Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikett: övrigt
Läst 641 ggr
JenD
0

Hur går det för era -08?

Snor en tråd från buke och tror jag såg det på connemara.ifokus oxå… Som sagt hur går det för era 08? :)

Hade varit kul att jämföra då det är många som gör saker olika och det är alltid kul med nya (andras Skrattande) ideer.

Min welshkille och jag promenerar mest i skogen men det blir lite flyttövningar och vi tränar på att springa ordentligt i grimma utan "halleluja-hopp" Flört

Vi har inte tränstränat än men det kommer en snabb genomgång innan hingstbetet. Utsätter honom för viftande saker, transporter, kossor (läskiga) mm. Allmän miljöträning egentligen..

Vänlig hälsning

Jennifer

Arabiska Fullblod iFokus

** Pressure makes diamonds **

AusaBausa
0

När min 08:a stod hemma tränade vi och gick i grimma och att uppföra sig bra på utställning..utpåpromenader för att miljöträna..nu står han hos fodervärd som är gravid så nu är han bara sällskap till araben där, men såsmåningom får han hem igen för att träna införfler utställningar..

WinterPrince
0

Jag har varit ute på promenad med min 08 idag. Blev nerknuffad i diket med jämna mellanrum. Sen är inkörning första steget i utbildningen så har tränat på start och stopp på röst-kommando. ska bli skönt att när han kommer hem. Då kan vi träna mera.

Molla
0

Vi har två -08 killar som tränas. Ice är bara tränad i ett par månader, han har gått med mamma och flocken fram till dess. Han är super-signalkänslig så hans träning går galant. Han följer, stannar på How, backar när man backar mot han. Idag provade vi att flytta hans bakdel utan att röra den, gick super från första försöket. Gör man rätt med honom gör han precis som man vill!! =)

Den andra battingen… Jack. Ja, han är uppväxt med bara sin mamma. Han är däremot mycket lätt att leda då han stod uppstallad med sin mamma och togs in och ut hela vintern. Däremot är han såå okänslig och vill inte se mig som sin ledare. Inte så att han på något sätt springer över, men han stannar inte eller backar genom att se på mitt kroppsspråk. Han behöver ledarskapstränas i corall, lääängtar tills vi får upp den. Det är även planerat att Jack ska vara med på en instruktörs utbildning (NH) Så han lär få träning där med!

JenD
0

Åhh jag skulle göra allt för att ha en corall att träna i..

Vänlig hälsning

Jennifer

Arabiska Fullblod iFokus

Lindbygarden
0

Vår kille är mest bebis men han leds in och ut dagligen, har gått på promenader, flyttar undan tryck och även för signaler, går att binda upp, lyfter fötter bra.

Jag är hemskt nöjd med honom då han är mkt lyhörd och ödmjuk!

Skulle inte vilja säga att han tränas utan han hanteras och det lugnt och mkt korta perioder, tycker det ger allra bäst resultat då de orkar inte fokusera mer än mkt korta stunder.

Vi kommer testa gå på transport ett par gånger nu i vår också sen blir det lång semester med bara vardagshantering, han är ju en bebisKyss

JenD
0

Kul och höra om era bebisar :)

Vänlig hälsning

Jennifer

Arabiska Fullblod iFokus

JenD
0

Ingen mer med 08or?

Vänlig hälsning

Jennifer