Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketteroff-topicgod-morgon
Läst 565 ggr
jsca
0

Godmorgon 14/4

Godmorgon ! ;D

Solen skiner men de är ändå lite mulet.. hm, konstigt väder. ser iaf inet så varmt ut. 
Snart blir det att äta, sen köra till jubb. Sen fixa hästi, ringa hovslagaren, då hon sprang av sig en sko i söndags, vilket jag inte såg förrän igår :/ Hur kan man missa ngt sånt.  HM! shame on me.  Får hoppas att han kan komma hit imrg åtminstonde ! :D SEnare idag blir det sjukhuset. uschusch!, ser INTE fram emot det. Men måste göras…

Ha en bra dag alla :)

lisette
0

god middag!

ska med ringa hovslagaren, hade tänkt att hästen skulle gå barfota. men det får bli helskoning i sommar igen.

Maja
0

Idag (eller ja, i kväll) ska jag rida för första gången sedan jag gick omkull.. Så ska jag ge mig på fjoll-hästen, haha, detta kommer sluta bra känns det som. ;)

Men ja, innan dess ska jag väl promenera med hunden och klä på mig, äta frukost och sådant där nödvändigt.. ;)

bubbelbubbel
0

idag blir det jobb igen, efter ledigheten, tråkigt :P

hostar som en tok, och har jätteont i halsen, känns skitpassande då jag ska till stockholm i helgen på bröllop. eller inte. baah!!

igår var jag hos en jobbarkompis hela dagen och hamnade mitt i en valpning? vad heter det? tyvärr gick det inte bra och valparna levde inte när dom kom ut. =/

AusaBausa
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

jobb igen efter måånga sköna lediga dagar..nästan så man vant sig ;-) med att gå hemma..

I dag tänkte jag ta ut Kefir på en liten promenad ev att jag kör henne…kanske även hinner rida Ludde.Har bestämt m en vän att vi ev ska på Kommunfullmäktigemöte idag i stan men vi får väl se. Bara som en kul grej!

Ska prata m markägaren också. Håll tummarna!

en bild från en av våra utflykter i påskas… ;-D

gejsa
0

I dag fyller min dotter 20 år. Så vi ska gå ut och äta. Har haft släkten här i helgen och på lördag har hon fest med sina kompisar. Det var ett tag sedan man själv var 20 år. Tungan ute

Blåser ute och solen tittar fram då och då. Inget kanonväder i dag.

HannaT
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Och min KAHLUA FYLLER 14! :D

Ska snart åka till stallet och gratta honom med en stor hink frukt.

Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.

AusaBausa
0

Blev inget av ngt av ovanstående..

började såga ner buskarna som gränsar till grannarna: syren, spirea, jasminbuskar som vuxit sig alldeles för höga för att vara snygga ngt mer…så nu är alla buskar nersågade förutom 2 som vi inte hann i dag..blev riktigt snyggt o rent…

Gubben var först inte lika nöjd, ville ha insynskyddat in till grannen men buskarna växer upp igen ju o MYCKET snyggare med då;-)

AusaBausa
0

ah glömde ju igen…pratade m markägaren iallafall o dem gav klartecken för ännu ett år här hemma, tjoho så nu kan gamlan komma hem… trist var att grannen bredvid oss klagat till dem lite över halm som flög in till dem.. Lösdriftsdörren är mot deras tomt samt att halmbalen står så pass så att blåser det så kommer det mot deras…Tycker ju dem kunde tagit det med oss istället..o jag har tänkt att det lilla som kommer in till dem är inte värre än alla löv som kommer från deras in till oss o därför inte sagt ngt samt att deras hundar skäller ALLTID! trist när det blir så…ska sätta upp ett hönsnät utanför hagen som"fångar upp" halmen istället o hoppas dem blir glada o nöjda..

lisette
0

#8 vad roligt åsa! =) jobbigt de bara säger ok för ett år i taget bara.

AusaBausa
0

#9 tack ja det var skönt o kul att få hem gamlan o rå om henne lite dem sista åren..

Ja lite trist men bättre än inget..;-) fast första kontraktet löpte på 2 år..

dock sa dem att det löper till vi säger till men iallafall 1 år..