svansbitare
Har under sensommaren sett att Pontiacs och Trollets tidigare så långa och fina svansar blivit kortare och kortare, vet att det är fölen som biter av dom, det har hänt ett år förrut, men varför gör dom så? och varför är det bara på dessa två? det går trots allt 10 vuxna hästar i samma hage och de andras är helt orörda, sänder ett foto tagit i dag när vi tog in Pontiac, hans svans var tidigare så lång att jag fick kapa den några cetimeter då och då för att den inte skulle ligga mot golvet.
Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst
Oj, så kort :P Har också vatt med om det hos min tränare att fölen gått och käkat på mammornas svansar :O Har ingen aning om varför, men hemska och fula svansar får mammorna, fast så korta som din polle har dem aldrig blivit.
Det kanske smakar gott? ;) Haha.. Nej, jag har aldrg sett det i verkligheten.. Hmm.. Konstigt!!
Jösses….. Tror din pontiac är för snäll Bebbe :)
Har ignen aning om varför hästar svansbiter *springer iväg o läser i några böcker*
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.
det enda jag hittar 'r en huskur hur man förhindrar hästar att tugga p åsvansar….
"receptet nedtecknades 1575 och ingredienserna är vatten och aska från körsbärsträd. svansen ska tvättas varje dag med denna blandning och det skadar ju inte att försöka!"
ur boken Stallmästarens bästa tips, knep och gamla huskurer. Christiane Gohl
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Du är rolig du, ska jag springa efter honom på betet med en spann och doppa svansen varje dag
Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

*fniss* du har väl inget bättre för dig? ;)
det finns väl nobite kräm som smakar beskt 
Jag hade en fölis som var och naggade i svansen på stoet , jag stoppade in svansen i en nylon strumpa och tejpade fast den upptill vid svansroten. efter ett tag tröttnade fölis och manen flätade jag i hop och hävde på nobit på flätorna det tyckte inte fölis om haha tyckte jag.
Men vet absolut ínte varför dom gör så men skulle gärna vilja veta.