Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 370 ggr
jen
0

har ni läst detta?

det är tur att jag har valt att avliva mina hästar hemma när det har varit dags Gråter

hur har ni gjort, eller kommer att göra när den dagen kommer?

http://www.nsd.se/artikel.aspx?artid=39731&cat=7&pageIndex=0&arkiv=False

Sehvrin
0

Usch då… Det är ju sånt man absolut inte vill ska hända =( Vi kommer förmodligen ta bort dem hemma när den dagen kommer

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

NinaToy
0

Skumt alltihopa. Jag hade inte haft hjärta till att slakta min häst, isåfall avliva den.

lisette
0

det är iofs säkert inget ovanligt att det händer. eller det var nog inte ovanligt tidigare.

det är ju chaffisen till slaktbilen som gjort fel där. jag hade itne tvivlat att skicka mina hästar till slakt.

Thinka
0

bara sånt som inte får hända!

wewwa
0

För mig står det bara att sidan inte kunde visas…

wewwa
0

Nu gick det, fy vad hemskt. Jag kommer aldrig nånsin att kunna förstå sånt här. Gråter Ledsen

LinaN
0

usch, nu börjar jag undra om mitt stackars halta fullblod verkligen slaktades…… fast iof, jag fick ju pegnar från slakteriet så det måste han j uha blivit…..

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Sandra
0

Otäckt sånt där. Borde inte få hända.

Heda
0

Ja det är hemskt,om man kan så är de bästa allternativet att vara med när hästen får sitt slut:D

gejsa
0

Ja, sånt där har ju hänt bra många ggr vad man läst förut. Fy fasiken.

Lorita
0

Det är ju inget nytt och upptäcktes ju bara för att hästen var skimmel, vist är det ett smart sätt att komma över billiga hästar, hästhandlare är ju ett släckte för sigGråter

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

lisette
0

#11 eeh var i artiklen stod det att det rörde en hästhandlare? det var snarare en oärlig lastbils chaffis…

MiaMaria
0

Vi tog bort båda två bakom stallet där parkeringen är, där känner dom sig trygga så det fick bli där, lugnt och fint. Begravdes sen nere hos bossen i hagen och stallet som togs bort ifjol

bubbelbubbel
0

men gud ! så kan man ju itne göra. så hemskt.

perle och dione togs bort på stallplanen tillsammans, och blev sedan ivägkörda av nån kille, tror dom skulle brännas.

elin
0

fyfan va hemskt :'(

/Elin

bebbe
0

hästhandlare är ju ett släckte för sigGråter

Så hästhandlare jag är skulle jag aldrig få för mig att göra något sånt, och som Lisette påpekade var det ingen hästhandlare utan en transportör som gjorde det, så sluta hänvisa till hästhandlare så fort det händer något negativt, Jag(min man ) avlivar själv våra hästar hemma om dom är sjuka,

Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

gejsa
0

Håller med bebbe. Det var ju inte någon hästhandlare.