Hitta rätt tränare?
Jag har ju fått råd att skaffa tränare till mig och Lord i en annan tråd. Och jag evt att jag fått några bra tips av Frida och haag här inne, emn kommer inte ihåg namn eller priser, men skulle gärna ta emot flera råd.
Min budget är lite, riktigt liten så helst en bra tränare som är allround medveten, är lugn och verkligen kan förstå sig på ryttaren och hästen och som inte direkt blir arg eller så!
Lord är en häst med lite temperament, kan lätt bli tjurig i ridningen och himla hopplöst stark! Tränaren ska helst kunna ta sig hit, om det går. Då vi inte har tillgång till bil med dragkrok och känner typ ingen heller. Skulle det funka?
Tacksam för svar!
puttar upp*
Här kan man söka på olika tränare www.tranarportalen.se
tack! :)
Var så lite, hoppas att du hittar någon bra tränare till rimligt pris. :)
Var är ''hit''? :)
Det bästa är ju att leta upp tränare, prata med dem och se om de tänker som du. Du kan ju alltid fråga om du kan tex hjälpa till i nåt stall eller nåt och få lite rabatt ;) Jag rider gratis för en tränare som normalt sett tar ca 500kr/timmen, pga att jag hjälpt till mycket i hennes stall.. träffade henne när jag behövde hjälp med hästen och var pank :P
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.
#5. TIll där jag rider, dvs virserum! Det är sant. Skulle gärna ställa upp för lite stallarbete och så vida, urkul! :) Lär sig ju lite med! :)

Såg att virserum låg i småland, men har ingen aning om var just virserum ligger. Var i småland? xP
Josefinejumpforjoy.blogg.se
hm, 11mil ifrån kalmar typ innåt i småland, ca 12mil ifrån jönköping (en linje rakt under typ) ett par mil om växjö. kan inte förklara bättre! ^^