Längd i förhållande till mankhöjd
Blev lite inspirerad av attlid
Hur långa är ni i förhållande till era ridkusar?
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Kan ju börja själv
Jag är knappt 160 och Blacky 147 (host host). jag ser inte över ryggen på honom utan att sträcka mig
hm, jag är 160 och rider min smäckra varmblodsvallack på 1.51.5cm som vi mätte sist! Jag är så tung så att han krymper! xD

Jag är 170 cm och Reddie 165 cm, skulle inte vilja ha honom mindre. Han känns alldeles lagom
Mina barn är 162 cm resp 164 cm och rider sina russ som är 124 cm resp 126 cm i mankhöjd. De tävlar i monté men också i hoppning då det inte anordnas som riktiga tävlingar. Jag menar liknande blåbärstävlingar och allroundtävlingar.
jag är 164 och rider min new forest på 145 känner mig så liten på stora hästar :P

164 cm Ametist är ca 148 cm, jag rider inte mindre än D-ponny regelbundet men i utbildningssyfte kan jag tänk mig att rida C-ponny någon enstaka gång.
Ehm ja.. Jag är 175 cm lång och rider en häst på ca 143 cm i mankhöjd, ibland en på 128 cm (men det har jag bara gjort två gånger hittills så). =) Bägge islandshästar.

#8 måste bara få säga att jag tycker Dite är jätte fin! :)

#9 Åh va kul att höra :D
Josefinejumpforjoy.blogg.se

Jag är 162 och varmblodstoet jag rider på är ca 173 i mankhöjd. Kallblodet är 156 och han känns liten :-S
Jag är 158 cm, Sylgja ska enligt uppgift vara 138.
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Jag är 172 och King är 173-174 tror jag eller 172 haha 
Jag har ingen häst att rida på nu, men senaste medryttarpållen var runt 165-166 i manken mot min 159 cm…
jag är ju rätt kort, men tung, så jag behöver iallafall pållar som orkar lite tyngre ryttare…

jag är 160 och det är foderhästen också.
Jag är 169 cm och Chikina är 143 cm. Skulle inte tacka nej till någon extra centimeter på hennes manke 
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

jag är 179 och min pärla är 168 :)

Jag är 163, och min häst är 158. Jag tycker att han känns alldeles lagom.
Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.

jag är 170 och pollen 152, hon är lite liten kanske med det funkar ganska bra endå tack vare att man inte väger så jätte mkt =)

jag är 170 och pållen 180 ;)
Medarbetare på Dressyr.ifokus

Jag är 162 och friesern är 170+ och min arabkille är nog strax runt/över 150 cm nu :o)
Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

157 o trivs bäst på D-ponnys lr 150 hästar men rider ofta bekantas ponnys som blivit för smarta o jäkliga för barn :)

jag är 165 o hästen med :P
Jag är 179cm och hästen är ~152cm (nsv), alldeles lagom.
"Om förhållandet bygger på förtroende, lyder hästen även utan bett och tyglar."

163-156 jag-merry
163-110 jag-brago

#28 kan man få se en bild med dig ridande på Brago
Jag har Kiara som minsta stjärna i stallet och hon är 123 cm och jag kommer nöja mig med att köra henne själv 

haha nej det kommer aldrig att hända! =) det är körning som gäller för oss med!
jag är ca. 161-62 cm å Knasan å Quitti ligger väl runt 155 resp. 154 cm mkh.
har suttit lite på Pysen förut oxå. Han är ju ca 1 m ^^fast det kände man att det blev lite väl stort! fast tro inte att han inte försöte galoppera för det..
Jag är 172cm och ponnyn är 144cm :)

Jag är 179,5 cm lång och UC är 161cm..
Jag ser lite för lång ut när jag rider i dressyr sadeln men med hoppsadeln så ser de mycket bättre ut!
//Marielle
// Marielle
-Ucbus.. förevigt i mitt hjärta..
Jag är 170, hästen är 162 (fast jag tror han är högre). Känns lagomt, skulle inte klaga om han var högre iofs.
Ja e 160 å Min Wilma e 153. =) precis lagom som första storhäst för mej ^^
// Alexandra
Hästen är människans bästa vän <3
177jag-164 dionne
zara växer än så vi får se 
inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat
medarbetare på scrapbooking.ifokus
Jag är drygt 176 cm, Foxen bara 152 cm. Känner mig för lång så ska börja se mig om efter ny, större häst när mitt knä slutar att strula. Då ska den ligga på 160-165 (typ grovt halvblod). Gillar inte allt för stora hästar, hellre breda än höga! :P
Med vänliga hälsningar
Chess
Mitt första halvblod var runt 170 cm hög och jag är väl c:a 166 cm. Hon kändes enormt stor för mig. Trots att hon var det snällaste man kan tänka sig var jag alltid rädd för att jag skulle ramla av eller gå omkull och få henne över mig. Lånhgt ner till marken och stor häst att få över sig. "Huvva". Trivs nog bättre med ponnysar även om jag numera inte längre rider.
Jag är ca 165 cm och rider min häst på ca 150 cm, arab/halvblodskorsning..
sen har jag en welsh på 133 cm som jag har hyrt ut, som jag åker och hälsar på och skrittar en bit ;)
#41 Jättefin häst!
Jag är 178 cm lång och Daisys (medryttarhästen) manke är ungefär i höjd med min näsa. Så 170 kanske?

Jag är ungefär 166 och jag rider min D-ponny på 147 och varmblodskillen som är runt 159.
Jag är 176 cm lång, men har väldigt långa ben och inte så lång överkropp. Jag hoppas att min lille ska hamna på 152-155.
Mvh Emelie & Jack
Exa Equestrian, Ingen död fisk, 141km
#42 Tack så hemskt mycket! han är en Framavlad travhäst men har aldrig startat :P Inriden för 2 år sen av mig xD

161.5cm på mig och travaren är 152cm, käns precis lagom :) Nordsvensken är lika hög men han ser större ut när man sitter på :P
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.
ja e ca 169 och mitt sto e 150- 153…
tycker det käns bra
#50 Vilken läckerbit!
Jag är 160 cm och Astra är ca 152 cm 
#52 Tack så mkt =) världens bästa ridtravare =)
#56 Han var verkligen jättefin i kroppen, välmusklad
Fin överlinje!

Jag är 1,66 och min ponny är 139 
Jag är 156-158 cm och fd sköthästen var 149cm, sen har jag ridit på en isis: ca. 132 cm och nu ska jag börja rida på en varmblodstravare på 160 cm, den sista känns bäst tycker jag, även om det är längre ner till marken än isisen.. (han är också inte så musklad just nu, så man sitter på ungefär 162-164 cm när man har sadeln på..)
164 och hästen är 155 cm, känner mig liten fast jag är mullig.
Men har korta ben och så att det kan bli lite svårt med skänklarna
Varav jag rider ponnys och små stora hästar.

172-158 (jag och sharon)
172-144 (jag och nova)
medarbetare på djurskydd.ifokus

Ni som är lika långa som hästen är hög, eller där hästen är högre än er själva, ni skulle inte kunna lägga in bilder på när ni rider/sitter på?

Som jag skrev så är min häst ca 160 och jag är 163. Såhär ser vi ut.
Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.

Min häst är 143cm och jag är 160
En ridlärare sa att man skulle vara 10cm längre än sin hästsmankhöjd, för då är den lagom stor för en
Det beror väl mycket på hurman balanserar sej med häst och så? Och hur hästen är byggd? Jag red C-ponny innan på min ridskola och han är 135 och han bär upp sin ryttare jättebra, och jag såg inte stor ut fast än jag är 25cm längre än hans mankhöjd.

#64 det beror väldigt mycket på hur hästen är byggd och hur ryttaren är byggd, samt även hur duktig ryttaren är (på att rida ihop hästen)
den här veckan har jag ridit en kompis 2 halvblod. den på 165 såg jag ut som en myra på men den som är 168 såg det mycket bättre ut på. även om jag inte direkt var lagom ;)

Jag är 165 och den hästen jag rider är D-ponny kanske 145 eller liknande. Känner mig ganska lagom, börjar bli lite stor men ja växer nog inte längre :)
Jag 158, förväntad på min ponny 137. Tror dock han blir lite högre
Detta är jag: ca 157 cm, och Faipen: 160 cm i mankhöjd.
Ursäkta händerna och allt annat som ser galet ut, denna bild var den enda jag har.. Tog bort min överkropp eftersom jag hade så galen sits eftersom jag just manade på honom för att få honom att trava, och då blev det galet när mamma hittar av avtryckaren just då..
Jag är 162-163 och min ponny är ca 139.
Jag är 168.5 och Silver är 1.60 i mkh. Alldeles lagom :) Rider min kompis maxade D-ponny ibland men hon bär upp ryttare väldigt bra så känner mig inte alls stor. :)