Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketter: off-topicgod-morgon
Läst 1965 ggr
Cilla89a
0

OT Abtronic Pro, provat?

http://www.tvins.se/products/abtronic/abtronic.php

Nån som har en sån?

Jag har gått upp 3 kg på 3 månader nu när jag inte rider varje dag längre som jag gjorde när jag hade Schess..
Och så kan det ju inte fortsätta, så jag beställade en sån ^^
Hoppas den funkar för jag HATAR att träna.

Medarbetare på Dressyr.ifokus

Mandysan
0

*vill ha* du för rapportera sedan hur den var så får jag övertyga min moder, hon är skeptisk till tv-shop…

thilda-
0

vad jag har hört så funkar den inte.. men Orbitrek funkar.. den där man står och drar i nå spakar fram o tillbaka o trampar :P haha

Cilla89a
0

#2 fast jag gillar ju inte att träna ;) då kan man lika gärna ta sig till ett gym.. och vårt hus är så litet jag har ingen plats till en sån :P

gejsa
0

Har inte prövat men jag tror nog inte att det fungerar tyvärr-

Cilla89a
0

#4 det är bäst för den för nu har jag beställt en och det gick på över 1000 spänn ;)
tittar man längst ner på sidan står det om svenskar som använt den och tyckt den var bra :P

hjullan1
0

jo den funkar visst, vi fick den av sjukgymnasten till en förlamad man. o jag har provat den själv, man får träningsvärk. kör hårt o lyssna inte på dom andra Flört

[Avslutat konto]
0

Min kompis mamma köpte en sån.. Men den funkade inte. Den bara kittlas och man spänner bara magen. Den visade inget resultat! :(

Lindbygarden
0

men det är ju meningen att musklerna ska spännas:O)

[Avslutat konto]
0

Joo, ioförsig. Men som sagt, det visade inget resultat efter regelbunden användning :/ :)

gejsa
0

#5#  Men det står alltid en massa svenska namn någonstans i reklamen att det fungerar osv. Lurad! :)

Cilla89a
0

#10 det är 30 dagars garanti ;) så funkar den inte så skickar jag tillbaka den bara..
men jag tror ju inte tv shop har skrivit namnen där nere, så desperata är dem nog inte ;)
men man kan ju vara positiv i alla fall och hoppas att den funkar..

hjullan1
0

en sak är säker, du går inte ner i vikt av att använda den.. den tränar bara upp dina muskler. men det är väl aldrig fel att bli starkare.

gejsa
0

Förresten Cilla har du kommit tillbaka igen?! :)

Ja, var positiv. Vill du banta så köp Cambridge det är kanonbra. Om man nu får göra reklam här.

[slo]
0

Seriöst, finns det folk som tror på det som visas på tv-shop?

Sehvrin
0

Skulle kunna funka då electriska strömmar kan få nerverna att säga till musklerna att dra ihop sig (Detta har jag erfarenhet av, då vi förrförra veckan gjorde en fysiologilaboration som gick ut på att sända stötar in i någons arm, och den armen råkade vara min…)

Det har gjorts vetenskapliga studier på detta, för jag har för mig att det har hängt uppe nån affish om det på universitetet, men jag kommer inte ihåg vad deras slutsats var, kan kolla nästa gång jag är där om den fortfarande sitter uppe.

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

Cilla89a
0

#13 nej, inte direkt :P skulle bara fråga detta..

Cilla89a
0

#14 det finns faktiskt jätte mycket bra saker där som faktiskt funkar :P vi har köpt endel därifrån och varit jättenöjda med alla saker vi köpt :) aboslut inga ljugerier..

mazze
0

Vet inte om den funkar. Jag tänkte köpa mig en Orbitrek istället.

muirab
0

Har köpt en orbitrek och den är riktigt bra!

AusaBausa
0

skulle också villa ha en orbitrek

pippa__
0

Skulle ALDRIG få för mej att köpa en sån…Hur bra är det eg. me stötar som säger till musklerna att spänna sej? :/

hjullan1
0

#21. som jag nämnt tidigare fick vi det av sjukgymnasten till en förlamad man, det är bra med impulserna som får musklerna att dra sig samman automatiskt och blir tränade på det viset utan att man själv behöver göra nånting. kan tyckas lite onödigt på friska människor som kan träna på egen hand, men det har gett resultat för den här mannen.

Sehvrin
0

#21 Det är ju egentligen elektriska impulser som får alla muskler att dra ihop sig, bara att de är märkbara på samma sätt som en stöt då det är vår kropp som ger de signalerna.

pippa__
0

#22 #23 Är VÄLDIGT skeptisk till sånt som inte är "naturligt" för kroppen..visst funkar säkert jättebra, men i längden då? Vad GÖR det me kroppen eg?

Sehvrin
0

#24 kan inte säga att jag förespråkar sådana här produkter, kommer bara med kommentarer för att jag tyckte de behövdes ;) Jag tror på att vanlig träning ger mer (speciellt då det även ger positiva psykiska effekter, inte bara fysiska)

#5 Är lite tveksam till de kommentarerna som står på sidan, visst, de kanske är sanna, men jag tror de censurerar de kommentarer som är negativa (de skriver ju faktiskt att de kontrollerar kommentarerna innan de får postas)

gejsa
0

Låter som en TNS- apparat. Fick en sådan till mig själv när jag fick min värk. Tyckte mest den var obehaglig.

LinaN
0

Det är skillnad på Abtronicen och TNS apparater!

jag har provat både ock. 

Kan börja med att säga att har ma nnågon som helst bukfetma, dvs ma nitne kan känna sina muskler genom fettet på magen så kommer det itne hjälpa ett dugg, eftersom de elektriska pulserna inte når in till själva musklerna.

För att tappa i vikt och bli smalare så får man kombinera abtronicen och annan traditionell träning. 

TNS apparaterna ger en djupgående massage i musklevävnaden, och når djupare i ni fettlager än vad abtronicen gör. TNSen är lättare att applicera på flera muskelgrupper samtidigt, idag kostar en tns-apparat en 2000 kr och håller oerhört länge.

SÅ jag hade heler köpt en TNS än en abtronic, eftersom jag då kan använda TNSen på flera åkommor och bekymmer än jag akn använda abtronicen, jag kan få en dubbel nackmassage med TNSen men bara ensidig med abtronicen som ajg får flytta till den andre axeln. 

Kroppen skickar redan elektriska impulser till musklerna som det är idag, och det finns nog ignen omfattande studie vad detta har för effekt på kroppen efter långvarigt användande av en produkt som gör samma sak. Men jag hade hellre satsat mina pengar på en TNS som sagt….

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

gejsa
0

Jag förtstår att dom är dyra. Och jag som har en som bara ligger här hemma. *ler*

AliceL
0

nåra tjejer i min klass har köpt en sån, haha. säg hur det går sen ;D

Ottino
0

Vill man gå ner i vikt så hjälper det inte att bara träna magmusklerna. Du måste träna kondition också, för fettförbränningen. Kör på den där maskinen men gå även promenader om du inte gillar att jogga.

[slo]
0

Frågan är… Vad ger det att dra på sig den där och slänga sig i tv-soffan, om den nu fungerar. Sen när du tycker du har fina magmuskler, ska du bara sluta använda den då? Utan att ändra dina vanor kommer det inte dröja länge innan musklerna är borta igen ;)

savonit
0

Har laggt fyra negativa komentarer om den, alla cencurerade :( tv shoppen inget att lita på

silvery
0

jag har hört någonstans att om man drömmer/tänker på att tex jogga eller göra situps, spänner sig musklerna utan att man "gör det själv" prova det istället =)

Zadeira
0

Det där kommer garanterat inte göra dig slimmare… Möjligtvis kombinerat med ändrad kost och annan motion, men då är det ju inte den som gör jobbet ;)

Däremot är det säkert skön massage!

JenD
0

FIY

Råkar veta att den fungerar då jag jobbar bla med Tvins produkter. Har testat alla produkter och hört av "real live people" som köpt den och tyckt om den. Möjligtvis att den inte fungerar på alla, beror på hur och hur ofta du använder den. Men använder du den rätt så funkar den definitivt + att alla träningsprodukter ska kombineras med rätt kost. Självklart kan du inte sitta och äta pizza och chips i soffan och tro att det inte gör något för att du har Abtronic på dig (inte riktat mot dig Cilla89a, tyvärr finns det ett antal smartasses som tror det ;)

Vänlig hälsning

Jennifer

Arabiska Fullblod iFokus

** Pressure makes diamonds **

Zadeira
0

# 35, raklamen får det ju tyvärr att verka lätt som en plätt och som att det bara är att sätta på den och inte göra mycket mer, och att man då går ner i vikt eller får snyggare kropp.

Jag fattar ju att det krävs mer än "sätta på den och sen sätta sig framför tv:n", men det är inte alla som gör det vet jag av egen erfarenhet.

Cilla89a
0

Oooj, vilken gammal tråd :O
Men jag kan ju säga att den skickades tillbaka ganska snabbt ;) Inte för att den inte funkade, men det var som att hänga sig över ett elstaket, fy för jäveln vad ont det gjorde att ha den på sig..

JenD
0

Haha ja den är inte skön tycker jag personligen men det finns faktiskt många som gillar det :S

#36 Det stämmer många som tror det konstigt nog

Vänlig hälsning

Jennifer

Arabiska Fullblod iFokus

** Pressure makes diamonds **

swedensess
0

#37 fick du alla pengarna tillbacka?

Cilla89a
0

#39 ja, det tror jag.. eller jag fick ju stå för frakten tillbaka..
men det blev lite strul med frakturor, men det löste sig till sist :)