Jul
Brukar ni pynta i stallet till jul? Gör ni ngt speciellet med hästarna? Berätta gärna lite.
Jag brukar pynta med knäckebröd, glitter, julgranskulor o granris mm. Självklart så att inte hästarna når, men det är ingen större fara, då det bara är en welsh o en shettis. = D

detta blir ju första året som jag har hästar hemma. men jag tror faktiskt inte det blir ngt julpynt. har ju inga boxgallr och risken är stor att de kommer åt pyntet.
blir det ngt så är det nog knäckebröd…

Jo, jag pyntar! Iaf på maggans box!
Det blir ju mkt mysigare då! =)

tyvärr har vi inget stall att pynta innan jul…
Men annars brukar jag pynta. Jag brukar tvinga mina föräldrar att köpa nån fin julklapp, som ett täcke till mina pållar och av mig brukar dom få massa knäckebröd och annat gott

Jag har en julstrumpa som jag hänger upp på boxen. Och som tradition så tar jag alltid en foto på julafton
Jag julpyntar alltid i stallet :) Julstake i sadelkammaren! Lite glitter, granris och platskulor utanför boxarna.
Jag och min syster rider alltid långritt tidigt på morgonen med varm chocklad och mackor, och sen får hästarna extra med knäckebröd, äpplen och morötter när vi kommer tillbaka :)

Vi brukar julpynta. Förra året gjorde vi inte det pga lathet dom flesta i stallet orkade inte det. Men annars brukar vi ta granris runt vissa stolpar med rött band, glitter vid fönstren och kulor. Givetvis där hästarna inte når. På julafton får dom alltid hårt bröd och extra äpplen och morötter i krubban.

om jag pynta, ja!!!! så kul pynta väldigt mkt!!!! prynadsaker, klistermärken på fönstren, glitter, kulor, elljustakar med taimer mm…….
På ridskolan jag red på ända fram tills att jag började gymnasiumet så brukade i pynta med granris runt i hela stallgångstaket, och även glitter och knäckebröd. Och sedan på julafton får alla skötarna komma tidigt på morgonen och mocka, fodra och pyssla emd sina sköthästar och sedan rida dom :)
/ Sara & Casper

det blir mest granris och knäckebröd…