Hinderbygge
Hej!
Som ni vet ska ju vi ha Skörbycupen snart i vårt stall här i Bålsta. Jag o Johanna har varit lite kreativa och gjort lite hinder. Eller ja, måla plank och gjort nyckelpigor av däck och sen har vi även köpt lite nya hinder.
Tänkte lägga ut lite bilder på dem, de är ju så fina :)
Har även nån enstaka bild när Sorro hoppar oxå, tar med dom med. Han kan faktiskt hoppa :)
*Suddig bild men ett litet hopp..*

Hmmm, min sambo undrar vad ni har i bildäcken (där det ska vara ett hål för fälgen, haha) ;-)
*** Kärleken övervinner allt ***
Haha .. Vi sågade en liten plankbit eller vad man ska säga. O sen spikade fast dem o målade :P
Vi hade däck utan fäljar från början o sen såga sönder dom, vilket inte va lätt. Jag o Johanna visste inte att det var stålvajrar eller nåt i dom.. haha… :P
snyyggttt :D
Isa Aronsson
www.stallequino.se

gubben skrattar gott och rekomenderar en bågfil ;)
Superfina hinder ni har gjort iaf, och jag gillade nyckelpigorna :)
*** Kärleken övervinner allt ***
Jättefina hinder =)
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus
Vad e det ? :P 
Vi tog en liten såg vi hittade i stallet bland alla möjliga hundra år gamla verktyg o den fungerade bra. Vi kom fram till att vi tror det var nån slags metallsåg eller något. :) Kommer inte göra om det iaf tror jag :P
Vi har ett naturhinder oxå, med trädbommar el va man ska säga. Men det orkade vi inte bygga upp så blev inget kort på det.
Kommer förhoppningsvis bilder från tävlingen sen så ni får se :)

haha verkligen kreativa tjejer ni är. Snyggt.
Men att Sorro river brukar vara för att han vet att bommen är lätt. Då behöver man inte lyfta så högt. När vi satte dit träbommarna hemma så lyfte han högre. :)
Klart han kan hoppa. Hans mamma var jätteduktig att hoppa och stannade aldrig. Elin lärde sig hoppa med hans mamma. Och pappan tävlar ju i hoppning så…..
Hehe jaa precis. Men han hoppar såå mkt bättre när man galopperar mot hindret än travar. då hinner han inte med med benen. :) Så innan jag kom på det så rev vi rätt mkt :P
Men han tycker det är mkt roligare o hoppa högt en låga träningshinder som vi kört på nu. :P

ahaa nyckelpigorna var däck? alltså verkligen kanonfina saker! =) ni har fantasi!
Vi hade grymt roligt när vi målade nyckelpigorna =)
Målade även en grind oxå, men den fick vi visst inget kort på.. Ska försöka ta o lägga in här, den är nästan finast, fast nyckelpigorna är nog liiiite finare. Iaf sötare :)

#16# Hästar är ju så. Är det låga hinder behöver dom inte jobba så mycket då skiter dom i ifall dom river. Är det lite högre får dom ta i lite och då blir det oftast bra. Gobban är likadan. Är det små hinder ids han inte lyfta utan springer och snubblar på dom i stället så dom ramlar. Men ändå älskar han att hoppa högt. Fast inte jag. :)

Härliga hinder!!
Underbara hinder!!! Blev sugen på att fixa till lite själv. Har hur många gamla däck som hellst här hemma… Ska se om jag hittar någon sån där såg…