Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettannonstorget
Läst 2350 ggr
Lorita
0

Jag blir vansinnigt trött!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Som nog alla vet har jag Dolly hos mig för utbildning och försäljning. Nu har jag satt ut henne på annons och med en gång så fylls min mejl. Med erbjudanden från flickor som kan tänka sig att ta henne på foder över sommaren eller längre tid. 

Jag har ryttare, jag har kunskap, jag har stall, jag har bete för att ta hand om henne, varför ska jag då lämna i väg henne under sommaren.

När det klart och tydligt står i annonsen att hon ska säljas? 

Varför är det så många som skickar dessa "erbjudanden"?

Bilder på Dolly http://dolly-polly.blogspot.com/

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

Tusen
0

Suck! Förstår dig så väl. Numera annonser vi inte utan letar med hjälp av kontakter efter lämpliga köpare.
Vi hade ett shettisföl till salu (han blev sedan såld som nybliven 2-åring) och trots att vi var väldigt tydliga med priset så fick vi massor av svar där unga flickor ville köpa honom för 500 kr (!!!)Förvånad. Så trist med oseriösa svar.

Lorita
0

#1 det tar ju sån tid, Dolly är ju inte innom den typ av hästar jag sysslar med normalt. Jag har ju knabstrupper själv och ställer ut, sen så måste jag annonsera henne, det ingår i vårt avtal.

Zadeira
0

Jag förstår att det är jobbigt. Står det i annonsen vad som gäller så ska man ju inte behöva ta hur orimliga svar som helst.

Sen förstår jag om folk frågar om ex priset kan ändras och liknande. Men står det att det är till salu och inte på foder över sommaren så är det ju givetvis inte svårt att förstå att det är det som gäller!

gejsa
0

Haha välkommen till verkligheten. Gissa vad jag fick när jag annonserade ut Sorro då. *fniss*

Det finns ju även så mycket folk som tror sig kunna utbilda en häst också. Så kommer några och provrider och inte fasiken kunde dom rida bra. En ramlade t o m av Sorro när han brallade till på ridbanan. Fast jag skrev att han är som en 3-4 åring och måste kunna utbildas rätt.

Lorita
0

så har står det i boggen:

_"Priset är inte prutbart och hon lämnas inte ut på foder.

Vi har inte bråttom att sälja för det, utan ett bra seriöst hem är ett måste, till denna pärla."_

Jag tycker det är ganska tydligt Flört och hennes ryttare som rider henne nu skulle aldrig förlåta mig om någon annan fick ta henne över sommaren, utan att köpa först _Tyst
_

Lorita
0

#4 jag vet att det är verkligheten, men man kan bli förbannad ändå.

10 snyltare /1 seriös det är inte roligt Skäms

Smex
0

uach säger inte så där.

jag  har hur själv tänkt mig att annonsera ut min häst. =S

Ja man får väl skriva med stor text då….

Maja
0

Jaa, det är väl många ungar som drömmer om att få låna en häst över sommaren och så.. Vet själv när jag pratade med medryttarhästens ägare. Han är ju så ung och grön, så var det massa småtjejer som ville utbilda honom som aldrig hade sett en islandshäst eller kunde skilja på tölt och trav. Inte lätt det där med att hitta bra köpare! ;)

gejsa
0

Det värsta är väl när småflickor mejlar och tror att jag t o m ska betala för hästen för att dom ska rida in den hemma hos dom. :)

Lorita
0

Jag fick ett mejl där HAN skulle får det så bra och hon skulle ta så väl hand om HONOM………DOLLY kan det vara något annat kön än ett sto Förvånad

Maja
0

#10 - Haha, jadu, säg det.. ;) Dolly Parton är väl en man, eller? Haha.. Flört

Lorita
0

#11 My Dolly Dreams Skrattande  är hela namnet

Dreams har hon efter pappa sin Flört MA Limited Dreams

Lindbygarden
0

Ett tips om du inte redan gjort det är att kolla på köpesannonser! Tycker det är mycket bättre faktiskt om man nu har "turen" att någon söker den typ av häst man själv har till saluGlad

Lorita
0

#13 det är mycket bättre, men som sagt jag måste ha henne ute på annons också och det gör ca 5 erbjudanden om sommarbete om dagen Tungan ute

CelsiusT
0

Såhär inför sommaren verkar det finnas hur många tjejer som helst som gör vad som helt för att få en "sommarhäst", folk är på en överallt och häromdagen kom det in en tjej i stallet och frågade om vi hade någon häst hon kunde få över sommaren. Jag menar, vi har 3 hästar, jag och ägaren har var sin ridhäst och sedan går där en sällskapshäst (och detta visst hon mkt väl), hon kan väl inte tro att hon kan få en av våra ridhästar över en hel sommar att ha som sin, och vad ska hon med en sällskapshäst till? Den är ju inte igångsatt så hon skulle ju ändå inte kunna rida nånting på den, sen ville hon ha den som jag har nu för hon visste att den inte ridits på ett tag pga hälta, men vad skulle hon ha en halt häst till? Lustigt det där, verkar som om dom inte förstår sig på hätar så mkt, låter som om dom tror man kan rida på allt bara för att de tär en häst.

Medarbetare på westernridning.ifokus

Lorita
0

Då hade det ju varit bättre att fråga om hon fick hjälpa till i stallet.

Dollys underbara ryttare hittade jag på ridskolan och hon kommer att få ta med sig Dolly (eller Ametist om Dolly är såld) till sitt land en vecka i sommar.

Bra stallflickor växer inte på träd dom heller Flört

CelsiusT
0

Nee men det var hon inte intresserad av (jag frågade) för hon skulle ha en häst som hon skulle ha i en hage ihop med några kompisars hästar åsså skulle dom rida tillsammans hela sommaren.

Har varit med om flera nu som dykt på mig och frågat om jag har någon häst över, eller om dom kan få min häst på foder över sommaren osv.

Medarbetare på westernridning.ifokus

silvery
0

haha jag vet vad du menar xD jag har satt ut annonser för medryttare (och jag har längdkrav) då får jag tillbaka massa svar av folk som är 155 långa (kravet var över 167) eller folk som vill ha foderhäst, eller folk som vill tävla hoppning (trots att annonsen sa EJ HOPPNING ENDAST SKOGSRIDNING) bara radera och sucka;P

Lorita
0

#17 jag vet….Bra stallflickor växer inte på träd Flört

Det är något konstigt med hästar, dom ska inte kosat något, någon slags allmän egendom. Vem går till en hundägare och frågar om man får låna hunden under semestern/sommarlovet Obestämd

silvery
0

#19 hahaha jag hade blivit BRA förvånad om någon velat låna min katt eller hund över sommaren hahha

jen
0

jag hade samma problem när jag skulle sälja både fjordingen o shettisen.

så jag ändrade i annonstexten till typ såhär om jag minns rätt.

"maila o beskriv er hästvana och stall om ni är intresserad av KÖP"

För då kunde jag sålla ut dom