Tävlings säsong 2009?
Läste på hastfoto.ifokus om någon planerat att fotografera under 2009.
Så jag undrar om någon har planerat att tävla under 2009? :)
Jag har kollat lite och fastnade lite för:
19/4 Kvibille Ridklubb Lokal Hoppning Ponny
2/5 Hylte Ryttarförening Lokal Hoppning Ponny
23/5 Tvååkers Kör och Ridklubb Lokal Hoppning Ponny
Det kanske kommer flera intressanta men dessa hittils.
Sen blir det nog med att vara med på clear rounderna på ridskolan och under sommaren brukar det vara med.
Jag har inte planerat några direkta tävlinagr, men mot slutet av 2009 vill jag gärna komma ut på några CR eller LD i hoppning och dressyr med D-ponnyn, men eftersom hon ska ha föl i maj så finns det ingen möjlighet att komma ut tidigare tyvärr :|

Jag har planerat att tävla 3 el. 4 av mina hästar nästa år. Beror på tiden och om de har lust.
#2 Man får ju hoppas med att ingen blir skadad :D

#3 Ja det är väl klart, men det hoppas man väl oavsett om man ska tävla eller inte? ;P Hoppas det går bra för dig o din häst :D
#1 Ska du tävla samma år som hästen fölar :S
#4 Ja, om vi hinner. Jag ser det självklart inte som ett måste eller som en kapplöpning mot tiden att jag ska tävla henne det året, men det tror jag inte blir några problem med några klubbtävlingar.
jag vill komma iväg på Bollnäs tävlingen som ligger tidigt i år, redan i Maj. Roligt med en tredagars så nära och så tidigt, men synd för det blir ju inga mer i närheten resten av året :( Hoppas bara man får en vagn innan dess bara så att man kommer ut på tävlingsbanorna någon gång.
jag ska börja tävla lokalt med min 20;åriga ponny nästa år,:) fast då bara L:d :P i sundsvalls trakten då!

Om jag får låna en arab som planerat så ska jag tävla både regionala och lokala dressyrtävlingar.
vad kul!:) kommer ni något´intill sundsvall och tävlar?:)
- 9/5 Div. 1 ponnydressyr FINAL, Torslanda Ridklubb (hemmaplan!) - Regional, Lagtävlansprogrammet för ponnyallsvenskan -03 och LA:P1
- 21/5 Regional dressyr ponny, Alingsås Ryttarsällskap, LA:1 och LA:P1
- 14/6 Ev. Regional dressyr ponny, Båstads Ridklubb (beror på vad det är för klasser, har inte kommit propp än)
- 11-12/7 Regional dressyr ponny, Ale-Jennylunds Ridklubb, LA:4, LA:P1 och LA:P1
Det är vad som är planerat just nu :)
Beroende på hur utvecklingen går med hästen så kanske, kanske, kanske vi ska testa oss på en lättare tävling i höst, mest på skoj. Återkommer med exakt datum. =)

Jag ska vara med på påskhoppning med Kräkan på måndag! 
Det blir CR hoppning på fegishöjderna 60 & 70, haha! ;)
Eftersom jag bara har en ettåring så ska jag bara åka som åskådare.
18/4 Precisionskörningsträning på Ingelstad gymnasiet
19/4 Ungponnyutställning med efterföljande hingstvisning i Nybro.
Ev. 5/7 utställning på Bjärsjölagård.
11/7 Lokalutställning i Nybro.
Jag hoppas att det inte kommer krocka för mycket med sommarjobbet.
Mvh Emelie & Jack
Exa Equestrian, Ingen död fisk, 141km

Det blir nog clear rounden på Kungsbacka under sommaren! Kanske, kanske hoppar jag en lokal 1 m. med min häst också :)
Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.
ååå, jag har sån lust att tävla, men allt blir inställt. har ingen vagn, inte rätt bett, för svåra hästar, inte renrasig häst… man får vänta många år tills man har sina egna kusar. tills dess får man titta på.
någon som kan bettreglerna för lätta lokal och klubbtävlingar i dressyr å hopp? jag antar att kimblewick (jaktkandar) inte får användas…
även fast det rycker väldigt mkt i tävlingnerverna just nu så har jag inte några tävlingar inplanerade
mest pga att hästen inte är riktigt redo ännu och att han inte går att transportera just nu, vi håller på att lastträna för fullt
. Men förhoppningsvis kommer det nog bli någon klubbtävling i dressyr till hösten

#16 Alla bett är tillåtna i hoppning!
Och i de lättare dressyrklasserna är det endast två- och tredelade tränsbett som gäller.
Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.