Kolla här då!
Nästan som hästarna i Holland ju.

Huva! Kossor som inte är lika tama (oftast) som hästar, där kan dom få problem, men förhoppningsvis går det bra!
Hittade en artikel i expressen (pappertidningen) i dag som jag ville visa er men hittar inte igen den nu…

Vad handlade det om då? Finns ju säkert här på internet isf.

Hittade det inte…
Det handlade om en hund som ägaren hade sålt, en liten hund, vet inte riktigt vad de va för ras. Ägaren bodde i Insjön och hon hade sålt hunden till Sandviken. Ägaren åkte dit med hunden och efter 4 timmar hade den rymt och påbörjat sin vandring hemåt. Hon fångades någonstans på mitten av vägen hem och då hade hon gått i 12 mil. Wow vilken vovve! Snacka om stark matte-längtan!

hade hon behållt hunden sen då mia eller kört tillbak den till nya ägaren? jag hade nog inte haft hjärta att åka o lämna tillbaks vovven.

Oj, det har jag inte läst. Men då hade jag aldrig sålt hunden mer. Utan behållt den tills den dog. Stackaren.

Det hände ett par hästar här också fast dom hade inget land att stå på. Dom stod med vatten upp till magen i snöstorm!! ästarna fick avlivas när dom hittades. Jag har för mig att de stod så i vattnet i en dygn ungefär. Det är sorgligt att hästägarna inte har bättre koll på deras djur. Dessa hästarna skull avlivas några dagar senare endå men jag menar man misssköter väll inte sina djur för det?
Kan tillägga att dessa hästar inte haft det så bra i sina år tyvärr… Ägarna är helt kaputt…

#6 ja det var det utanför landskrona va? men det varj u inte snöstorm utan de var nu när det var oväder för ngn vecka sedan.

Ja, eller det var storm med snöoväder.. eller det kom snö från himmlen det blåste och var riktigt kallt 0C kanske lite mer..