vad söta dom e!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

#2 Det gjorde du rätt i. Blev bättre så. Tack!

hej du! ska inte träna Fontan?
kan lägga in korten på pim här…. bara tre som blev bra….

#4 ja gör det. Jag ska snart ut till pållarna nu. Ville bara kolla in här först. Väntar in korten. E du ledig??

Bra bilder. Kul att TopGun gillade han idag!

#8 Hur jobbar du imorgon då?

de gick väldigt bra idag! å pimmen såg glad ut….

nej, nu ska jag till pållarna. ses kanske här senare igen om inte min sambo snor datorn till sin poker…..

jobbar kväll….

ändrat det nu. Tack! Tänkte inte på det. Kram

ser att du e tillbax. hur gick de me fontan?

det vet du redan. VEt inte jag orkar skriva mer om det här inne

Gick det inget bra Pim?

#17 jo absolut!!!! Men alla gillar inte sättet vi tränar har jag märkt

men de gick bra ju!!!

#19 'ja absolut! Kan inte bli nöjdare

#18# Jo, men så är det ju alltid. Hur man än gör så är det alltid någon som knorrar. *ler*

Jag kan berätta.Reagera ni som vill
Jag tränade honom i boxen i grimma och hängandes grimskaft. När jag sadlade honom tog han ett steg åt höger när jag späde gjorden, men inget mer .Sen stod jag och slängde lite med stigbyglarna - ingen reaktion. Tyngde lite på var sida - ingen reaktion. Satt upp i sadeln, han reagerade ingenting. inte ett steg eller lyfte någon hov. satt i sadeln ca 5 min, då sänkte han huvudet efter ett tag och tuggade. Hoppade upp och ner på ryggen både från höger och vänster. eftersom allt gick så bra så nöjde jag mig redan efter 10 min träning. jättenöjd är jag! Sen stod han med spetsade öron och tittade efter mig när jag gick iväg med sadeln. Boxdörren hade jag öppen från det han kom in tills jag gick hem. Inte ett försök med en hov utanför, inte ens när fodret stod framför näsan på han! Duktig min kille

tycker du ska skriva sofie, kanske någon som lär sej nåt me. om inte annat så kan du ju visa att det du gör funkar bra!!!
Vad roligt att allt härinne är sig likt på hanteringsfronten. Har inte varit här på väldigt länge men allt ska fortfarande gå lika fort som innan. Varför inte låta det ta lite tid i stället, ni har igen det i slutet.

#24 varför kan man inte gå vidare i träningen när hästen accepterat det man tränar?????

de han vill få tid me få han också! man måste kunna läsa hästen man arbeta med.
Så länge huvudet är med både på hästen och dess ägar/tränare så är det nog OK. Har också en ståndpunkt vad det gäller hantering. Jag vill låta det ta tid, just för att inte knäcka huvudet på hästen, den måste ju trots allt ändå få vara en egen individ.

han får dagar i veckan då han får vara helt ifred att bara tänka och smälta det som hänt och händer
Låter ju bra!
Låter ju super det där.. grattis till en träning med bra resultat!

Bry dig inte så mycket om vad andra tycker och tänker Sofie!! Allt går ju jätte bra så varför inte bara fortsätta så då!! Lycka till gumman!!

TAck alla för era svar!