Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 501 ggr
LinaN
0

Jag blir vansinnig!

Idag skulle jag skynda mig ut till stallet, och beslutade mig att ta den sena bussen för att jag skulle städa och göra iordning härhemma.

Sagt o gjort, tog den sena bussen och det innebär at tjag har 5 minuters rask promenix upp till stallet, har därefter 20 min på mig att mocka 3 boxar, strö in och lägga in hö och blanda kraftfoder, sedan 5 minuters rask takt till busshållsplatsen och där kliva på bussne och åka hem.

Jättesmidigt, jag hade allt under kontroll.

Kliver på bussen härhemma, åker till röstånga, och där ska jag byta till den buss som går förbi stallet. Kkliver på bussen mot stehag. Stehag är tillbaka hem igen,…… *djup suck*

nu sitter jag här och väntar på att mammas man kan komma hem från jobb så mamma kan skjutsa mig kl 20.00 eller 20.30 nångång til sltallet, sedan får jag mocka snabbt (alla hästarna står redan inne… jippie *not*) och sen hem igen…..

BLir bara så jävla knäckt när det går mig emot så jävligt som det gjorde idag….. *sucka*

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Luthien89
0

"20 min på mig att mocka 3 boxar, strö in och lägga in hö och blanda kraftfoder"

Jääääääääävlar vad du är kvick :O :O Haha, för mig tar bara mockningen till två hästar 40 min :P Sen väga hö, blanda krafftfoder och fylla på vatten i hinkarna i boxarna tar typ 20 min. Så allt som allt tar det 1 timme för mig att göra allt, fast jag är liite perfektionist :P Jag är nog överdriven när det gäller mockning, men annars får jag så såligt samvete, jag kan inte sova om jag vet att jag inte har tagit ut exakt vartena liten miniplutt :P haha, sån är jag ;)

LinaN
0

*L* Du är överambitiös Luthien ^^

Däremot så fortsätter eländet nu när jag är hemma igen… Ställer mi g o steker pytti panna, tror ni inte at tjag lyckas bränna vid eländet!?

Fast emd tillräckligt mycket svartpeppar oh ketchup går även detta att äta….

LinaN
0

*gråter störtfloder* ketchupen tog slut…… :(

Luthien89
0

Ojoj, vilken dålig dag du har idag :/ Min kan knappt bli bättre, skolan ringde och sa att läraren va sjuk, och eftersom vi har den lärern idag så blev vi lediga, + att jag laddat ner PRISON BREAK och LOST :D Och tittat på det hela sfterrmiddagen :) Så, ja :P Hade vatt ännu perfektare om jag kunnat träna ikväll, men hästen min har ont i munnne och tandläkaren kund einte komma förrens 20 :e, så han får vila, suck :/

LinaN
0

Kan inte jag få komma o bo hos dig idag Luthien? Hade mått bra av en stor påse godis och massa lost……

Sen när jag får skjuts til sltallet av mamma kommer säkert en häst slita sig, jag kommer halka/trilla/välta skotkärran över mig ute på gödselstacken. Jag kommer bli trampad på och sedan när jag gödslig och öm är på väg hem i mammas bil så komemr den sluta fungera så då kommer vi bli ståendes p åen otäck liten skogsväg där inte en enda människa kommer köra förbi på de närmsta 10 timmarna, sedan kommer mammas mobil att lägga av och jag ahr ingen täckning som vanligt…… :(

På kuppen så kommer där en flöock med rabida älgar och äter upp oss…..

Luthien89
0

haha, jovisst, kom du hit :P

Nejdå, tänk positivt ;D

LinaN
0

*försöker tänka positivt, är duktig o sätter på en maskin tvätt*

*tittar på black beatuy*

*tvätten är färdig och*

KNALLROSA!!!!!!!!! Min vittvätt har blivit knallrosa! oh detta öde *går o skjuter sig själv med en knapp och med en slangbella…..

Nu får det ävl vara nog…….? Jag hatar rosa! Mina långkalsonger från armén ska inte vara babyrosa! *hysterisk*

Luthien89
0

Va? Herregud, vilket oflöjt du har idag :O Hur gick det i stallet då? :P

1111
0

Aj! Vilken oturs-cirkel du värkar vara inne i… :(

Du vet att man inte mår bra av att stressa så pass mkt som du  värkar göra..?

LinaN
0

Nej, inget stall ännu, men fick tag på stallvärden och halvt hysteriskt fick ajg ur mig att jag kommer til lstallet, kanske sent men jag kommer!

Väntar på att mammas man ska komma hem från jobbet så hon kan köra o hämta mig och sedan köra mig til lstallet…… mamma kan ju inte lämna 3 småbarn hemma själva i en halvtimme (5,3 och 1 år gamla)

#9 det är precis vad min psykolog sa till mig igår, men samtidigt så är det bättre att jag stressar och grejjar (för änsålänge är det positiv stress som får mig att göra saker kreativt)

Däremot så ahr ajg ju osäkerhetsstressen angående min flyttning som itne är så himlans bra, men det reder sig. Sen så kan jag nog verka mer stressad än jag är…. hatar att bli rastlös så istället håller jag mig sysselsatt. men tack för omtanken ^^

LinaN
0

Klockan är 20.44 och mamam har inte hört av sig så jag ringde….. hon höllt på att glömma bort mig, hon är på väg hit om en liten stund ó.Ò

Luthien89
0

okej :P Håller tummarna att det ska gå bra i stallet, med all denna oturen du haft idag :P

LinaN
0

*nicka* tack Luthien, det behövs……

Sen ska jag krypa ner under en stor filt, tvångskela med mina katter och titta på black beauty, den som spelades in 1971. Tittade på den "moderna" som spelades in 1992 nångång, iaf första hälften av 90-talet……. 

Sen tänker jag somna på soffan.

Sandra
0

Shit vilken rörig dag du verkat ha Lina. Det är såna dar som man ska gå o lägga sig igen ögonaböj o dra täcket över huvet.

Courage.C
0

#1 jag är precis som du. Sjukt jobbigt.