Det är inte töntigt att rida
Jag förstår mig inte på dom som säger att man är töntig och mesig osv när man håller på med hästar och man är hästnörd och sånt :S Dom MÅSTE börja tänka. Ridningen är ju en av världens farligaste sporter och det händer ca 200.000 allvarliga ridolycker varje år. Man är snarare MODIG när man håller på med hästar. Om man tar t.ex fotboll så är det samma sak hela tiden (Sparka på en boll och få den in i ett nät) Att göra samma sak hela tiden borde vara uttråkande men när man rider kan man variera mycket. Ridning är ju mycket dyrare och hästar är dyra (tyvärr) men det fantastiska samspelet till ett så stort djur slår ju allt. Ville bara skriva av mig (a)

Håller faktiskt med dig till 100 %, inget fel med hästar. :)
Själv har jag väl tur, då jag har hamnat i en klass där nästintll alla tjejer är jätte intresserade av hästar… =)
Håller med dig!
Håller med. Jag har fått höra många saker när folk har fått reda på att jag rider. Fast i den klassen som jag går i nu struntar dom flesta i det.

Jag håller med dig, men jag brukar inte reagera så mycket när jag får sådanna komenetarer :) Om folk tycker att ridning är töntigt, eller att jag är töntig som håller på med hästar så får dom gärna göra det. Det som spelar roll är att jag älskar hästar och ridning, och mår bra av det. Synd att alla inte kan respektera det bara.
Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.

håller med till 100% jag tycker fotboll e onödigt , ja sparka på en boll och sen in i ett nät.. hmm vad e det spänningen med det lix? :s
och sen så har jag ju "oturen" och träffa en kille som hatar hästar messt av allt i världen, för han tycker dom e opålitiga bla.bla… men han tycker nog bara jag e knäpp som håller på med dom XD men jag tycker dom är fatastiska. Det fins ingen nnan känsla än att hålla på så som vi gör med dessa stora djur, den känslan att ha en sådan stor och vän com man kan lita på. Det är äkta vänskap tycker jag, vad tycker ni? :)
/bildexemplar på min kompis Erika och hennes russ Spirello :)\
Men ni ska bara veta hur många skador som uppkommer inom fotbollen också.. ;)
Men ja, rätt så kul när man jämför hur det var varit under livet. När jag var liten var det inga problem, när jag kom upp i högstadiet så började folk bli "tuffa" och tycka att ridning var töntigt, sedan på gymnasiet var det ju "man ska göra det man vill" och nu när jag pluggar på universitetet tycker folk att det är superhäftigt att jag rider! :P
Jag har nog aldrig hört att det är töntigt att rida faktiskt.
Däremot att "man inte ska leka med maten" och sånt där, men det bryr jag mig inte om, tar det som ett skämt. Däremot irriterar jag mig på folk som inte tycker att ridning är en idrott och att det är hästen som gör allt jobb..

Håller med dig..många ja känner har sagt att de är töntigt att hålla på med hästar och att man är en nörd elr nån kommentar "ska du hem och rida hamburgaren?" oftast bryr ja mig inte men när ja nyss tagit bort min första häst pga av fång så säger min farbror "de är väl bara att köpa en ny hamburgare" så ja är lite känslig för sånt…,
Jag har spelat fotboll i 6 år men drog på mig en knäskada så ja ville inte fortsätta + att ja tyckte de va tråkigt.
Man är modig om man vågar och klarar av så stora djur och egentligen farliga även om dom inte äter kött haha

Själv hör jag ofta att man inte tränbar någonting när man rider.
Man ska spela fotboll/hockey osv då tränar man.
Men man tränar ju nästan hela kroppen med ridning =S.
Speciellt mag/rygg muskler och absolut balansen.
Tycker faktiskt ridning är den opptimala träningen (A) =D
#5 Min kille tycker inte heller om hästar så mycket. Opålitliga och man har ingen kontroll över dom som på en cross.
Men jag har faktiskt fått upp honom på min häst en gång så han har ridit (A) haha, han har lovat att rida igen, jätte roligt =p.
En sak som också är härligt att hålla på med hästar (eller djur över huvud taget) är ju att dom är ens vänner för livet och dom lämnar en inte. Jag vet inte om ni har känt det, men när jag har varit ledsen och sökt tröst hos djur så är det som om dom fattar och jag känner mig mycket gladare när jag är med dom.
Det är en sån härlig känsla att få hålla på med så stora djur som hästar.

#9 hha okej ;) men men kill håller på med bilar så han e lite galen i sej själv med :P men jag har faktigts kyckast få honnom till stallet när jag red där. och då skulle vi hopaps och ett hinde framför honndomoch min häst tog ett jätteksutt som jag inte var berädd på och han satt på läktaren framför hindret och jag lovar det såg ut so att han skulle svimma så rädd han var XD
Men ridning är ju töntigt :P Det fattar väl alla?
Njae. Det kan man väl inte säga att det är. Fast jag håller inte med om att vi är modiga, vi är nog mest korkade. ;)
Jag är lite töntig när jag rider, för jag rider i kjol och ibland leker jag medeltid ^___^ Eller har picnic ute i skogen.
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.
I min skola är det inte många som rider… Bara jag i min klass faktiskt.
Jag får höra att ridning är töntigt ofta, och att man bara sitter på en häst - det kan ju liksom "vem som helst"
Ridningen är ju liksom ingen sport - man sitter ju bara och hästen gör jobbet!
Alla mina kompisar skryter om att dom kan rida lika bra som mej (fast att dom aldrig har suttit upp på en häst förut, förutom när dom var små och red på shettisar på någon marknad)
Jag snackar aldrig om mitt hästliv bland mina kompisar och dom har aldrig sett mej rida någon gång… Men när jag råkar nämna en häst så får jag en kommentar direkt som "Du och dina j***a hästar"
Inom hästsporten så lär man ju sej att ta hand och kontrollera en levande stor varelse! Man ska vara lugn och bestämd i alla lägen, även när man hänger upp och ner i sadeln med hästen i full galopp… Man älskar en häst som ens bästa vän, mycket känslor och man måste ha mycket kunskaper om hästar om man ska hålla på med den sporten…
Varför är ridsporten "töntig" och "ingen sport"?
Jadu…
Va lycklig och gör andra lyckliga<3
Det är många som jag känner som tkr det är coolt med hästar nu i högre ålder, men innan var allt töntigt med hästar.
Men håller med att ridning är en farlig men underbar sport :)<3

#11 Haha =D Ja det är ju lite roligt att göra något oväntat ^^,
När min kille red så vägrade han rida själv, utan jag var tvungen att sitta framför honom. Sagt och gjort vi red 400m sen in på gården igen. Där hoppade jag av i skritten och han satt som helt förstelnad där uppe på ryggen =D haha fatta hur roligt det var ^^, han bara: men =O va gör du ???? hur får jag stopp på henne, hjälp mej =O !!! haha det var så roligt ^^
Han har lovat att följa med när jag tävlar och han ha lovat att rida igen. Dessutom tycker hans och min kompis (också kille, samma klass som mig) att det är läskigt med hästar, dom är stora osv. MEN han har lovat att rida ifall Robin (min kille) rider, och robin ha ju ridit så nu ska Thomas oxå rida =P haha ^^
Tycker inte det är töntigt, och förstår inte hur andra kan tycka det heller, EGENTLIGEN? Vad är det som är "fel" med hästar? Fälttävlan är efter motorsport världens farligaste sport, och ändå tycker folk att det är mesigt och att man bara sitter på hästen och gör ingenting.
Johanna - Instagram

Jag bryr mig ärligt talat inte ett skit om vad folk tycker om ridning, och de flesta har faktiskt blivit imponerade när jag berättar att jag sysslar med hästar. Att jag slog 20 fotbolls- och hockeykillar på mjölksyraträningen på specialidrotten under gymnasietiden i att sitta 90 grader mot en vägg (över 40 min) säger väl en hel del om ridning och träning. Tror nog att jag gav ridsporten ett rejält lyft där, haha!
Det var väl mest i grundskolan som det pikades lite om hästar och att det är larvigt, men inte så mycket som jag tycker att andra verkar uppleva det.
Ridning är ju en bra tränings form, man tränar ju muskler som man inte visste att man hade. De som tycker att de är larvigt med ridning , kan då aldrig ha provat på. De är ju en så underbar känsla att sitta på häst ryggen o att den går dit man villl!

Min pojkvän var en av dem som påstodd att man inte tränar när man rider. Hästen sköter ju allt jobb, sa han. Jag slängde upp honom på hästryggen och efter den dagen har han inte sagt ett ord till om det :)
Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.
#19 Helt rätt
Va lycklig och gör andra lyckliga<3
Töntigt med hästar?! Det är inte ofta jag hör sådana kommentarer, men jag kan tänka mig att det är mer vanligt att yngre, barn och ungdomar i 15års åldern som kommer med dessa kommentarer. Eller brukar ni höra vuxna säga så?
Jag tycker i alla fall inte att man ska ta åt sig, de som tycker att det är töntigt med hästar har definitivt missat något fantastiskt.
I min klass är det bara jag och en tjej till som rider, och vi får både 'skoj'-kommentarer och seriösa kommentarer om att ridningen är töntig o.s.v. Jag bryr mig inte, men det hade allt varit kul att se de där tuffa pojkarna sitta uppe på en stor häst och se hur tuffa de är då - släng upp dom på en 180cm häst så…

Håller med dig! Det är inte töntigt!!! Man måste vara stark också i t ex. armarna när man mockar, bär tunga vatten hinkar m.m. Jag har faktiskt blivit mycket starkare av ridningen:P
Det är faktiskt ingen som retar dom som rider, fast jag tror vi bara e två.
fotboll är en konstig sport. de "filmar" ju hälften av sina matcher (A) och springer efter en boll…