Dumma häst!
Precis innan jag skulle ta ut Astra i stallgången för att kunna mocka hennes box börjar hennes nya boxgranne Julle (nordsvensk travare) att sparka som en idiot i mellanväggen så att två plankor flyger ut rätt i sidan på Astra. Hon blev livrädd och hoppade typ en meter åt sidan och stod med vidgade näsborrar. Tre stora träbitar hittade jag i boxen efteråt. Plankorna stod ut på hennes sida med långa spikar, men som tur var gick inte plankorna av iaf.
Skönt att min kompis pappa var kvar i stallet, han hjälpte mig att sätta fast dom igen och reparera skadan så gott det gick.
Ska bli skönt när Astra får flytta bredvid Kepson (min kompis häst) på söndag och slippa Julle. Har inte fått nåt bra första intryck av den hästen, tyvärr.
I söndags hände samma sak igen, då sparkade Julle sönder lagningen och var allmänt dum mot Dogge som numera står i Astras gamla box.
Nu har vi hängt upp pressening vid gallret för att dom inte ska se varandra.
Dessutom när Tommie och Kepson hade varit ute och ridit och skulle hoppa av för att öppna en eltråd så dom kunde komma in på stallplanen kom Julle fram till hagstaketet och laddade världens spark mot Kepson. Tur att den inte nådde fram!
Den där hästen är ju livsfarlig :O
meen! Vilken buse!