Kotledsinflammation
Hej,min häst har haft kotledsinflammation..Han vilade hela sommarlovet.Jag har nu satt igång honom igen och hoppar en gång i veckan för tränare och hoppar cirka 70 cm-85 cm.Det går väldigt bra!Min fråga är nu om ni tror att det är för tidigt att starta honom i en tävling nästa helg,bara en L:D då.Vi har tränat hoppning i cirka fyra veckor.

hur länge har han vart igång?

det är väl itne så fasligt länge sen du började med honom? du lämade tillbaks lipton för inte så många veckor sedan?
vad säger din tränare?
hur länge sedan var det du började sätta igång honom?
Är han kollad av vet. innan du satte igång honom / senare under igångsättnignen för att se att allt är ok?
Hade inte satt igång träningen ordentligt om jag inte varit helt säker…

jag haft igång honom i cirka 2½ månad,det har gått jätte bra=) Min dressyrtränare säger att hon tycker att det ska gå bra,men jag ville höra med några som kan lite mer om hoppning..han är kollad av veterinär innan,vi var i stenastad fyra ånger med honom innan han blev friska förklarad och då var han jätte fin tycket veterinären..
jag hade nog inte hoppat än, men det är ju upp till var och en. jag tycker det är viktigare att dom håller länge..

okej=) ska nog inte starta,min andra tränare tyckte inte att jag skulle rida..
jag skulle nog knappt hoppa alls redan.. men det beror ju på hur det verkar.. men jag skulle inte börjat hoppa än..

vetérinäaren tyckte att jag kunde börja hoppa i slutet av september.Så det tror jag faktiskt inte är några problem;)

Lilla jag tycker att du kan det :) men en klass räcker, o sen ska man skritta fram och av xtra ordentligt med hästar som haft kotledsinf., men det vet du ju redan ;)

#9# Vad heter din häst? ;) Var det B-ponnyn som vann LB:n i frosta?

en start är väl ingen större skillnad mot en hoppträning eller? Du känner väl hästen själv? Har han startat LD förut så bör det inte vara nån fara. Det är ju skilnad om du är ute och tävlar varje helg efter en skada, men en start tycker inte jag är så farligt. Du hoppar ju hemma så då kan du väl lika gärna hoppa på en tävling

#12 okej,jo han har ju hoppat lc med mig innan och inna det msv..
#11 Lipton,jo det var vi=)var du mä där?

#13# Ja, de sa väll att den var till salu?? :P Japps jag var med där, gick dåligt där för mig. ;) Tyckte de egentligen skulle ställt in allting. :P Men ska du tävla i Lillhagen eller Dagstorp eller Flyinge? :P
Min gamla D-ponny (äger henne, men hon är utlånad) har haft flera kotledsinflamationer. Först fick hon en inflamation som behandlades och försvann. Började så smått hoppa och så kom det tillbaka. Höll på så några gånger och till slut gick det inte längre och hon blev triangelmärkt. Idag går hon som promenadhäst och håller inte för hoppning.
Ville bara säga - ta det försiktigt. Hellre vänta för länge, än att stressa på och få tillbaka "skiten" igen.

#14 japp,han är fortfarande till salu…nej,det ska jag inte,nu till helgen ska jag tävla i vinslöv med honom=)

Okej!! :)