Lord 8/2-09 !
Efter en tid känner jag att det kan vara tid att uppdatera lite. Allt rinner på som vanligt och vi har ju inte mer än otur, ohnej. Tro inte att det är slut med skador än! Men vi kan ju ta de bra nyheterna först…
Lord går i fin form i skritt numera och film kommer. Dock ska jag påminna om att han gick barfota där och började ömma, men mer om det kommer senare. Plus att det blåste och då blir han spänd och sedan så var det massa folk som gick en bit bort, och han är ju så himla nyfiken!
Men han är lugnare än innan, men fortfarande lite bråkig. Testade f.ö att galoppera då med, och han vill inte ta vänstergaloppen längre, få se mot våren nu så. Plus att jag tycker han ser så mycket finare ut i kroppen nu, och jag hoppas det syns. :)
Till det dåliga…
Hovslagaren kom äntligen i måndags när vi hade hittat någon. Vi skulle sko fram endast denna gången, för att se om han klarar sig på det. Räkningen gick på det saftiga 805:-!! Grejjen är det att hon är ASduktig, verkligen och så.. och hon hittade en GAMMAL hovböld som vår tidigare hovslagare inte märkt. Detta är lite med för att han har ömmat, men när han inte har varit varm eller något i hoven, eller så. Så anade jag inget… Så nu kommer hon och kollar så den inte sprider sig, eftersom att den suttit en bra tid. Men vi tror att han kommer repa sig snabbt! Men men… Vi får börja om med longering och promenader tills jag kan börja skritta honom liet löst i skogen igen..
Här kommer lite bilder iaf! Före efter bild på honom till att börja med.
Nu tycker jag han ser fin ut i kroppen.
Fortsätt på den inslagna vägen med mycket bra mat och lagom motion så ska du se att han håller sig fin framöver också.

Kul att se en sån förändring:) de e bara att njuta och fortsätta:)
// Marielle
-Ucbus.. förevigt i mitt hjärta..

Är det Nina som varit och skott honom? =)
Gick det på så mycket för att hon hittade en hovböld? Annars kostar det ju bara 65 kr extra att sko honom bak också ;)
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Vilken sötnos! Det går framåt 
Tack så mycket alla! :D
#9. Japp, det var Nina som var och skodde honom. Jag gillade henne skarpt. :) Har du med henne? Ja, det gjorde det. usch och fy vad dyrt det blev iaf.
Fast 800 är inte farligt tycker jag, Inte om du ska ha en bra hovslagare. Nina är verkligen kanon. Vet dem som tar över en tusenlapp för en rundskoning ochd et är ett helt normalt pris ;)
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#12. Men när det avrit så billigt innan, så kom det som en chock ;) Nina är kanon som sagt! :)
Här kommer den lovande filmen, :) Ignorera min mamma, som delvis snackar med mig.. hunden och figge!
http://www.youtube.com/watch?v=mNxrFSvzue0&feature=channel_page

Vilken mysig röst din mamma har !!!
Jättefin häst btw :-)
(En notis bara: Är det inte fel sittben i början?)

#11 Nej jag har inte Nina, tycker att hon skor med för höga trakter. Jag åker ner och skor hos Tommy istället =) Men hon är väl det näst bästa alternativet antar jag, skulle Tommy inte kunna sko längre (hemska tanke) så byter jag nog till henne….
fint =) lite tips (A)
tänk på sittbenet :P , ställ honom i hörnorna och när du ska göra snett igenom och dylikt, och försök få med baken om det är en skänkelvikning :) super good(Y)
#14. Tack så mycket ;) Jo, det stämmer nog. Dock försöker jag koncentrera mig mer på att hålla honom lugn och i samma tempo än vilket sittben jag har just nu. När båda två har lugnat ner sig så ;)
#15. okey. hmm… tja kanske det.
#16. Är dålig på att ställa honom i trav eller galopp. Men ska absolut försöka tänka på det bättre :) Ska tänka på det du sagt, och tack så mycket för tipsen! :)

Har han varit sjuk?
#18. Ja det har han.

Ser ut som om att stiglädren är lite för långa, ser lite konstigt ut när du inte kan "resa" dig riktigt i sadeln ;) Inget illa menat nu :) Kanske borde prova att korta dom något hål? :)
#20. Jag längde dom för att kunna komma ner och inte ta stöd i stigbyglarna så mycket, dock så kunde jag inte låta bli och därav så blev lädrerna för långa eftersom jag inte kunde låta bli att använda dom när det blev förjobbigt med reyggen osv, så du ahr rätt. I det tillfället är dom absolut för långa! :) Annars rider jag med hoppläder ;) För att riktigt komma upp ur sadeln!

Håller med om att du ser ut att vara i obalans men det är säkert pga av stiglädren som du säger :)
Han kommer nog att bli superfin med lite mer träning, men jag tycker att han inte riktigt hittar någon bra takt i traven och galoppen som det är nu?
Hoppas att du inte tar illa vid dig, jag är ingen "expert" utan bara konsterar vad jag ser :) Jag tycker för övrigt ni ser fina ut!
Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.
det brukar vara lättare att rida en "fjuppig" häst med korta läder just fö ratt man ska slippa ta stöd i tyglarna och istället ta stöd i stiglädrena och stå upp ifall hästen bestämmer sig för att "detta är itne kul nu drar jag" hehe

#23 jag tror som du
att det är lättare med lite kortare så att du kan ta stötarna med knäna istället när han blir obekväm
#22. Tack! Nejdå, jag tar inte illa upp, tar upp det du säger! :) När han blir så pigg vill han gärna rusa iväg och har du ingen takt alls i någt av det han gör! Detta är dock en gammal video, finns en barbacka video som är mer harmonisk med oss båda två! :)
#23. Rider med hoppläder annars som jag skrev i svaret till #22. :) Trodde det skulle hjälpa om jag kom ner i sadeln att hålla han lugn, men det gick inte, hoppläder är min favorit annars, om jag inte rider barbacka!
#24. Ja, det är lättare! Rider med hoppläder i normala fall, eller kortare iaf! :)