Sparkad!
Jaha, då har man provat på det oxå. Blev sparkad av en häst i stallet idag när jag skulle lägga svansen över svansremmen. Som tur är så blev det inget värre då hon träffade båda benen på mig. Man får väl skylla sig själv lite kanske.

Oj då, var det din häst eller? Tur att det inte blev en spark på knäet. Det kan lätt krossas då ju.

Nej, min skulle aldrig sparka! Hon träffade h knä och strax över knäet på v. Tror bara att jag hade tur som stod så pass nära henne, hade jag stått längre ifrån så hade det nog blivit mkt värre.

Ja, fy sjutton. Det är verkligen otäckt med hästsparkar. Har fått några själv med så jag vet hur det känns.

Jag har ju klarat mig fram till idag, men har ju varit nära att hamna mellan två hästar när dom ska vakta sin mat i hagen. Då blir man liten speciellt om det är sådana som inte har så mkt respekt. Hamnade ju emellan min och ett annat sto för flera år sedan så jag röt ju i den enda som slutade slå då var min.

Ja det kan bli riktigt farligt att hamna mellan hästar. Tror du hade tur att det gick så bra som det gick. Men detta är ännu ett bevis på det jag säger jämt. Man ska inte stå bakom hästar.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Visst Åsa. Men sätter man på ett täcke tex så måste man ju stå bakom bl a.

Ah jo sant,häst sparkar är aldrig kul.
Har själv blivit sparkad av mitt fd shetland sto,rätt på knä skålen.
Sen har min fd newforest vallack vart nära att sparka mej några gånger,dels när jag stog bakom honom och höll på att göra iordning hans mat(dumt)..och i boxen,då de var hans "revir"..

#6: Va? Varför måste du stå bakom hästen när du sätter på täcket? Det gör aldrig jag. Har lärt min dotter att inte göra det heller. Alldeles för många olyckor som sker i olika stall på grund av att folk vistas bakom hästen.
Audiatur et altera pars

har blivit sparkad av ett föl i magen när jag var yngre. som tur var stod jag nära så det tog inte så hårt..
#8 jag gör med det. rättar till det där bak och knäpper bensnörena.

#9: Sådant gör jag från sidan ;-)
Audiatur et altera pars

Tycker det är lite svårt att nå bensnörena från båda hållen från sidan. Nej jag står bakom jämt.

Man gör ju mkt som man inte ska med tiden tyvärr. Erkänner ju att man iaf står lite grann bakom hästarna när man håller på med täckena förutom om det är någon som är extremt tjurig. Den här blev nog lite chockad då jag inte flyttade på mig utan "knuffade" bort henne istället. Hur det än är så är det inte ok att hota el sparka mot människan.