Nu börjas invänjningen av betet!
Betet har börjat växa riktigt bra.Härligt!!
Nu har jag så sakterliga börjat släppa hästarna på gräs en liten stund varje dag! Är det många härinne som också börjat vänja in hästarna inför betet?

Jo här har man låtit hästen beta av grönt gräs en liten stund varje dag.
Lika bra att vara i god tid, för om två månader så skall han förhoppningsvis ut på grön bete =)

Här är det i princip inget grönt gräs alls, knappt 1 cm..
Men jag har hängnat in lite av sommarhagen för några dagar sedan, ansluten till grushagen dem gått i hela vintern.. så det finns lite pill dem kan sysselsätta sig med nu.. men skulle inte kalla det betes invänjning..
Medarbetare på Dressyr.ifokus

Jag ska försöka få ut mina på bete i morgon
hö kommer dom få vid sidan om ett tag till 

#3 är det nått fel på vårt gräs eller? :P Hur mycket gräs har ni igentligen? :O
Medarbetare på Dressyr.ifokus
Här har det inte heller kommit särskillt mycket. Förhoppningsvis kan vi släppa dem i början eller mitten av maj (som vi brukar). Även om det, här, kommit en knapp cm så försöker de väl äta lite av det ändå. Mest terapi skulle jag tro.
Vi har haft öppet till sommarhagen hela vintern. Så i nån månad har de börjat intressera sig för den hagen och går en sväng dit varje dag.
Snön har just börjat försvinna i hagarna och inge gräs har kommit upp än. Men i slutet av april kanske.. :)

Härligt att kunna erbjuda hästarna gräs redan nu! Vi får snällt vänta några veckor till.