HELVETE!!!!!!!
Då har de hänt igen, jag har brakat omkull med Moppen.. Ngn som e förvånad? Nej!
Tänker aldrig mer åka, jag e fan farlig för mig o andra, adjö folket men nu ska jag gå o ruttna förevigt…
/Elin

Men Elin då! Du måste lära dig att åka sakta när det är halt.
Min moppe är avställd sedan mitten av oktober ungefär. Nu halkar jag fram på hojen i stället =(

Ja, min dotter Elins moped är också avställd nu. Det är för halt och kallt och åka moppe.
men oj så bitter du är elin ! ;)
det är ju inte hela världen, att braka omkull med moppen är nog sånt som alla gör, typ som att ramla av hästen ;)
det ordnar sig ska du se :)

Trist att du ramlat av mopeden. Men lilla vän det är för halt att halka omkring på den nu. Här står "smurfen" snällt och väntar på att det blir barmark igen. Plocka fram din i sommar igen ska du se det blir bra :-) Hoppas du inte skadade dig allvarligt.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
dock förstår jag inte att ni har det halt, hoho.
här är det barmark, 10 plus, småregn, ashärligt ! :)

Är det bara jag som kör moppe året runt? även när det är 50 cm snö?

Jag gjorde också det när jag var 15 år Lina. Men dom nya EU mopparna har så små hjul och är ju gjorda av plast det mesta. Så vurpar men den så går den ju sönder massor och däcken gör att man vurpar lätt. Jag hade en Compakt den var mysig. Men det är ju 32 år sedan. *ler*
Jag har bara ramlat med moppen en gång, samma dag som jag fyllde 15, haha.
ja ni gott folk, de här e andra gången för mig, fyfan, jag lär mig aldrig..
/Elin

Min dotter har peppar, peppar aldrig ramlat med moppen.

En man på mitt jobb har alltid åkt moped till jobbet för gumman hans tar bilen till sitt jobb. Han älskar sin moped.
Du gjorde dig väl inte illa Elin? Hoppas inte iaf.
Men det finns väl ändå vinterdäck till mopeder också? Alltså med dubb. Bara att inhandla om man inte vill dra på rumpan i vinter. Det finns ju till cykel så det borde finnas till moped också.
Ta det lugfnt, det gjrode jag också för ett par veckor sen.. jag kör fortfarande, är för lat för att ta bussen.. Dumt nog, eftersom att jag bara har frambroms :P