Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketteroff-topicgod-morgon
Läst 2476 ggr
Molla
0

OT: C-uppsats... =S

Urk! Håller på med undersökningsplaenen till c-uppsatsen. Skit träligt!

Nån som skrivit c-uppsats och kan ge lite peppning?!

Ni andra får också peppa… behöver det verkligen!

(roligare att sitta på iFokus!!!!*hehe*)

bubbelbubbel
0

*pepp pepp pepp*!!!

kommer ihåg när min moster skrev nån uppsats, tror också det var c..
men jag kan ju inget sånt, så det kan ju ha varit b, haha!!
hon tyckte inte heller det var jätteroligt..

i vilket fall, ta tag i det, gör det och du kommer känna dig såååå lättad när den är inlämnad och redovisad och färdig.
jag håller tummarna för dig ! :)

Molla
0

#1 Tack! Visst kommer det bli skönt när det är klart… Men just nu känns det som att jag hellre går arbetslös än att fortsätta med det här!!! *pest*

jn84
0

Jag skriver också min C-uppsats och det SUGER verkligen!

Känner precis igen det där med att man hellre går arbetslös än att fortsätta!

Fast när jag väl kommer igång så kan jag sitta och skriva ordentligt i några timmar tills jag fastnar här igen. 

Vad skriver du om och i vilket ämne?

Repoort
0

Jag håller på med min c- uppsats nu

Bakgrunden är så gott som klar och har bara två intervjuer kvar (en på tors och en på fredag) Sedan är det "bara" att knåpa ihop metod, resultat och diskussionen.

Men det finns så mycket roligare saker att göra!

Vid vilket universitet/högskola läser du?

Granatapple
0

vill inte verka dum, men vad är en c - uppsats?

Molla
0

#3 Jag har precis börjat, så jag har ju ingen aning om än vad vi ska göra. Eller lite vet jag väl, men det känns så flummigt!

Vi ska undersöka: "hur hanterar sjuksköterskor hot och våld från patienter på en akutavdelning?". Det är på ssk utbildningen jag gör detta… *kräks*

#4 Jag läser på Linköpingsuniversitet i Norrköping! =)

Vad skriver ni om? Många veckor kvar att skriva?

Men lycka till tjejer!!!! *försöker hålla modet uppe*

Molla
0

#5 c-uppsatsen är ett litet forskningsarbete som ska resultera i ett skrivet arbete som man ska presentera när det är klart.

Förresten tjejer, har ni valt kvalitativt eller kvantitativt och vilken ansats?

Maja
0

Usch, säg inte sådär.. :P

Jag har precis börjat på universitetet, så jag har minst tre härliga år framför mig.. ;)

Men lycka till!!

bubbelbubbel
0

aah, du läser på samma ställe som min moster! :)

Molla
0

#9 vad läser hon? kanske nån man känner till??!!

Vad läser ni andra som pluggar på universitet?

jn84
0

Jag skriver inom lärarutbildningen och ville undersöka varför elever inför sitt sista grundskoleår väljer att byta från kommunal till fristående skola.

Men det var alldeles för snävt enligt handledaren så har utökat till att jämföra niondeklassarna i den nystartade friskolan här med niondeklassarna i en kommunal skola om deras syn på val av skola.

Jag var jättetaggad när jag började, men tvärsågades hela tiden av min förra handledare så jag störtdök ner i "uppsats-helvetet". Men nu har jag fått byta handledare och det har väl hjälp lite, men jag är inte alls lika entusiastisk längre..

Började med arbetet vecka 34 och det ska lämnas in vecka 43. Jag har i princip skrivit två sidor på datorn… Så det där med opponering i höst känns ganska långt borta.

Gör en kvalitativ undersökning. Vad ansats är vet jag inte?

Molla
0

#11usch att handledaren kan ställa till det så! Jag tror vi fått en bra, men har inte haft första träffen än.

Har du skickat ut  enkäter eller intervjuat?
Ansatser är ju ex fenomenografi, grounded theory mfl. Men det kan ju vara så att man bara använder sånt vid vissa sorters uppsatser? Vet inte, är inte så insatt än. Det är ju iaf olika sätt att bearbeta sitt insamlade material.

Repoort
0

Jag gör en kvalitativ undersökning och intervjuar pedagoger om deras tankar om stress på förskolan (barns stress)

jag har 13 sidor klar, men lååångt kvar. Ska lämna in v.43 och läser även jag på lärarutbildningen

Molla
0

#13 Intressant! Men det verkar jobbigt med att bearbeta intervjuer. Hur många intervjuer ingår i arbetet?

Skriver ni själva? (det får inte vi)

Cezanne
0

#13 Måste ni skriva tillsammans med någon?

Jag skrev min c-uppsats på socialhögskolan för tio år sen och jag gjorde det inte tillsammasn med någon. Tyckte att det var underbart att kunna disponera min tid på mitt eget vis och slippa ta hänsyn till någon annan utan få styra själv.

Molla
0

#15 Vi får inte skriva ensamma. Har säkert att göra med att det inte finns tillräckligt med handledare och examinatorer… =/

Repoort
0

Jag skriver ensam. Då vi gjorde B-uppsatsen så var vi tvugna att skriva två och två.

Jag kommer att göra 7 intervjuer sammanlagt. Min handledare har godkänt det.

tezzie
0

*peppar allt jag kan*

*** Kärleken övervinner allt ***

bubbelbubbel
0

#10, hon läste till socionom, blev klar i januari. och då borde du väl också varit där ? anna heter hon…:P

Molla
0

#19 Vi har inget ihop med dom. Bara några veckor, men då lär man ju bara känna de som går samma termin. Skönt för henne att vara klar… =´)

jn84
0

#13 Låter som att vi kanske läser samma kurs på samma skola? ;)

Repoort
0

Tror inte det - jag borr ju i norr så jag läser på Mittuniversitetet i Härnösand.

Går du Au3 eller bara examensarbeteskursen

bubbelbubbel
0

#20, ja det är ju klart. det är väl ingen liten skola heller direkt :P
men du, du är ju också snart klar, eller ? :)

jn84
0

#22 Jopp, jag läser också på Mittuniversitetet i Härnösand ;) Fast på distans. Går hela AU3

Repoort
0

Aha, men varför inte lärahögskolan i S-holm? Eller finns den ens kvar?

Kanske jag som ska opponera på ditt arbete då, he  he bäst du passar dig.

jn84
0

För att jag inte gillar Stockholm :P Tycker om att läsa på distans och disponera tiden som jag vill. Inte behöva åka tåg och buss varenda dag för någon enstaka föreläsning.

Usch då, jobbigt om du ska opponera på mitt. Fast det är nog ingen risk, jag är nog inte klar till vecka 43 ;)

Repoort
0

putt

Hur går det för er? Det börjar närma sig.

Själv sitter jag och försöker få ihop metoddelen. Tycker att det är det svåraste på hela uppsatsen.

Maja
0

Nu skriver inte jag min C-uppsats, men hade första tentan i måndags för en vecka sedan! Gick ju faktiskt helt okej måste jag säga! =)

Har påbörjat andra kursen nu, den ska redovisas i en mindre gruppuppsats. Kan ju säga att jag inte längtar efter C-kursen, men funderar ändå på att läsa vidare magister och master.. Haha..

Repoort
0

Precis hemkommen från skolan där jag både opponerat och fått mitt arbete bedömt. Ett par smådetaljer som behöver justeras bara. Oj, vad pirrigt det var!

Hurra! Snart kan jag plocka ut min examen!!

Hur har det gått för Molla och Jn84?

Molla
0

Ja, vi har kommit så långt som att få våran undersökningsplan godkänd idag. Nu står på tur att få godkännande från verksamhetschef och från den fackliga-representanten. Sen ska enkäterna ut! Hoppas bara att allt går enligt vår plan… Men suck vilket motstånd jag har emot uppsatsen. Måste börja se lite positivt på det hela!

Så jäkla kul för dig Juve! Önskar jag är där snart! =) Var opponeringen som att bli grillad eller? =P

Repoort, några mer framsteg?

Molla
0

Nu är uppsatsen skriven!!! *phu* Den 12/5 ska vi respondera på den *pirr pirr* Hoppas det inte behövs några större ändringar!

Någon mer som börjat skriva?

Repoort
0

Härligt att du snart är klar.

Riktigt skönt att slippa skolan nu och kunna jobba