Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettridning
Läst 3929 ggr
molntuss
4

karlshems gård

Hej!

I sommar ska jag på ett ridläger, karlshems gård, det är första gången jag ska dit och första jag ska på ridläger överhuvudtaget.

Om det är någon som har varit där förrut, kan ni väl berätta lite om det , vill gärna veta! :)

Det kanske är någon som ska dit också? Skrattande 

PS: ni borde ha en kategori ridläger

molntuss
0

putt , ingen som känner till karlshemsgård? synd …

Mixie
0

Karlshems är himmelriket!! Va där många år i rad när jag va yngre, de flesta åren red jag Zwarta, underbara lilla ponny!! Man kan inte låta bli att älska stället och har du en gång vart där vill du ingen annanstans! Undrar du något speciellt är det bara att fråga =)

//Mickan

molntuss
0

Gud, så glad jag blir Skrattande 

Minns du om hästarna är snälla eller så?

Lär man sig mycket ?

paronskrutten
0

Karlshem är underbart! Bra val! Jag var bara där på en snabbvisit, men det är ett riktigt trevligt ställe som man vill tillbaka till :)

Helena

Mixie
0

Hästarna är väldigt olika, det finns verkligen en häst för varje typ av ryttare där och jag har aldrig haft någon som inte passat mig som handen i handsken =) Jag har lärt mig mer på mina läger där än jag gjort under alla år på ridskola =) Det som är den stora fördelen är ju att hästarna (med några få undantag) går som privathästar på vintern och då är väldigt välridna och fina till sommaren istället för tröga och utslitna =)

//Mickan

molntuss
0

#5 Jag som verkligen behöver lära mig mycket också, det låter jätte bra och tack så himla mycket för svaren.

#4 Ja, det verkar ju som ett bra val Skrattande