Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketteroff-topicgod-morgon
Läst 567 ggr
Lina
0

Motala?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Är det någon häsr som bor i motala? min älskade lilla häst ska flytta dit:(

gejsa
0

Oj, har du sålt den nu?

Lina
0

Ja, eller madde gjorde det. Jag fick ett mejl idag där det stod att hon var såld till motala och det var inte alls kul.. Men sen ifall man köper en tmärkt häst nere i skåne så är man ju intresserad. Så det känns skönt iaf.

gejsa
0

Ja, hoppas att dom har varit och provridit först och sett hästen. Jag menar så dom passar bra i hop och så. Är det en hästhandlare som har sålt hästen åt dig då eller?

elin
0

bor några mil ifrån motala

/Elin

Lina
0

provridit hoppas jag att de inte gjort för hon är halt:/ Ja det är en hästhandlare som sålt henne åt mig. medelen palmkvist

gejsa
0

Men vem sjutton vill köpa en halt häst utan att ens provrida.

Lina
0

det är ju inte ens säkert att dom ska använda henne till ridning.

gejsa
0

Tycker det låter väldigt konstigt iaf. Vad ska hon då användas till? Blir hon aldrig ridbar igen eller? En d-ponny köper man väl inte dyrt om man inte ska rida den utan använda den till sällskap tex?

gejsa
0

Tycker det låter väldigt konstigt iaf. Vad ska hon då användas till? Blir hon aldrig ridbar igen eller? En d-ponny köper man väl inte dyrt om man inte ska rida den utan använda den till sällskap tex?

gejsa
0

blev tredubbelt. sorry

Lina
0

jo, hon blir ridbar igen. MEn jag tycker inte att man ska provrida en halt häst för det. Tjejen som köpt henne skulle ha henne till hennes kille som skulle lära sog om hästar.

gejsa
0

Tycker ändå att det är konstigt. DEt finns så många friska hästar så varför köpa en redan halt häst om man ska lära sig rida också. Är din häst jättebillig och bra till nybörjare tex? Ja, jag hade nog inte vågat sälja min häst i det läget iaf.

Lina
0

Min häst är den absolut trevligaste och bästa läromästaren enligt mig. Jag vet inte varför dom inte köper en frisk häst men de kände kanske att de vill ge en t- märkt ponny ett bra hem då de inte kommer använda hästen mer än vad hon klarar av?

Jag tror att madde vet vad hon håller på med.

gejsa
0

Madde är väl en hästfärsäljare hon kan väl inte veta så mycket om hästen mer än det du berättar? Eller? Du har väl anlitat en person som sköter försäljning och köp av hästar åt folk mot betalning?

Nåja, jag hade iaf inte vågat varken köpa eller sälja om det ligger till så. Men det är ju bra för dig att du blir av med hästen.