Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketteroff-topicgod-morgon
Läst 850 ggr
Luthien89
0

Matchning av hästsaker :P

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag är verkligen extrem när det gäller matchning av hästsaker till hästen, mig själv bryr jag mig inte så mkt om :P

Måste ha samma färg på grimman som täcket, och ska hästen ha två täcken på sig mååste dem vara av samma färg :P När det gäller tranport mååste hästen ha samma fäg på transportskydden som på täcket. Och i ridning måste hästen ha samma färg på lindorna som på schabraket. och allt läder måste gå i samma färger, svart! :P

Jag tycker det är eeextremt jobbig att behöva tycka på detta viset. Det finns inte mina tankar att ha t.ex blått täcke och grön grimma, eller svarta tranportskydd och blått täcke, eller vitt schabrak till blå lindor. Men sen om andra har det, det bryr jag mig inte om alls.  

Hur gör ni, matchar ni också eller sånt bryr ni er inte om?

emsems
0

tänkte på sånt förr.. har några uppsättningar till speciella träningar som är rätt, tex i dressyren har jag champangefärgade lindor, samma färg på ridbyxor och schakbrak. har även massa svart å grått, men när det gäller täcken så går jag på funktion före färg

CBA
0

Inte till vardags men till tävling så ska färgerna matcha…dels för att man ska synas som ekipage och sen även för att en eventuell placering kan hänga på hur "välpolerad" man är.

Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

Luthien89
0

okidoki :P Inga fler?

Unlocked
0

Luthien89 - Jag älskar att matcha min och hästens
utrustning, dels för att det är snyggt och väldigt kul :)
Röd, blå & Beige/Brunt kikar jag extra mycket efter
när jag är i hästaffärerna..

Milli
0

jag är nog sämst på att matcha, det blir alla möjliga färger på mina hästsaker… Men försöker hålla mig till grönt till den ena och till brunt, beige till den andra.

1111
0

Jag matchar alltid om det är något viktigare, hemma beror det på lite, vad man gör, har ork osv.

Peppe
0

jag matchar Alltid! kanske inte grima då han inte har de i hagen men annars med schabrak-lindor. även om ja skaut i skogen och skritta (inte för att jag brukar ha det då men ändå)

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~