Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketthoppning
Läst 1964 ggr
Jackelyn
0

Pay'n jump ;)

Hallojz!

Någon som vet om det finns någon som ordnar Pay'n jump hyfsat nära Uppsala? :D

Eve
0

Skulle jag också vilja veta! :D

Eve - Sajtvärd för Weight pull iFokus

Tin-Tin74
0

Vad är Pay´n Jump? Något som jag aldrig hört talas om. trots mina 30 år i sadeln…

Gronstedt
0

"Min" klubb, Kattleberg, anordnar Pay'n'Jump enligt nedan. Visserligen på fel sidan landet mot Uppsala, men du ser hur det går till. 

Kattlebergs Ryttarförening inbjuder till Pay & Jump för ponny & häst den 5 april samt 3 maj 2009.

Tävlingen äger rum på K-ridcenter i Älvängen. Avsikten är att ge ekipage möjlighet att hoppa en bana under tävlingslika förhållanden.
Tränare eller annan hjälp får gärna följa med in på banan. Varje ekipage erbjuds möjlighet att genomföra hela ritten, oavsett antalet olydnader. Vid behov kommer hinder att sänkas.
Anmälan senast 29/3 respektive 26/4 kvällstid på telefon 0736-160736 eller maila till: Maria Majoros. Vid anmälan ange ryttare, ponny/häst samt höjd.
Startavgift 60: -/start. Max 2 starter per ekipage. Betalning på plats. Innan urlastning skall vaccinationsintyg uppvisas i sekretariatet.
Banhoppning i ridhus 20x60. OBS! Läs nedan vad som gäller vid framridning. Pay and Jump-banan byggs upp i ridhuset 20 x 57m. Man få rida fram 5 st ekipage åt gången inne i ridhuset och hoppa fram på 2 hinder.
Under tiden 1:a ekipaget hoppar väntar de andra på sin tur inne i ridhuset.

Hinderhöjder: Vi börjar kl 09.00 med 50 cm, därefter 60 cm osv. till 80 cm. Vi tillämpar TR´s bestämmelser vad gäller hästens hälsotillstånd samt reglerna om olämplig bestraffning. Godkänd hjälm skall användas på tävlingsområdet. Obs! Godkänd säkerhetsväst obligatoriskt för ryttare under 18år.
För att starta på K-ridcenter krävs en vuxen medhjälpare.
Om du önskar medhjälpare på banan finns K-ridcenters instruktörer på plats. Bokas i sekretariatet. Kostnad 50:-

PS: om det här räknas som "reklam" kan väl någon Medarbetare kryssa över telefonnummer och pg-nummer?

Tin-Tin74
0

Okej! Vilken bra grej!!! Synd att det inte finns något så´nt här. I alla fall vad jag vet… Men ska ta upp det med min klubb så snart jag kan. =)

HannaT
0

Vart bor du Tintin? Pay-n-jumps finns lite överallt i landet. :)

Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.

Tin-Tin74
0

Vi bor mitt i de Småländska skogarna. Har lika långt till Eksjö, Vetlanda, Vimmerby och Virserum. ca 4 mil till dessa städer, en stad åt vart väderssträck. =)

Kan ju vara så att jag bara har missat dem. Men nu när jag vet om att de finns kan jag ha ögonen öppna för dem. =)