Egen häst... Eller iallfall nästan =]
Hej!
Som vissa kanske minns hade jag planer på att köpa min favorithäst från ridskolan, Casper. Jag la ner dom planerna efter en hel del funderingar då jag själv insåg att varken tiden eller pengarna riktigt räckte till, och det är ju en förutsättning såklart att ha tiden och pengarna om man ska ha en häst =) Men som sagt. Hörde ett flertal gånger att det fanns folk som var intresserade av honom. Min oro växte mer och mer och jag kände att det kanske inte fanns en möjlighet för mig att fortsätta pyssla med honom om han såldes. Till slut blev Casper såld och då trodde jag att tiden var slut för våran del. Jag fick veta vem som köpt honom och bara några få dagar senare pratade jag med den nya ägaren som defenetivt ville ha min hjälp. Hon hade tydligen nekat dom som frågat om dom fick hjälpa henne med tanke på att hon räknat med att den som skötte om Casper ville fortsätta pyssla med honom och rida honom. Och glad blev jag! =)
Efter mycket planering från bådas sida kom vi överrens om att jag skulle få vara där 3 dagar i veckan, vissa veckor kanske till och med mer än så. Även i sommar kanske jag skulle få ha hand om honom under några veckor helt själv.
Så nu på lördag den 4/4 åker vi och shoppar nya saker till honom. Vi båda tycker att det är bra att ha allt sånt klart tills näst han flyttar, och om vi kommer på att det är något som saknas under tiden, då köper vi det då. =)
Tycker denna lösning på det hela blev kanon bra! Jag är så otroligt glad att allt gick så himla bra, att jag och ägaren kom så bra överrens osv. Och just nu känns det faktiskt som att det här är det absolut bästa som hänt i mitt liv, faktiskt =)
Ville mest skriva av mig. Är så otroligt lycklig över att få fortsätta med Casper, har ju ändå skött honom i drygt 5 år nu!
Kram / Sara
/ Sara & Casper
Vilken solskens historia! Och nya ägaren lät jättetrevlig! Hoppas ni får många glada år tsm!

Vilken tur att han hamnade hos en så trevlig ägare som ville ge dig en chans först. Hoppas att allt går bra nu.

Underbart :D Vilken tur du har haft. Det är bara att gratulera!
Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.
Skoj! =)
Verkligen roligt för dig! Grattis!
Underbart!
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

härligt! :D
Tack allihopa! =)
Känns otroligt kul att den nya ägaren verkligen hade räknat med mig. Trots att jag tycker det är skit tråkigt verkligen att han inte är helt min, så är jag ändå så himla glad att det blev såhär! =)
Hade hela tiden i huvudet "Jag vill ha honom, men jag måste tänka på honom..jag kan inte köpa honom för att jag själv så gärna vill. Jag måste ha tiden och pengarna."
Många tyckte jag var knäpp som tyckte så, men har man varken tid eller pengar ska man ju inte riskera att hästen inte får det den behöver.
/ Sara & Casper