Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 1086 ggr
jackiejohn
0

Saknar Fjordingar!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag ringde grannen mig och frågade om ja ville rida Fjordingen (Frej) för hon va ensam med två hästar så ja sa visst. Jag kom dit ner och vi tog in hästarna och sadla dom och red ut och GUD SÅ HÄRLIGT att sitta på en Fjording igen! Glad Ja vart helt salig haha vi tog bara en skritt tur idag men de va lika kul för de.

Jag fick då nya kompisar Frej (fjordingen) och Barcardi (russfölet) dom är så himla lugna och snälla va ja har fått intrycket av iaf bortsett från att Barcardi är ett busig litet föl då men haha Flört

XX red Haya då och hon va lite tittig men de gick bra Glad

XX = min grannen nämner ej namn.

OBS! bilden är på min gammla fjording som inte finns mer..

jackiejohn
0

Ja tänker inte smöra för dom bara för att få rida fjordingen men de va kul att få lite omväxling och att ja fick rida fjordingen va en stort plus!

Maja
0

Hihi, skoj att det gick bra! =)

Mari
0

Vad kul att du fick rida :) Jag saknar också att rida fjordingar, jag tycker de är så mkt mer speciella än vanliga hästar och ponnyer :)

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Rorosjons
0

#3 Visst är det något speciellt att rida Fjordisar =D ?
Har själv 2st varav en egen uppfödning =). Älskar dom och det är vekligen helt annorlunda att rida fjording mot andra hästar, tycker jag iaf (A) ^^

Mari
0

#4 Ja verkligen! Hade en själv och grannen har runt 10st som jag red och körde när jag hade praktik där :) Saknar verkligen att rida dem, det är som du säger annorlunda mot för andra hästar :D

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

jackiejohn
0

Ja de är lite speciellt att rida fjording älskar deras gångstil och deras trav och galopp slår ju allt! rider ja honom nån mer gång så kanske ja sätter lite fart på honom hehe..

Marija
0

Vad härligt! :)

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

jackiejohn
0

Vill gärna köpa en ny fjording men just nu är de uppe om vi ska ta ett föl på mitt sto elr om vi ska köpa en ny häst..vi får se hehe men nån gång kommer ja iaf att äga en fjording igen! =)