Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 1021 ggr
joooossan
0

Priser - tränare

Har snackat med en tjej som ska hjälpa mig och Dite som tränare, hon är inte utbildad tränare men är jätteduktig och hållt lektioner på ridskolor. Har fullt förtroende för henne..

Hon frågade mig nyss om 120 kr för en halvtimme och 170 kr för en timme var lagom. Är det ett någotlunda pris eller? Känner mig kass på priser. :)

Josefinejumpforjoy.blogg.se

vicc
0

Hmm, jag vet inte.. men en B-tränare som jag känner tar iaf 350 kr.

Zabbio
0

Min instruktör tar 250kr halvtimmen. Hon är inte utbildad, men så rider hon ju inte engelskt heller :P har tagit riddarskapsprov däremot, tror jag i varjefall. Hon ar utbildat hästar upp till den nivån. För mig spelar det mindre roll, hon har fått mig att tycka att det är kul och att utvecklas, det är väl bra om något? :)

170kr för en timme är inte mycket, peciellt inte om hon har ditt förtroende och hon är duktig.

För en icke-utbildad tränare är det kanske mycket, men så länge hon gör det hon gör bra så har det väl mndre betydelse? :)

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

joooossan
0

Ja, jag har nämnligen ingen aning eftersom det är min pappa som stått för sådan betalning så därför frågar jag här ;) Några lär ju ha bättre koll än mig!

Jag vet ju inte hur hon lär ut, har bara snackat med henne och vet att hon är superduktig :) Ska träna för henne imorgon så får vi se hur det går! :)

Mille
0

Det beror ju också på om hon skattar för pengarna eller inte. det är ju inte så konstigt att det är dyrare om man rider för någon som har det som arbete och måste räkna in en massa annat i avgiften.

Kickilu
0

Jag betalar 200 kr / timme. Skattas ej på dessa pengar. Då har hon en liten bit med bil för att ta sig till mig.

CelsiusT
0

#4 Ja det har du väldigt rätt i, det är stor skillnad på att göra det svart eller vitt. Gör du det vitt tillkommer först moms (inte på allt och vet inte hur det är med ridlektioner) men den är på 6, 12 eller 25%, sen skatt runt 30% och sedan har man sociala avgifter att betala också på det. Så det är stooor skillnad på svart och vitt.

Jag tycker det kan låta bra att börja med iaf, speciellt om det är hon som erbjöd det priset, då borde hon ju tycka att det är bra. Känner du sedan att det är värt mer kan du ju ge henne lite extra ibland. Tror inte du kan hitta någon som är billigare men om det inte känns bra sedan när du rider för henne så skulle jag inte pruta utan snarare byta instruktör. Så jag tycker absolut du kan tcka ja till det priset om hon erbjöd det.

Jag betalar 250:-/45 min + ev manegehyra (beroende på var vi är).

Medarbetare på westernridning.ifokus

silvery
0

tycker det låter som ett vettigt pris =)

HannaT
0

Jag tycker att det låter helt ok :) Billigare tränare som är bra är det svårt att få tag i.

Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.

Flaxii
0

Vi betalar 400 kr /45 min, men då är hon utbildad B-tränare. Oavsett hur duktig en person är så kan han/hon inte ta lika mycket som en med tränarlicens.
Men 120 kr låter ju iallafall väldigt billigt.

joooossan
0

Red för henne idag, superduktig! Lärde mig betydligt mer när jag red för henne än när jag red för en tränare på ridskolan och idag var endå första gången så hon "lärde känna" mig och hästen..

Så jag är helnöjd! Dessutom är hon hur trevlig som helst! ;)

Flaxii
0

#10 Vad roligt :)

hannabrink
0

Vad kul att det funkade så bra! :) Min kompis rider för en tränare och betalar ca 200 kr per gång så jag tycker inte det är så farligt.

SHV-Pysen
0

#10 ja då är det väl värt pengarna.

jag vet inte vad Mariana Femling är C tränare va? jag brukar ju få gratis körlektioner för henne på hennes häst, flora, men annars så kostar det 240 /40min tror jag..

sen ska jag rida för en jätteduktig och eftertraktad tjej som jag inte tror har någon direkt utbildning men jobbar p ridskolan, hon tar 100 passet tror jag och det ligger ju runt en timme. bra ifall hästen kanske krånglar och börjar mjukna upp mot slutet. då slutar inte lektionen pang tjong åtminstone precis när man börjar få kläm på det hela. på en lektion kan man välja om hon rider hästen ifall man vill ha den skolad eller om man själv vill bli skolad ^^kostar 100 för båda.

Cilla89a
0

hm, jag rider för en förening där föreningen tagit dit tränaren, och man ska enligt standarden vara 2-3 i dressyrgruppen, men vi är 5, lite för många när det är dressyr tycker jag.. iaf, för en termin betalar man 2400 kr, och det blir drygt 100 kr per gång då.

men sen finns det gånger då föreningen tar dit en utomstående tränare då och då, och nu på onsdag när jag ska rida för denna då, kostar det 300 kr, och då är vi 2 stycken som rider..

Medarbetare på Dressyr.ifokus