TR för toksvår skogsridning
Okie, ska vi försöka skriva ihopa ett TR för toskvår skogsridning?
Utrustning; valrfritt bett (ej exotiska saker som kandar och kombinationsbett) två repstumpar (tjänar so mtyglar) rumpunderlägg (typ sadel, bomlöst eller liknande)
samt en häst elelr ponny är väsentlig för grenen….. ohängda sombosar och pojkvänner räknas inte som riddjur….
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

hihi…
Får jag vara med i toksvår skogsridning? Kan som merit ta med att jag här om dagen lyckades rida upp i ett träd 

tihih..låter som en trevlig sport;P..men varför räknas inte sambos och pojkvänner som riddjur
haha;P
Men jösses! hur lyckades du med den bravaden att bestiga ett träd????
har lyckats på en skogstur att hamna i en inhängnad hage m okända hästar..utan att öppna ngn grind…
vad ahde trädet gjort dig för ont? ^^
ska detta att rida in i saker vara obligatoriskt…. *fundera* tycker jag låter som en bra ide, har krockat med hinderstöd, mindre träd och andra hästar vid tillfällen…..

Haha! Inte visste jag att mitt uttryck skulle bli så populärt Lina ;P
… Det är ju inte mer än rätt att du absokut får va med tycker jag. Jag har gjort som du… fick du ont?
Men jag fattar inte vad "TR" står för ens (iq-fiskmås)

#2, hur rider men upp i ett träd?;D

#7 Busenkelt. Styr hästen åt motsatt håll så går den ibland åt andra hållet, alltså mot trädet. Då "rider man upp i ett träd". Styr man däremot MOT trädet… ja, då har man bara gått in i det.

#2 rida upp i ett träd??? Hur bar du dig åt då? Jag lyckas få med mig ett o annat halft träd emmelanåt på min hispige herre, men än så länge har jag då inte lyckats rida upp i ett träd

haha;P låter som nått ja sku kunna tänkas lyckas med;P

ojj dubbel;P
Jag satt på en unghäst som är väldigt petig med hur man rider… Sitter jag rakt fram så går han rakt fram - om så vägen svänger och vi hamnar i diket eller att han får nosen rakt in i trädet… Jag var rejält trött och skrittade runt på lång tygel samtidigt som jag hade en lös handhäst och pratade i telefon *bra kombinationer*
Trädet gjorde mest ont på hästen som krullade ihop halsen något ofantligt och stannade med ihopkrullad hals emot trädet…
Prakt-historia på bra säker ridning…
Sandra TR står för Tävlings Reglemente

#12 haha lät som en väldigt lyckad tur;P

#12 Hahahaha! det va den skönaste bilden jag fick i huvet med dig på en häst som inte ens fattat varför det tagit stopp!!!! Ett tips, nästa gång du har handhäst, prata inte i telefon. Det gör det hela väldigt svårt att styra =)
#13 Oh, se där! Nu har jag lärt mig nåt nytt igen!
#15 Jag styr inte med händerna, så det är inget problem ;) Skulle jag försöka styra med händerna skulle det gå ännu sämre än att hamna i ett träd *lol*

Skrattar så jag håller på ramla av stolen, underbart LinaN =)
Även skickaligt gjort av …. =)

Hmm, jag höll på att bli avskrapad mot ett träd idag, och pållan hade ett mindre träd under pannbandet och en nersmulad halv gran under sadeln…

Hmm jag har aldrig gjort nått sånthär ,eller jo. :P Med min förra häst, en C-ponny så tog vi en lugn galopptur i skogen med min kompis och de galopperade före, kompisen lutade sig neråt och jag koncentrerade mig inte så mycket så jag bara satt rakt upp och ner och pang så red jag rakt in i en TJOCK träd"gren" som hängde precis framför mitt huvud (tur jag hade hjälm) , det är sånt som man bara ser i filmer. :P Och oj vad kompisen garvade! :D

bestiga? hmm
Ja?????

usch jag vill inte ens tänka på allt jag gjort i skogen..det hamnar nog under "alldeles galet toksvårt"…men vi har vunnit varje gång över dom andra, det är huvudsaken 
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

det duktigaste jag har lyckats med, var nog när jag o en kompis skulle utforska en stig i skogen vi inte sett tidigare…vi styrde glatt hästarna uppför ett "berg" med massa enbuskar o små tallar o grejjer.Helt plötsligt tog det stopp, vi kunde inte fortsätta pga att det var så tätt mellan alla buskar, vi vände runt hästarna o tänkte ta samma väg tillbaka som vi kom, bara det att det inte fanns nån väg. buskar o träd åt alla håll,fanns inte nått hål nånstans! då var det smått panik, inte långt ifrån att vi ringde räddningshelikopter:P men vi tog oss ner på nått sätt, efter det har jag hållit mej till de befintliga vägarna…
Jag har nog bara hamnat på fel sida av ett kostängsel, nästan gått ner mig i ett kärr och varit tokvilse i en mörk granskog… :) Fick ringa efter hjälp för att ta oss hem igen, kolsvart var det ute :p

när vi var små och red brago och bonzo i hoppdungen så red jag där "nere" på brago och sara på stigen ovanför med bonzo. det var lixom en backe ner till stigen nedanför. kom galopperandes på ett håll och helt plötsligt kom bonzo/sara från andra hållet på stigen. stigen var så smal och jag hade en så tjock häst att bonzo tryckts in i ett träd och fick mossa i hela huvudet…
men annars har jag faktiskt aldrig ridit vilse… :D

I begynnelsen av min och min gamles vänskap var han på den tiden en "smula" ouppfostrad och varje ridtur slutade i att jag låg och kravlade runt i buskar eller var avskalad mot nått träd. När han väl lyckats gnugga av mig så var han inte en gentleman som stannade och snällt lät mig hoppa upp i sadeln igen….OOOHH nej, jag fick "glatt" gå hem då han tog chansen att springa hem utan mig.
Jag fick tillslut förbud av övriga stallkamrater att rida ut ensam för de fick alltid rida och möta mig eller som många gånger komma med bil om jag var i närheten av körbar väg.
Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.
Hmmm, definitivt är avskalning mot träd obligatorsikt…..
ofrivilliga avsittningar borde väl också tillhöra TR, snyggaste ofrivilliga avsittningen,.
jag skulel slänga mig upp på min C-ponnny konjak och detta var barbacka o jag gjorde en riktigt indiansväng, blev nästan sittande och for över til ladnra sidan, blev sittandes på archslet på hästens högra sida….
Lina, hoppas någon såg det där :D Hur höga hästar har du (eller någon annan som är vig) kommit upp på barbacka? Jag kan skryta lite med att 165 är inga problem för mej 

Hehe…. det där med att inte kunna svinga sig upp på hästryggen känner jag igen. Min nuvarande medryttarhäst är 160 nånting. Försökte hoppa upp barbacka på henne sådär på indianvis. Jojo, det gick ju bra att svinga benen, men sen då? Det va ju en mage ivägen så jag gjorde som man ser på tecknade filmer, rakt in i en vägg o platt ner på marken igen.
Men lite lägre hästar kan jag nog svinga mig upp på.
Slo - du vinner nog just den grenen =)
Hehe, hemligheten ligger i att få ner huvudet, fick det även förklarat för mig på fysiklektionerna i skolan :)
Jag hade ju C-ponny den gången, men har lyckts kravla mig upp på 165 cm en gång…… ananrs krävs det pall för mig.
Tro att det kommer bli en del träning för mig att lära mig göra indianhopp upp på Harry när ah när färdigväxT! :D beräknad mankhöjd 170-175 cm ^^
Fast jag tänker fläta hans ma nså jag har en repstge där :P

Ingen aning om mankhöjden på hästarna. Men jag kan ju säga att det gick bra mycket bättre att kravla sig upp när jag var ung…ehm sisådär 10 jämfört med nu, sisådär 21 år… Kommer inte upp på medryttarhästen med sadel utan att ställa henne i en backe eller så, så jag är glad att jag inte behöver sitta upp utan pall så ofta.
Skulle rida hem till mig tillsammans med hästarnas ägare en gång från ett stall.. Det tar 10 min det med bil, 20 min med cykel.. Men jag ville inte rida vid den trafikerade vägen, så det fick bli skogen, för det måste ju finnas en bra ridväg där..
Trodde jag ja.. :P
Det hela resulterade till en fem timmar lång ritt, där en av hästarnas tyglar gick av, vi blev halv ihjälskrämda av 2 älgar som sprang ut på en grusväg framför oss (men hästarna reagerade inte alls..de undrade bara varför de andra "hästarna" hade horn.. ;)) m.m.
Vi kom aldrig hem till mig, utan vi vände och red tillbaka till stallet istället.. ;) Men.. Jag fick veta att vi har en sjö ca 4 km ifrån mitt hus.. Det visste jag inte innan.. ;) Hahaha.. Helt plötsligt så kom vi ut ur skogen och såg en sjö!! Eller snarare en liiiten sjö.. :P

Jag har bara lyckats komma upp på en 136 cm hög påny. (A)

#27 gills det som en snygg ofrivillig avsittning om man åker av när hästen går under ett hängande träd och man inte duckar? 
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

# 35 Du menar att man hänger kvar i trädet och hästen fortsätter? Den varianten har jag provat 2 ggr.
Hehe räknas det att ha fastnat med hjkälmen i ett träd i full galopp? Jag och Foxen kom i galopp på en ny stig som jag aldrig ridit på tidigare. Sen dyker det helt plötsligt upp en stor gran med låga grenar. Hästen kan gå under jag me men hjälmen fastnar så det blidde tvärnit alltihop:P

#37 oj det ska du ju vara glad för!