Dramatik i stallet
Jag har nog aldrig varit så rädd i hela mitt liv som idag..
Kepson hade precis blivit insläppt i sin box, och han älskar att rulla sig när det är nymockat. Jag stod i Astras box (som är boxen bredvid). Kepson lägger sig ner och rullar runt som vanligt, bara det att han hamnar för nära väggen när han rullat över till andra sidan.
- Sitter han fast? frågar Cicci. Ja, svarar jag.
Cicci och Tommie (Kepsons ägare) går in och ska försöka dra ut honom från väggen, men då börjar han slå med benen för att ta sig upp vilket resulterar i att han fastnar med vänster bakhov i gallret vid fönstret och slår hål i rutan!!! Han får panik, Cicci kastar sig över huvudet på honom och jag hämtar en filt att lägga över huvudet på honom. Men innan vi hinner så långt försöker han att resa sig och drar loss hela gallret från fönstret så att gallret hänger runt det smala partiet på benet. Jag minns att jag tänkte "Säg inte att han drar av hela benet nu!!" Pulsen var uppe i 300 kändes som det som och jag visste knappt vad jag skulle göra eller hur jag skulle bete mig.
När Cicci fått filten över ögonen på Kepson försöker Tommie bända upp stängerna men lyckas först inte. Jag får ställa mig bakom honom och dra i Kepsons ben när Tommie bänder. Till sist lyckades han bända upp så pass mycket att hoven kunde dras ut..
En skärrad Kepson kunde äntligen ställa sig upp. Han visade inga tecken på hälta men är öm och svullen runt ballarna då det var med dom han drog av gallret med.
Vi tackar gud för att det gick så bra som det gjorde, det kunde ha slutat så otroligt mycket värre….
Det verkade som om Kepson förstod att vi var där för att hjälpa honom loss, för han låg helt blickstilla under tiden som vi försökte få loss bakbenet.
Och snacka om att man får otroliga krafter när det är så allvarligt. Helt otroligt att Tommie lyckades bända stängerna så pass mycket - med bara händerna!
Man var lite skakis efter händelsen…

ah vilken skräck. vilken tur att det gick bra och jag förstår om du är skärrad!

usch! otäckt .. :/
Åhh, fy vad hemskt. Tur att det slutade bra i alla fall. Bilden var jättefin.

Vilken tur att det gick så bra och en stor eloge till de som vågade hjälpa hästen. Finns ju dom som bara står och tittar på.

usch va hemskt
! men tur att det gick "bra" iaf!

…..fy så hemskt!!! Tur det gick bra till sist….

Aldrig kul när något händer, tur det gick så bra som det gick och att han inte får några men av det, varken psykiskt eller fysiskt
Usch vad hemskt och läskigt. Jag hade nog svimmat om jag hade vart med om det där!
/ Sara & Casper

Gahh! Hjärtat börjar slå snabbare när ja läser! Otäckt!!! 
Usch, sånt är aldrig kul, vilken tur att det gick bra för både er och hästen :)

Vad ruskigt! Tänk om ni hade gått för dagen. Det hade kunnat sluta ännu värre. Tur att det gick så pass bra som det gjorde.
#11 Ja det var verkligen tur att vi var kvar! Det verkar som om all dramatik händer när vi är i stallet.. både när Julle sparkar sönder mellanväggen och nu när Kepson fastnade..

Åh fy fasen vad otäckt….!
Veterinären hade tittat lite på Kepson men det var inget att oroa sig över. En veckas vila med korta skritturer. Nu är han mycket finare i benet.
läskigt när såntdär händer. hua. jango hade rest sig i boxen idag och fastnat med benet ovanpå boxdörren, men hon hade kommit loss själv. hua, skönt ändå att det gick bra för grannhästen din :)

Vilken skräck. Kan förstå att det var rejält förhöjd puls under tiden. Och jag hopas du mådde bra även sedan chocken släppte. För det är en händelse som kan få en i chock.
Skönt att ingen blev allvarligt skadad, varken häst eller människor.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Ja det var en ruskig historia, men men, vad har ni för galler för fönsterna??? det får inte vara så glest hat en hästhov kan komma igenom det, bygg om det så fort du någonsin kan, låt inte detta hända igen.
Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

Läskigt! Min kompis häst fastnade oxå med hoven i gallret när den stog upp och var nära på att bryta benet men de lyckades såga upp gallret, nu har de mycket mindre galler i boxarna. :)
#17 Vi ska gå igenom alla fönster och galler nu för att förhindra att det händer igen.

#17 kan lägga till en sak till där. det får inte heller vara så glest att de fastnar med käken. man får anpassa gallret efter hästen, vilket vi har gjort där hemma. sambon har ju svetsat mina galler.