drar av poäng
varför dras det av poäng för mig? alltså fokus-poäng?
iFokuspoängen är ett mått på aktivitet.
Är du aktiv får du poäng.
Är du inte aktiv dras det av poäng.
det dras ibland av poäng från mig när jag har skrivit ett inlägg precis.. :s

men är ju aktiv på olika sajter…
jag har också funderat över det ;) det gäller bara att vara aktiv och skriva fler inlägg än poäng hinner dras av.

det ligger en fördröjning i det hela då man mäter aktivitet under en lång tid.
Jag är nöjd så länge jag har en Ametist 
#2 - Skriver ni på en sajt så får ni poäng, om ni sedan snabbt går över till nästa sajt hinner inte servrarna med så då kan det skilja lite, men det rättar till sig sedan.
#3 - Det är inte det som räknas. Är du aktiv och skriver hela tiden får du poäng. Om du inte är inloggad på någon timme kan det sjunka med ett poäng eller så.
#6, mitt rättade nog till sig fel idag då, för jag hade 370 typ när jag loggade in idag, och nu har jag 342, bara en halvtimme senare :(
Jo jag känner igen det där problemet :/

#7 den tittar även på vad du gjorde för två tre dagar sedan, vill du ha mer poäng så ladda in bilder i ditt album 
Det ska vara så. Poängen ska sjunka. Det är ett personligt aktivitetsindex, och det är inte så simpelt som att "skriv - du får poäng, skriv inte - du förlorar poäng".
Säg såhär, att du skriver 50 inlägg en dag. Med tiden så blir de poängen mer och mer inaktiva, och skriver du inte 50 inlägg varje dag efter det så kommer dina poäng sjunka. Nu vet vi ju inte exakt hur poängen räknas bort och så, men för att ta ett exempel:
En vecka skriver du inlägg såhär:
Må: 50 Ti: 20 On: 30 To: 20 Fr: 35 Lö: 15 Sö: 30
Säg att poängen räknas för de tre senaste dagarna (nu är det ju längre tid än så, men som exempel bara), så får du poäng för 50+20+30 inlägg mellan måndag och onsdag. På torsdag försvinner dock de poäng du fick för dina 50 inlägg under måndagen, och ersätts med poängen för de 20 du skriver då. Alltså 20+30+20 inlägg.
Du skriver alltså på torsdagen, men förlorar ändå poäng, eftersom du skrev mer på måndagen. Var det tillräckligt vettigt förklarat för att förstå? 
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst