Ridbana och avgift
Vore intressant att höra vad ni betalar för att få använda andras paddockar och ridhus?
Ni som har egna ridbanor och hyr ut dom, vad tar ni för summa?
ridskolan tar 70kr per timme.

Jag fick pris på att rida i ridhuset närmast, 750 kr / halvår eller 200 kr för en gång.

stallets paddock hyrs ut för 400kr/år eller 50kr/gång.
Får låna grannstallets paddock för 100 kr/halvåret.
Ridskolans har jag för mig kostar 1600 kr/året förm paddockar och två ridhus.

Ridskolans manegekort kostar 1000:-/helår, 700:-/halvår och 50:-/gång. Då får man tillgång till ridhuset (när det är ledigt såklart), ridbanan (som nu är under ombyggnad så det går inte att rida där just nu.. men sen så
) och sommarhagen (på sommaren när det är torrt och bra underlag då ridskolehästarna ska på bete där sen).
Ha en bra dag!
Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi
I förra stallet jag stod i kostade det 20:-/gång att låna uteridbana (bara icke-inackoderade som behövde betala).
Fanns även ett ridhus med 20 minuters skrittavstånd som kostade 90 kr/gång. Minns inte hel- och halvårspriset där. Använde det bara en gång.

Travbanan tar 1200:-/år, 600:-/halvår eller 100:-/timmen
Ett enormt ridhus.
Ridskolan har jag ingen koll på men det är för litet för att vi ska få plats. Alldeles för korta kortsidor

Rider gratis i grannstallets paddock. Stallägaren har någon slags överenskommelse med grannstallets ägare, som jag förstått det :) Jag rider också i ridskolans manege, paddock och lilla terrängbana för 100 kr/månad.
Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.
Vi har egen paddock hos oss och den går inte att hyra (tror iof inte att ägaren skulle säga nej till att låna ut den men hade nog blivit lite förvånad om någon frågade). När vi rider lektioner inne i stan (ibland tar vi ut intrstruktör också men inte vintertid) så får vi betala 50:-/timme för ridhallen (utöver instruktören som är extern, alltså det är inte hemma hos instruktören utan vi hyr in en instruktör till ett stall som har ridhall för att kunna rida vintertid).
Medarbetare på westernridning.ifokus

Ridhuset i byn kostar runt 1500:- per år, tror jag iallafall ;) Fast de som äger ridhuset tar hö på våra åkrar så vi får lite rabatt :)

Ridbanan här får man rida på om man är medlem i föreningen som äger den (jag är medlem). I olika ridhus jag varit i kostar det antingen 70 kr eller 100 kr att hyra för en timme.
För ridhuset jag använder betalar jag 50:-/ gången, får då åka ca.2mil.
Här kan man rida i manegen för 120 kr/månad. I paddocken rider man för 80 kr/månad.