Praktikplats!
Jag har verkligen haft otur med att hitta en bra praktik plats.
Har hittills varit på 2 ridskolor som jag inte alls trivdes i.
Det var väldigt opersonligt och personalen var inte trevliga.
Så nu har jag varit utan praktik i ca en månad, vilket innebär
att studie bidraget kanske kommer att dras. Finns det någon här
på Ridsport som vet eller kan tipsa om något ställe i Göteborg?
I Göteborg… Hmm, är det bara ridskolor du är intresserad av, annars finns det ju lite häststportaffärer utspridda :) Vet inga på rak arm, men testa prata med någon tränare eller tävlingsryttare som har egna hästar ;)
Nej nej, ridskolor är jag inte intresserad av.
Inte efter hur jag blivit bemött på dem jag redan varit på.
Hoppas kunna hitta någon mindre verksamhet, eller kanske
bara ett privat stall som behöver lite extra hjälp 2 dagar
i veckan :)

travstall?
#3 Jag har redan kollat på Åby (travbanan), har nämligen praktiserat där innan och då var det jätte bra! Problemet var bara det att det tar ca 1½-2 timmar för mig att komma dit och vi hade fått börja kl 7 på morgonen, vilket skulle innebära att jag hade fått gå upp runt 4-5 :( Jätte synd, trivdes där annars.

Nope ingen idé i G-borg men är du villig att åka mot Örebro till så vet jag en superplats där, va själv där för några år sen =)
Usch, jag var på en ridskola här i GBG. Men jag fick bara mocka, personalen klagade o lämnade mig helt ensam i två timmar vid lunch! Jag fick inte ens borsta ngn häst.
Nu har jag hittat ett kontor o en sjukgymnast jag ska vara hos, alltså inget med hästar. Men jag får väl stå ut ändå, jag har iaf min ponny hemma att rida…
#5 Attans då, tråkigt att det inte låg närmare.. 

Ett litet privat stall men en hingst som ska visas nu i februari
jag driver det inte som något företag än så om det räcker med ett privat stall så kan du få komma till mitt stall. Just nu så är det inkörnig och ridning som gäller till våren så kommer ett föl