Barndomsdrömmar
1. Vad var din absolut högsta dröm som liten?
Har din dröm på något sätt uppfyllts, ändrats eller
har du helt enkelt tappat hoppet om den?
Mitt svar: Min högsta dröm som liten var att bli en framgångsrik
& omtalad fullblodsuppfödare, hästarna skulle vara sagolika, gärna
i färgerna skimmel, fux, isabell & skäck (favorit färgerna).
Stallarna skulle vara vita med röda eller bruna detaljer och
ligga beläget någonstans i Englands vackra landskap.
Anläggningen skulle bestå av mycket skog, sjöar, terräng bana,
stort ridhus, stor paddock, uteboxar, STORA STALL..
Ja, helt enkelt allt man bara kan drömma om.
2. Vad är din högsta dröm idag?
Mitt svar: Idag ser min dröm ungefär ut som den gjorde för flera
år sedan. Dvs den jag skrev om ovan. Jag drömmer fortfarande
om en framgångsrik uppfödning. Dock är jag väl inte så himla
säker på rasen som jag var då. Och några förändringar på hur
saker och ting ska se ut är det väl också.
Din tur att svara..

Min barndomsdröm var att bli ridlärare 
Min hösta dröm idag är att få äga en egen hästgård! (*söker med ljus och lykta*) Och att den ska ligga avskilt men inte alldeles för långt i från. Och dessutom ha underbara ridvägar runt knuten, i skog och mark 

Min barndomsdröm var att:
Få hålla på med djur. Både på fritiden och inom jobbet. Gärna på något sätt för utsatta djur av något slag.
Att skaffa barn och familj och bo riktigt på landet med eget stall på gården och fritt från dumma grannar.
Min dröm idag:
Ja det är nog densamma. Har ju grejat det där med barn och familj. men resten får nog fortsätta vara en önskedröm tyvärr.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

oj denna puttar jag upp för svar senare! :D

Min barndoms dröm har gått i uppfyllelse.

jag har alltid haft en dröm om att bo på landet på egen gård. alltid alltid och nu gör jag det. det är helt underbart. dock vill vi flytta till en större gård som passar våra behov ännu bättre.
dock vill jag bli polis. men jag har lagt den drömmen långt inne i drömkistan.
Jag kommer faktiskt inte ihåg om jag hade några barndomsdrömmar… Men att framtiden skulle handla om hästar har jag alltid varit helt övertygad om, och se vart jag är nu :)
Just nu är väl drömmen att fixa behörighet som elektriker, börja jobba, flytta till en liten gård… Och det är bara en tidsfråga innan det är så ;)
Min barndomsdröm var att jobba på cirkus med hästarna :) Det blev nog inte riktigt så…men håller på med hästar de gör jag så man kan säga att halva drömmen har gått i uppfyllelse :)Cirkus livet låter inte riktigt lockande i vuxen ålder men för 30 år sen då skulle det ha varit livet.

#6 elektriker hadej ag oxå kunnat tänka mig att vara.
Mina barndomsdrömmar var väl att få en egen häst, och bo på gård vilket har slått in. Och heela livet har jag velat bli veterinär, men nu när jag väl förstår hur svårt det är att bli det, så har jag börjat fundera på andra yrken, och jag har verkligen INGEN IDE överhuvudtaget vad jag vill bli :O, men att gå och hoppas på att bli veterinär är nog att ge min själv falska förhoppningar :/
min barndomsdröm har nästan blivit uppfylld.
en fin gård på landet med stall och fina hagar var drömmen.
Jag har ju huset iallafall
och resten kanske går att fixa senare. Vem vet??
#8 det är bara att börja plugga ;) Är faktiskt skitkul om man gillar att jobba med händerna :) Har lite funderingar på att utbilda mig till massör och hovslagare också, men det är inget som är bestämt, hehe…
Oj, det var visst väldans många "hästdrömmar" :)
Är du förvånad eller, vi är på ett hästforum ;)
Åhnej, absolut inte :) Men många barn drömmer väl oftast om att bli skådespelare eller kanske artist, vad vet jag. Visste ju inte att alla var hästintresserade som "barn" ;) Men det är ju klart att det inte förvånade mig..
#14 hehe, jag hade faktiskt lite idéer om att bli polis när jag var liten… Men nu har jag fullt schå med att hålla dom rackarna på bekvämt avstånd ;)

När jag var runt 8 årsåldern ville jag bli kassör på ICA (det såg så roligt ut att få trycka på kassaapparatens knappar för det fanns inte streckkod på varorna då utan en liten prislapp) eller så ville jag bli frisör.
Nu….nu har jag inga andra drömmar än att hitta ett jobb som ger själig lön så vi kan köpa ett hus och flytta till större någon gång…vi bor sååå trångt.
Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.
Är det ingen mer som vill dela med sig av sina barndomsdrömmar? Tycker nämligen det är intressant men framförallt kul att se vad andra drömde om som barn :)

Min barndomsdröm var att gifta mig rikt och slippa jobba, så skulle min man få köpa massa dyra hästar till mig
jag var nog lite lat när jag var liten…
Min högsta dröm idag är att bli lycklig… och jag vill jobba som psykiatriker när jag har läst klart.
Som barn/ungdom drömde jag om att satsa på en ren tävlingskarriär… Det höll dock inte, är svårt att försörja sig och vara nog bra för att klara sig på bara tävlingsresultat ;) Sedan så kom jag på och fastnade på att jobba framförallt med unghästar, jag har jobbat som beridare i tyskland för känd tävlingsryttare (dressyr) och sedan jobbat i flera år på stor anläggning med att just rida in, skola, förbereda och visa unghästar på olika unghästvisningar. Just nu är jag min egen chef/har eget stall och försörjer mig på inackordneringar, som tränare och inridare/utbildare utav hästar…
Min högsta dröm när jag var barn var att bli pilot! Men pga att jag hör dåligt så var det bara att glömma.
Nästa dröm var att bli rik. Den drömmen har jag kvar… ;)
Som liten - att bli veterinär..
Sedan ville jag bli polis..
Efter det ville jag bli sjuksköterska..
Sedan gick åren och jag fick diabetes vilket innebar att man kunde stryka ett antal yrken som jag hade kunnat tänka mig att bli..
Nu vill jag bli psykolog eller sjuksköterska.. Men psykolog kan jag nog glömma..
Har aldrig drömt om att bli ryttare, uppfödare m.m. Ingenting om hästar egentligen.. ;)

Jag tror inte att jag hade någon särskild dröm när jag var barn mer än att gifta mig och få minst 3 barn. Gifte mig tidigt gjorde jag ju men vi fick bara ett. Isf var det nog veterinär som jag ville bli.
Min barndoms dröm som liten var att bli tennisproffs. Vilket jag inte kan förstå att jag ville bli :P Så himla svårt för flickor/tjejer/damer att bli det ;)
Min högsta dröm nu är ett bli tränare till ett tennisproffs eller drrssyrryttare på elitnivå. Båda är mycket svåra, men man måste ju få drömma :)
/ Sara & Casper

Hmm… kommer inte ihåg vad jag hade som dröm när jag va barn. Men under min uppväxt version "lite äldre än barn", så har jag velat bli veterinär, illustratör, formgivare, vuxen och säkert fler som jag glömt bort nu.
Kan säga att jag inte vill bli nåt av det där nu.
Nu har jag som högsta dröm att få köra långtradare! Nån gång så… gärna nu också…
#22, det är väl inte för sent att ordna till barnskaran än? ;)

Men slo då!! Jag är 47 år har du missat det? Sedan fick vi ju inga egna barn. Vi har adopterat ett. *ler*
#26 ja? Det finns väl dom som kan lyckas få egna barn även om dom är närmare 50 än 40? :p Men att ni inte kunde få egna visste jag inte… Trist!

Ja, visst är det trist. Men vi fick ju iaf Elin när hon var 4 månader och 4 dagar kom hon till oss. Vi hämtade henne på Arlanda. Hon är född i Sydkorea.

Ja, visst är det trist. Men vi fick ju iaf Elin när hon var 4 månader och 4 dagar kom hon till oss. Vi hämtade henne på Arlanda. Hon är född i Sydkorea.
Aha :)
Alla verkar ha olika drömmar iaf :)
/ Sara & Casper