Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketteroff-topicgod-morgon
Läst 325 ggr
SilverTail
0

inga westernryttare??

kan ju i såfall skicka ett medelande till mig.. skulle vara kul att få lite vänner nu när man är ny här..Skrattande Men självklar så får alla skriva till mig om det är så att ni finner mig intresann..

CBA
0

Jo då…här har du en Skrattande

Mvh CBA

Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

gejsa
0

Red lite förut men såg att du hade en fjording. Jag har också en.

Carola

Matilda
0

När jag var ännu yngre red jag faktiskt lite western, var på lite kurser och så Glad

Kiara
0

Jag fuskar som westernryttare, men mest är det den mjuka delen av westernridningen som intresserar mig liksom att jag har mycket marktränig och kontakt med mina hästar, kallas vist för NH Fundersam

JoJos
0

Är ingen westernryttare ännu men de ska bli Skrattande

gejsa
0

Köpte du araben JoJo?

JoJos
0

Håller fortfarande på ägaren får fler köpare från höger och vänster men nu värkar det som om hon har bestämt sig Skrattande så de blir först en prov tid för att se att vi värkligen trivs tillsammans o sen köp=)

Linda
0

#7 Härligt!

JoJos
0

Ja det tycker jag med Skrattande längtar

gejsa
0

Vad kul! Hoppas att det fungerar bra då.

En bra hästägare är det iaf. Hon säljer inte till den första utan väntar ett tag. Då är det nog en bra häst.

Jag hade ju likadant när jag skulle sälja Soya. Då ville ju Linda ha en provmånad och betänketid någon eller några månader innan hon köpte hästen. Samtidigt hade jag flera som var intresserade av Soya men ingen som jag tänkte oj den vill jag sälja till. Utan det var bara Linda som jag trodde skulle fungera bra med Soya.

Nu hade ju inte jag heller bråttom eftersom jag hade Sorro, Soyas föl som jag ville skulle få gå med henne så länge som möjligt.

Carola

Carola

Linda
0

#10 Ja det tycker jag är jätte vettigt annars kan man lättare hamna i konflikter och återköp osv.

-Visst måste det väll vara till allas intressen att häst och ryttare passar i hop.

-Att köpa häst är en dyr och ett stort beslut för säkert alla familjemedl.

Så då är det väll just som Carola säger att det är bättre att skynnda långsamt.

-Men jag förstår digJoJo ,man vill ju bara få hem "sin" häst och förverkliga drömmarna och inte bara längta…

-Jag längtade enormt efter Soya innan hon äntligen blev min..Tyvärr längtar jag till henne enormt även när vi åker bort, eller som i sommras när hon var på hingst stationen i 6 veckor..

Ja blir det rätt häst då fortsätter man längta…Flört

SilverTail
0

vad kul att det var så många som svarade..! Vad har ni för hästar då? Jag rider ju en fjording sopm sagt.. Vi är ju inte världs bärt men det är kul att träna..

gejsa
0

Ja, man drar ju öronen till sig om någon har väldigt bråttom att köpa hästen. Knappt utan att rida ens. Hade ju en på gång då samtidigt som du, Linda ringde. Hon skulle ju bl a bygga sig ett stall men ville ändå ta hem Soya. Då tyckte jag det lät konstigt och sa nej. Hon hade inte ens prövat hästen ens då.

SilverTail!

Jag har som sagt en fjording, en islänning, två halvblod.

Carola

JoJos
0

Jag har juh förhoppnings vis en arab =)