Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketteroff-topicgod-morgon
Läst 811 ggr
lisette
0

vilken bra dag...

har varit på jobb sen 8,30 imorse. suttit på utbildning hela dan. systemet har varit helt nere. kommer att sitta här till max kl 22, sen ska jag hem till mina djur. tintin, min granne var snäll nog att ta in dom till mig. himla tur att jag var flitig i morse och gjorde allt klart. utom att blanda betfor - så klart.

vilken underbar dag… *trallar*

hur har eran dag varit?

LinaN
0

långtråkig, min handled ahr svullnat upp ännu mera…. (blev skadad igår….) har pcakat ltiet flera kartonger och sedan suttit i ca 4 timamr telefonkö altl som allt. agria, försäkringskassan, försäkringsbolaget, komvux, adressändring mm…. mycket att göra såhär inför en flytt….

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Marre79
0

jag har inte gjort nånting som vanligt…var på vattengympa på eftermiddagen. Annars har jag bra legat på soffan. Men jag tycker dagarna går rätt så fort, även fast jag har gått hemma sen i Juli!

Luthien89
0

Min har vatt underbar :) Skola till 11.30 sen åkte jag hem, för vi skulle ut och gå i skogen i 4 timmar och här blåser det som faaan, och är kallt, brrrr! Så jag tänkte tat jag inte skulle tortera mig själv så jag tog bussen hem :P Tittat på Lost hela etermiddagen och vatt ute i stallet hos hästarna och pysslat och donat. Titta på cityakuten ikväll och sen har jag sovmorgon till 12.30 imorgon :P

Sandra
0

Låter inte som nån bra dag för dig Lisette.

Jag har varit på jobbet som vanligt. Låg o drog mig till hela fem i halv 6 imorse. Men det fick jag ju lida för sen. Hann ju knappt göra mig klar innan jag skulle åka.
Min "snälla" chef beordrade mig på morgonen att gå till min gamla vdelning och prismärka böcker. Gissa om mitt humör stupade neråt. Jag vantrivs där, det va ju där mitt magsår utvecklades!!! ÄNDÅ måste jag gå dit! För de andra ca 40 idioterna som jobbar på min avdelning är ju inte tillräckligt smarta tydligen. Som om man måste va smart för att sätta dit en ynka prislapp på en bok. GAH!

Somnade direkt när jag kom hem för min mage tar knäcken på mig snart… =(

AusaBausa
0

sluta tidigt ja med och tog det rätt lugnt till lillkillens kompis åkt hem därefter var det stressa stressa… Skulle hinna med 2 stall i dag 2 barn som ej ville med lämna dem hemma på vinst eller förlust… lilltjejen åkte med allt gick i hundratjugo i båda stallen och hämta hästar i kolmörker är ej kul närman tror att varje buske längs vägen är en mördare…Generad

Hem, laga mat fixa undan disken o plocka undan så det inte ser ut riktigt som kriget, kolla ungarnas väskor för ev läxor, bada barnprogram sova o sen min vila..sitta framför datorn till jag stupar.samma visa i morgon men bara det att jag slutar sent o ungarna har aktiviteter…. utvecklar nog magsår jag med snart….

lisette
0

låter itne bra för varken sandra eller ausabausa… men jag kan inte låta bli att le. skönt tt det inte bara är jag som har en skitdag..

Maja
0

Vaknade kl. 8.30, åt frukost, klädde på mig.. Tog bussen till Uppsala som gick 10.10.. :) Sedan så hade jag Svenska, Naturkunskap och Multimedia, slutade, gick till stationen, tog bussen hem, åt middag och pluggade.. Nu är jag här.. ;) Hehe.. Inte så mycket intressant.. ;)

AusaBausa
0

Ibland måste man få kräka av sig o kunna lägga sig lugn sen!!! hihi.

MiaMaria
0

Både och, har den varit. Dagen började ju med snöras på bilen, men de har jag skrivit en tråd om. Sen fick jag jobba övertid 2 timmar, oxå mindre kul. Sen va det promenad på byn med barnvagn och härligt sällskap som slutade i mindre nyttigt fika. Va in till stan o hämtade extraljusen till bilen o va in på försäkringsbolaget o pratade med dom ang bilen. Va sen ut och red i månskenet, supermysigt =) Därefter blev det mus-slakt, Zickan hade fått en mus hos sig, vi gillrade en fälla och 30 min senare fick vi tag på rackarn. Va sen ut o åkte skoter en tur, klämde in oss alla 3 på skotern, hur mysigt som helst =) Och nu sitter jag här, som vanligt ;-)

CarCar
0

Gick upp vid 09.30, gjorde diverse saker, tittade till Slo's häst bland annat innan jag stack till jobbet vid halv tre.. Där fick jag reda på att vi har fått beordrad övertid denna månaden, 20timmar, så vi tog oss i kragen och började med en gång. Min ordinare sluttid är 00:06, men jag är fortfarande kvar, ska hem vid tretiden någon gång.. Det känns lagom trevligt…

hastar
0

Igår var en super dag, nu är det precis morgon så jag vet inte än men hoppas det blir en super dag men det kan inte bli bättre än vad det ska bli imorgon när jag ska till Uno!!

lisette
0

#10 hur går det för slo? kör de med honom?

gejsa
0

Ha, ha det gör dom säkert lisette. Upp med tuppen kl 5 eller något sådant. Sedan får han väl stå och putsa selen hela dagen och mocka skit. hehe

änglaflickan
0

#12 han har iaf fått åka o titta på hästarna en gång. annars har jag mest hört att han har suttit o sytt, verkar inte jättespännande:P han hittar hem till helgen, han får väl rapportera mer då;)

gejsa
0

Har han fått sitta och sy????

CarCar
0

#15 Japp, han skulle sy märken på sin jacka.. Men han fick underkänt så han bytte bort sömnaden med någon annan där mot en massage Flört

LinaN
0

*fniss* stackars lilla Slo, ha nfår komma hit med sina märken o sin jacka så får jag sy dit dem… inte första gången jag syr på märken då kan jag lova :P Hade n pojkvän en gång i tiden som gjorde lumpen o då fick ajg sy på hans märken :P

men ikväll ska jag troligtviss itta o sy litet skinnmössor :) Har sådana til lsalu för dom som är itnresserade… och som vanligt får ma nväl säga så får jag hänvisa er till köp och sälj på lajv.ifokus.se för ikväll ska jag lägga up pbilder på mina mössor och diverse :)

Mössorna fungerar för övrigt alldeles utmärkt som stallmössor också :P

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Sandra
0

Lisette - visst är det rätt skönt ändå och veta att man inte är ensam i världen om att ha sunkiga dagar.

Kan meddela att idag har magen varit ännu sämre än igår. Vilket lett till att jag inte gjort ett enda handtag på hela dagen. Gissa om min chef är glad på mig? Men han får f*n skylla sig själv när han skickar in mig till den där avdelningen som han gjorde igår.

Inte mitt fel att min mage gör så jag inte kan stå på benen till slut…

SarahPeace
0

**Igår
**Skolan :-/ , Sen åkte jag till stan och köpte en tröja och ett par jeans och lite smink , en lyckad liten shoppingtur : ), Sen när jag kom hem så gick jag ut stallet, Red då ..  Finns ingenstans och rida igenom att padocken är det skit blöt under snön och alla ridvägar är blockerad av träd som har blåst kul efter snö stormen så det vart en skritt tur i bostad/husområden lr vad man ska kalla det xD,    Sen gjerjade jag med hästarna och fixade i stalle toch allt sånt, sen tittade jag på tv typ hela kvällen : P

**Idag
**jadu .. Skolan igen då .. Gick bra fast vi har 2 långa läxer och 1 prov till torsdag : / *suck*… hihihi ..  När jag kom hem så åt jag och sen tog jag in hästarna.. och nu sitter jag här då x.D, Rider inte idag .. Så himla tråkigt igenom att jag fortfarade inte kan rida NÅNSTANS utom i husområden :-/, Ska väl plugga lite snart (trög är man med pluggade) .,,,,,,,,,  haaha ,,,, sen ska jag väl till stallet typ halv 8 och ge dom mer hö ,mocka (dom brukar typ skita nån hög nu på kvällen ihih) , och fylla på vatten såkalrt ,och säga godnattxD

**Imorgon
**Skolan, Rida,tv,datorn och Plugga  (som mitt vanliga schema då:P)

Maja
0

#19 - Usch.. Läxor och prov.. :P Inte kul.. ;) Som tur är så har jag inget denna vecka.. ;) Hehe.. Skönt!!

Min dag idag då:
Upp 06.30 - fixa iordning mig - ta bussen till skolan - gå i skolan mellan 08.30-14.05 - gick till stationen och missade bussen ;P - gick omkring i Uppsala i väntan på nästa buss - köpte lite smink - åkte hem - hjälpte mamma med maten - sitter här i väntan på att maten ska bli helt klar ;)..
Sedan så blir det:
TV/dator - duscha - sova.. ;)

Så ser livet ut för de som inte har egen häst, om någon undrar.. ;P Hahaha.. Hmm.. I alla fall för mig.. Idag.. ;)

lisette
0

*ASGARV* SYR SLO? och han fick underkänt? det är ju en bra första vecka.. *fniss*

#18 japp det är skönt, men det är ju inte skönt att gå och ha ont i magen pga sitt jobb… :(

idag fick jag gå hem kl 11 för att vårt älskade datasystem fortfarande inte funkade. nu ska vi köra i treskift. jag börjar kl 6 och slutar vid 14….

__iE
0

gick upp 6 som vanligt, o sen fick jag skjts av pappa ner till bussen :) är i skolan 7.40 o får väntar tills de flesta kmr vid 8.00.. :/
sen har jag vart i skolan tills 15.15 o bussen hem 15.22.. sen har jag vart hemma sen 16.. bara vart ute o gått och ätit.. och nu måste jag plugga.. men man mååste kolla ridsport först, annars missar man för mkt (A) bättre att skita i läxorna/proven då :D ^^
hahhaha, elr inte..

CarCar
0

#21 Vad jag vet har han nog sytt några gånger tidigare i sitt liv, tror att han sydde en duk nån gång för ett par år sedan ^^

Luthien89
0

Gick upp vid 6.00 och fodrade, la ut hösilage i hagen, bytade täcken, släppte ut hästarna, sen gick jag in och sov till 9.00, duschade, käkade lite och sen vid 11.00 tog jag bussen till skolan, börjar 12.30 på tisdagar :) svenska, och sen skolakde jag från samhäll, ops :P Tog bussen hem, käkade mellanmål ochs en gick jag ut och mockade, red hästarna. Kom nyss in, ska snart se GREYS ANATOMI :D

Milli
0

Min dag har väl vart som vanligt…

Bröt ihop 2 ggr i skolan och började lipa, liiite pinsamt…

Har sedan bråkat med min pappa om allt möjligt, tänkte göra läxor men hamnade här istället.

SarahPeace
0

#25 varför "bröt "du ihop ?  hadde det hänt nått i skolan ? Ledsen

Peppe
0

jag har rengjort klippmaskinen och borstat på hästekraken…annars har jag haft looooooooooovvvv härliga underbara ljuvliga loooooovvv!!

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

lisette
0

#23 ojdå blev den fin?

änglaflickan
0

#28 jag tycker den blev fin, vad säger du carcar?:P mer avancerad än vad jag någonsin skulle lyckas med iaf^^

CarCar
0

#29 Jadå, men han gick ju faktiskt i syslöjd så han borde ju kunna sy lite Flört

lisette
0

och ÄNDÅ fick han underkänt på sin sömnad nu? hehe

CarCar
0

#31 Tydligen… Men han får nog ta den historien själv när han kommer hem i helgen.. Tror han landar hemma seeent torsdag kväll om jag fattade det rätt…

gejsa
0

Ha, ha ska bli kul att höra hans förklaringar. Skrattande

lisette
0

bara jag som saknat honom?

PimTheGreat
0

Inte haft  så fullspäckad dag idag som jag brukar ha.

Steg upp kl 6 00 och jobbade till klockan 14. Då var jag iväg hos en kompis och lämnade några lappar. Hemma ca 15.00. Satt här en stund medan tvättmaskinen gick. strax efter 16.00 åkte jag ut till hästarna där jag idag endast hade en häst att mocka åt, packa hö/halm, blanda foder och hälla upp vatten till, däremot 4 leriga och dyngsura hästar ledde jag in….. fy som de såg ut!! Såg knappt färgen på deras täcke….. o sen tränade Fontane. Pim hade TopGun hand om idag. Han tränades i paddocken. Sen var jag hemma igen någon gång efter 18.00 suttit här sen dess och lagat mat samtidigt…lasagne….gott! Snart lägga sig. Upp ännu tidigare imorgon suck. Min sambo ska köra till Köpenhamn kl 02.00 i natt. ska väcka honom för att sen börja jobba 7-16 imorgon igen. Men imorgon är jag stalledig. Shirley har mina imorgon jag och jag hennes på fredag. Så imorgon har mina pållar mammaledigt!!!

lisette
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

idag har fått reda på att vi ska få hem vårt "nya" kök på fredag.imorgon kommer det byggare och ska fixa med ovanvåningen så de får ta det rummet som är nästan färdigt och sätta upp lister/foder så vi kan flytta upp där innan fredag. där vi har sovrum nu ska bli vårt blivande kök nämligen..

är superglad idag. köket, släpet och dessutom så funkar vårt datasystem nu…

gejsa
0

#34# Nej då, jag saknar också slo lite grand. *ler* Men bara för att ha någon att munhuggas med.

Men lisette ditt kök ser ju snyggt ut. Varför byta ut det? Ska köket ligga på övervåningen i stället sedan? Det kommer du att ångra. Mycket bättre att ha det på nedre botten ju.

bebbe
0

n Distansapoteket 15000 leveranser per dag kan utebli

Datorstrul försenade mediciner

Publicerad: 08. November 2006 02:00

HÄSSLEHOLM
Tusentals fick vänta på sin medicin igår. Distansapoteken i Hässleholm och övriga landet drabbades av datorstrul.

Sedan i måndagsförmiddag har landets fyra distansapotek, där Hässleholm är ett av de större, haft problem att leverera sina varor. Enligt Apoteksbolagets presschef Andreas Rosenlund kan mellan 10000 och 15000 leveranser per dag utebli tills driftstörningarna har åtgärdats.

"Aldrig bra"
- Datorsystemet går otroligt trögt, vilket gör att vi bara kan expediera tio procent av de beställningar vi får. Vi expedierar 250000 recept varje dag, så det är ingen våldsamt stor andel av alla recept, säger han.

Distansapoteken i Hässleholm, Sollefteå, Falun och Boden skickar mediciner till vårdcentraler, apoteksombud, doskunder, allergiker och andra med speciella koster och näringslösningar samt cirka hälften av tandläkarna.

Hur allvarligt är det för de här kunderna?

- Det är aldrig bra när inte läkemedel kommer fram som de ska. Om någon har lämnat in sitt recept till sitt apoteksombud och har bråttom, uppmanar vi dem att ta kontakt med sitt lokala apotek för att få hjälp att lösa det.

- Våra leverantörer jobbar hårt för att försöka lösa det här och vi hoppas att vi kan vara i full drift som vanligt igen under onsdagen, säger Andreas Rosenlund.

Treskift
När datorsystemet kommer igång blir det stor press på distansapoteken att leverera medicinerna, vilket bland annat innebär extra transportturer.

- Vi har en bra dialog med personalen här i Hässleholm, vilket innebär att vi försöker lösa det med treskift när vi väl får ordning på systemen, säger platschefen i Hässleholm, Bo Jeppson.

- Vi kör med begränsad styrka nu och resten av personalen är beredd att rycka in med kort varsel. De vanliga arbetstiderna är från 4.30 till 21.30, men nu planerar vi att jobba dygnet runt så fort det blir full snurr på systemet. Från den ordinarie rutinen med en leverans om dagen, blir det tre gånger om dygnet i stället.

Har det fungerat för kunderna till Hässleholms distansapotek under datorstrulet?

- Ja, min bedömning är att vi i alla fall har gjort vad vi har kunnat där problemen har förelegat. Vi har gått igenom alla beställningar där vi har ringt de allra allvarligaste och bett dem vända sig till det lokala apoteket.

Marcus Haraldsson

044-18 55 53

marcus.haraldsson

@kristianstadsbladet.se

Textstorlek

Skicka till en vän Skicka

Skriv ut artikel Skriv ut

Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

lisette
0

#37 nej gud, den bilden är det nya köket.. eller ja, det är ju begagnat. men man tager vad man haver…

här är albumet på mitt hus. det rummet som är gult med en rund matta är vårt sovrum nu. där ska bli kök. det är på bottenvåningen. sen håller vi på att renovera ovanvåningen och ska ha två rum där uppe. dit upp vi ska flytta! :D jag vet att det ser ut som sjutton. men vi håller på att renovera! :D

lisette
0

#38 ja titta. där jobbar jag! :D

lisette
0

#39 såg att hugin var med på en av bilderna i albumet! :D

bubbelbubbel
0

hua, nu är det min tur med kass dag. *morr*

mådde prima när jag gick och la mig inatt, vaknar med illamående och en kass mage. JIPPIE !
klädde på mig alla stallsaker, gick ut, och vände.
nej nej, vill inte chansa på nånting, inte roligt att vara i skogen på en häst och det blir akut….
suck. men jag var inte ensam, sandra, ägaren, mådde inte heller prima. så kanske är det nån tidigt variant av vinterkräksjuka, eller så är det bara dålig tajming av nått annat.
så nu sitter jag här, ska snart gå och byta om igen, och invänta nästa attack och se om det blir jobb eller ej idag…

lisette
0

bläää hoppas man slipper kräksjukan. lider med dig bubbel!

bubbelbubbel
0

hoppas jag med, sitter här igen, haha, med världens hicka, har smällt i mig massa pannkakor, så nu mår jag lite illa igen, fan, (förlåt) vet inte om jag ska gå till jobbet eller inte….

lisette
0

men varför äter du så många pannkakor då?

bubbelbubbel
0

haha, jag vet inte, men det spelade ingen roll, för jag mådde illa av den första med, men man måste ju äta, säger min mamma, hah, så jag åt fyra tror jag, eller fem. det är vad jag har käkat idag. jo, en halv macka med. :)