Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 977 ggr
Eve
0

Stammisar..

Vilka tycker ni är stammisar på den här sidan? Kanske lite uppenbart, men ändå :P..

Eve - Sajtvärd för Weight pull iFokus

lisette
0

gejsa, jag *hmm*, bebbe, eve.

men va sjutton det är ju nästan allihopa som är medlemmar!

LinaN
0

Hrmm, jag själv, tessa, lisette, bebbe, gejsa, …. , byebye , slo (saknar) och en massa fler som ajg aldrig komemr ihåg namn på….

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Eve
0

hmm… Jag, LinaN, Gejsa, Bebbe, …., Lisette, Miamaria, Rubhel, Linda, Byebyesandy, Sandra, Luthien89, bubbelbubbel, elin, Juve, Ninatoy, Pimthegreat, Sarahpeace, CBA, Hannapanna, ÅsaF, Peppe, Slo (saknar) och en massa andra..

Peppe
0

räknas inte jag som stammis som sitter här hela dagarna Ledsen

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Eve
0

jo, det gör du :D

lisette
0

#3 hehe har du suttit och kopierat från dina favoriter?

Eve
0

Lisette - Ja, lite :P

RubHel
0

Jag tkr det finns många här som är stammisar =P

bubbelbubbel
0

jag är stammis :) haha.

Eve
0

ja, det är du :):).. Jag med, haha.. Min pojkvän säger alltid att jag är beroende av den här sidan.. vilket faktiskt också stämmer..

änglaflickan
0

vet inte om jag kan räkna mej som stammis, skriver inte så mkt, men hänger här till o från hela dagarna^^

Sehvrin
0

Jag är samma som #11: Jag skriver inte så mycket, men jag är definitivt stammis, med tanke på hur mycket jag är på denna sidan varje dag =)

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

jen
0

jag är nog också stammis Flört

bubbelbubbel
0

haha eve, så sägs det här hemma med, om jag säger nått till johan i stil med " men ååh, måste du titta på blablabla" får jag till svar; "men du sitter ju ändå bara på ditt forum!"
haha. beroende, en smula ja ;)

__iE
0

jag ? ^^

CBA
0

Jag räknar mig till stammisarna :o)
Kan inte bli annat om man nu är inne här flera gånger om dagen och skriver dagligen ;o)

Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

gejsa
0

Stammis är väl dom som sitter och skriver här jämt och ständigt. Ok då, kanske dom som läser med. Men det ser man ju inte. Jag menar att folk läser. Det är ju bara dom som skriver som syns här.

Sandra
0

Jaha, jag är tydligen också stammis.

Värdekass är jag på namn så jag kan inte räkna upp några mer än de som redan räknats upp o erkänt att de är stammisar =)

SarahPeace
0

Beroende jag xD . haha, är här inne varje dag och typ hela kvällen (om inte nått annant kommer för, men det brukar det inte: P ),  ;P

LinaN
0

johanna, det är svar på ditt inlägg på lajv.ifokus nu ^^

tycker att man är stammis mo man skriver och deltar… annars är man ju bara hemlig….

CarCar
0

#20 Då håller jag mig till dom hemliga Oskyldig

MiaMaria
0

Jag klassar mig direkt till stammisarna, beroende som jag är Generad Lista upp andra, svårt, tror jag håller med Eve i hennes lista men kan även lägga till Lorita o Ems, säkert massa fler oxå men kommer inte på några nu

Maja
0

Hehe.. Stammis? ;)

Eve, SarahPeace, __iE, CBA; gejsa, lisette, MiaMaria, Sandra, ByeByeSandy, LinaN m.m. :P Orkar inte skriva ALLA.. ;)

Alex
0

För många för att räkna upp, säger jag. ^^

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Sandra
0

Juve, glöm inte dig själv också ;P

Maja
0

#25 - Hehe.. Okej, jag ocskå!! ;)

geea
0

Ingen som kommer ihåg mig!!Gråter

LinaN
0

I sådana häringa förfrågningar får man ju vara litet ego ^^

Unlocked
0

Jag besöker sidan dagligen, kanske runt 4-5 grr/dag för att vara exakt, dessvärre skriver jag inte så mycket. Men det får väl bli en ändring på det i framtiden :) Jag har lite svårt att hoppa in i en diskussion och så vet jag inte riktigt vad jag ska skriva..

LinaN
0

Unlocked, skriv vad som, om du håller med, inte håller med, om du fick någon fråga pga det du läste osv….. Eller så har du kanske svaret på någon annans fråga….

Unlocked
0

LinaN - Jag vet inte riktigt vad felet är, oftast så har jag mycket jag vill skriva/berätta men det kommer bara inte fram. Jag har nog enklare för att berätta något med ord (dvs prata) än att skriva ner det. Oftast blir jag missförstådd eller så får jag inte fram det jag vill få sagt..

Faxlin
0

Vilka är stammisar? Jag tycker nog att vi har väldigt många sådana här inne. Allt för många för att sitta och rabbla alla i alla fall ;-)
Men för att nämna några då;-)
LinaN, Sandra, Lina, Luthien89, bebbe, Hannapanna, ems, tessan, Linda, ByeByeSandy, Lorita, NinaToy, hastar, bubbelbubbel, PimTheGreat, CBA, lisette, gejsa, geea, Juve, Alex, carcar, SarahPeace, _ie, jen, Eve,Mandysan, änglaflickan, RubHel, Peppe och ja säkerligen massor med folk jag glömt nu. Detta är alltså bara ett axplock. ;-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

LinaN
0

Unlocked, ingen fara gumman, vi stöttar dig :P

Struten
0

#31 har typ samma problem..o sen när ja ska skriva de som ja vill få sagt blir de  typ jätte långt innan ja fått sagt de ja ville ha sagt..

Sandra
0

Geea, Åsa kom ihåg att nämna dig i sin lista iaf =) Det är ju så många som faktiskt ÄR stammisar så man glömmer alltid nån, men bli inte lessen för det. Du finns med bland oss stammisar du me ;P

[slo]
0

Äh, skitsnack… Jag är inte stammis längre, har gått över till periodare :p

Mandysan
0

Gråter

E_hjo
0

Undras om jag e nån stammis…. =/

jen
0

jag tycker de som skriver i denna tråd är stammisar…Men jag vet att det finns många fler.

Men jag  gillar inte att välja ut några, ifall jag glömmer nån

geea
0

#32, #35 Kyss Ni är för söta!! Hahaha!, ni vet hur ni ska trösta ni Flört

Unlocked
0

LinaN - Skönt o höra :)

Faxlin
0

#39: Håller med, därför jag skrev in att jag visste att jag glömt massor ;-)

unlocked, här försöker de flesta att inte missförstå och om man gör det så gör vi det bästa för att reda ut det ;-)
Så det är klart du ska skriva, kan jag som bara svamlar i 90% av mina inlägg skriva så kan du också göra det. ;-)

#37: Inte vara ledsen gumman, du är ju en av inventarierna här ju;-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

gejsa
0

#36# Nej, men slo då! Har du kommit hem nu och slänger dig på datorn direkt?

Ser ingen att du har skrivit något, ingen kommentar äns. *ler*har du gått och blivit osynliga gubben?

Hur har det varit första veckan i lumpen då? suttit på någon häst än?

[slo]
0

gejsa, nej… Så omtyckt var visst jag :p Ja, datorn blev faktiskt först, hehe… Och nästa gång tar jag med den upp till stockholm, upptäckte att dom hade internet på tåget :)

Japp, jag känner mig totalt ignorerad… Passar mig ganska bra faktiskt :)

Första veckan… Jag kan sammanfatta med ett ord: "puh" :p En del av alla muskler jag hade träningsvärk i hela förra veckan visste jag inte ens att dom fanns, jag har nästan sprungit tills jag svimmat, stått i bara kallingar och mössa 1 timme eller så i -3° eller vad det kan ha varit…
Sprungit runt en del ute i skogen, tränat som ett djur och skjutit med skarp ammunition för första gången i mitt liv.

Dagarna har hittils sett ut som följande, upp 5.30, städa och fixa massor, putsa skor och grejer… Uppställning, sen en massa träning fram till 11.30, då vi får en halvtimmes lunch om vi har tur, sen igång igen fram till 16.30, då får vi lika lång middag, max. Sen är det kvällstjänst, slutar tidigast 21.30 och sen får vi uppgifter och 80 pers som ska dela på fyra duschar… Så jag har sällan varit i säng före 00 ;) 

Och nej, inte ridit något än… Men var och tittade på hästarna i söndags, jag gick runt och njöt av doften kan jag lova :) Håller till ute i Kungsängen nu, men 5 december flyttar vi in till K1 (kavallerikasern) inne i stockholm och då börjar ridutbildningen :D

gejsa
0

Usch slo, det lät verkligen jobbigt och inte roligt alls. Fy fasiken vad mycket. Men varför fick ni stå nästan nakna i minusgrader ute då? Tänkte dom inte på att ni kunde bli sjuka?

gejsa
0

Men jag såg dig  iaf på en gång när jag kom hit ut. *ler*

[slo]
0

Jo, det är skitkul :D Faktiskt, tro det eller ej. Bara skjuta jag inte gillar…

Vi fick stå ute nästan nakna för att dom har lite lustiga metoder att ha teori på på det här stället… På något vis verkar dom tro att folk kan lära sig något om dom är toktrötta eller fryser som pingviner ;) Jag har förresten lyckats somna stående också :D

gejsa
0

Ha, ha ja, det förstår jag att du kan sova när du knappt får sova.Du som sov fram till 12 nyss. *ler*

[slo]
0

Hehe… Det måste ha sett rätt kul ut, har jag fått berättat för mig :p Vaknade av att jag var nära att ramla ihop… Måste lära mig låsa knäna, som kossor kan :D

Eve
0

Slo -JAså, du är i kungsängen? Då ska jag vinka till dig när jag åker förbi där idag :P

shirley
0

e nog stammis emellanåt….. ibland hinns de bara inte….

lisette
0

slo - sa jag itne till dig att de skulle köra med er?? nu vill jag höra om din sömnad som inte fick godkänt… *fniss*

[slo]
0

#50 jag är ju inte i Kungsängen just nu, denna helgen är jag hemma :p Men annars får du gärna komma och hälsa på ;)

#52 äsch, det var faktiskt värst första dagarna, nu börjar dom släppa loss lite :) Sömnad? Haha, vi skulle sy på två märken på uniformen… Det skulle vara exakt 5mm mellan sverigeflaggan som redan satt där, och nästa märke och 3-5mm mellan dom två märkena vi skulle sätta fast. Men jag var trött, och okoncentrerad, så lyckades få dit det snett och det var inte godkänt :p Rev loss dom och sydde fast halva det första rakt, sen bytte jag bort resten av det mot en kvarts massage :p

gejsa
0

Ha, ha slo, börjar ni redan bli lite intima med varandra pga flickbristen menar jag. Flört

lisette
0

#53 fy din lilla skubbare… :D

#54 vem har sagt att det var en flicka? ;)

[slo]
0

#54 det var en flicka jag masserade ;) Skulle inte komma på tanken att massera killar, mohaha Oskyldig Det är faktiskt nästan hälften tjejer i våran pluton.

lisette, den som fuskar mest har det slappast… :D Det inte befälen ser vet inte befälen om ;) Det har dom faktiskt sagt också :p Har faktiskt kommit på hur jag ska kunna tjäna pengar också! Vi är några stycken som har hittat en pizzeria i närheten som tar 50kr/pizzan och gratis utkörning… Säg att man tar 70kr/pizza och håller i beställningarna själv. En kväll beställdes det närmare 150 pizzor till bara våran kasern. Cigaretter är också sjukt lättsålt, pappa är i Estland just nu och kommer hem ikväll… Två limpor för 180kr/st och paketen går att sälja för bortåt 60kr när markan är stängd ;)

lisette
0

*ASGARV* du är medveten om att det låter som om du sitter i ett taskigt texasfängelse? eller som kvinnofängelset… ;)

CBA
0

slo- var glad att du inte är en Norrlandsjägare…dom får vakbada endast iklädda isdubbar och ett rep runt bröstet ;o)

[slo]
0

lisette, vadå?! Det är ju så :p Jag och några till planerar att göra en "7:e kompaniet 2" :D För er som inte förstår, det är en svensk militärfilm… Se den ;)

lisette
0

#59 du är bortom allt hopp hör jag

[slo]
0

Nu förstår jag inte riktigt… Jag har skitkul ju, och tjäna pengar är väl aldrig fel? :D

gejsa
0

Jasså var det en tjej!!! Trodde att det bara var killar i lumpen. Dum som jag är.

lisette
0

slo - din dumma åsna. jag driver med dig. har ju saknat dig! ;)

CBA
0

Slo- Dååååå förstår jag varför du trivs så bra ändå TROTS att ni fick stå näst intill nakna i kylan….halva plutonen är ju TJEJOR :o)
Tror jag det…en halv pluton av tjejsläktet halvnakna i kylan ;o) ;o)

Himelriket va sloooo *fniss*

[slo]
0

#63 hehe, det förstår jag väl ;) Men nu har jag fått en msn-sida till telefonen, om jag bara kan lura ut hur den funkar… Hehe.

#64 hihi Oskyldig Jo, det var väl inte helt fel faktiskt :p Men överlag är dom rätt läskiga, ser inte ut som tjejer när dom har militärkläder på sig direkt… Så det är skönt att vara hemma bland riktigt klädda människor :) Så himleriket vill jag inte riktigt hålla med om ;)

Det var ganska kul dom första dagarna, var inga killar som vågade göra dom naturliga behov som killar ofta gör, förrän tjejerna visade att dom också kunde :p

CBA
0

#65 Mjo, det är nog speciella tjejer som väljer att göra lumpen.

Min lillsyrra skulle göra lumpen i Helsingborg men kom hem igen efter några månader. Hon var ensam tjej och fick det inte lätt och var visst inte psykiskt stark nog.
Fyskiskt är hon stark som en björn, 180cm lång, muskulös från allt sportande bla handboll på högre nivå och basröst så hon passade nog in på så sätt.

En killkompis hade en flickvän som gjorde lumpen och hon gjorde en J I Jane och rakade av sig håret superkort med en maskin.

[slo]
0

Jo, jag tror det är mer påfrestande för psyket än vad många tror… Och finns bara viljan att göra något så kan jag träna tills jag spyr, typ ;)

Var två tjejer häromdan som är helt inne på det, när vi var ute och sprang förra veckan sprang den ena tills den svimmade och den andra kräktes…

emsems
0

stammisar enligt mig: bebbe bubbel CBA ÅsaF …. ByeByeSandy geea gejsa jen kiara lina lisette luthien89 mandusan miamaria m'ladyC NinaToy peppe pimthegreat tinka eve

Courage.C
0

Hallå jag är ju fatiskt inne varje dag och skriver och snokar. JAg är väl nästan en stammis?Gråter

gejsa
0

Alla som kommer hit varje dag och skriver tycker jag är stammisar. Vem skulle annars vara stammis? *ler*

Courage.C
0

Glad

elin
0

jag e stammis

/Elin

lisette
0

#65 läskiga? *fniss* ser dom ut som idolcissi eller?

#66 jag var på mönstring. hade allting skitbra förutom cyklingen och lyftet. det drog ner hela min prestation där. men han som skrev in folk ville verklgien ha med mig och sa åt mig att gå och lyfta igen. men jag orkade inte. hade helt fel teknik.. hade älskat att göra lumpen!

gejsa
0

Hade du älskat att göra lumpen?? Nej, fy fasken vilken slitjobb. Det är killarnas "mensperiod" tycker jag. ha ha

lisette
0

man får ju visa var skåpet ska stå gejsa! ;) lumpen hade varit perfekt för mig…

[slo]
0

#73, nej tyvärr… Hon såg rätt bra ut, förutom att hennes tunnel var några storlekar för stor ;)