Presentera dig och din häst!
Jag tror inte att det finns någon sån här tråd, va?
Jag är inte så insatt i vem som är vem här och vad ni sysslar med, så kan inte alla skriva ner några korta rader om sig själv och sin häst? Vad rider ni och vad är era mål? En bild på er är nästan ett måste! :D
Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.
Det finns nog nån gammal nånstans, men det var väl ett tag sen sist.
Jag heter Alexandra, är snart 20 år gammal och bor i Karlstad, ett tag till. Blir snart flytt till de Dalsländska skogarna…
Jag har en Islandshäst som jag importerade från Island -07, efter att ha jobbat där. Sylgja heter hon, ett brunt sto född -01. Fantastiskt trevlig tjej, har ett kanonlynne och fint steg, samt väldigt mycket pass i sig…
Så ja, vi tränar ju gångartsträning, dock har vi inte kommit så långt som jag önskar, pga diverse hinder, bl.a så var hon halt mellan juni och december -08. Men nu blir det en paus på riktigt då hon ska betäckas i vår, så får vi se vad som händer sen. 
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Jag heter Jessica, fyller 20 i september. Bor en bit utanför Helsingborg :) Jobbar i ett stall på gården där jag har min häst :) Där mockar jag typ 8 boxar och tar ut hästarna. mycket soft :) ANnras gör jag väl inte så mkt.. Träffar vänner och festar lite då och då
Har en varmblodstravare, ett sto som fyller 10 i maj. Hon har blivit VÄLDIGT go under tiden jag har haft henne. vilket är lite drygt 9 månader. :) Vi trivs ihop och målet är att komma ut på ngn tävling ( hopp ) i sommar vilket jag tror att vi klarar av om de går i dewtta tempot :)
Hon kan nog väldigt mycket egentligen,, och är nog faktiskt lite av en läromästare.. När jag lär mig slappna av, så går hon helt underbart fint :) Fattar rätt galopp osv osv :) Jätteduktig :D
Nu vet jag inte mer vad jag ska skriva ;D Lite om mig iaf :)
Bifogar bild på mig och hästi :) ( väldigt VACKRA) ^^
Jag fyller 20 år i höst och jag har en varmblodstravare som gjort en start och sedan blivit ridhäst. Han har tävlat dressyr och fälthoppning (men är världens mes i skogen ändå!?), sedan har han gått som westernhäst och vallat kossor. Nu, 15 år gammal, har han blivit min (för 3 månader sedan). Dom senaste åren har han varit halt och veterinären har behandlat honom för kotledsinflammation, men efter varje friskförklaring har det gått ytterst få månader innan han blivit dålig igen. Nu när han blivit min så har han gått på behandling hos kiropraktor och nu verkar han vara bra (hoppas det håller längre än veterinärens jobb). Han har även varit stående senaste halvåret (eftersom förra ägaren skaffade en quarter istället) så jag har jobbat med en långsam igångsättning.
Våra planer är att fortsätta westernträningen och nu ska vi på kurs för att lära mig att valla kossor också (hästen är redan görduktig). Om han blir bra/frisk igen och om vi kommer nånvart med vår träning hade det varit jättekul att tävla med honom (typ workig cowhorse, team penning eller reining - är ju intresserad av både ridgrenarna och kogrenarna), men annars finns det ju ett hundratal kossor på gården och gott om praktiskt arbete!!
Lite övrigt om mig, jag jobbar som hundinstruktör och håller på att vidareutbilda mig till hundpsykolog. Jag har en dalmatiner och en border collie och tränar och tävlar i lydnad, agility, vallning m.m. Det som gör mig som mest lycklig här i livet (förutom harmonin jag känner när jag arbetar/umgås med mina djur) är att hålla kurs, jag verkligen älskar mitt jobb!!!
Medarbetare på westernridning.ifokus
Tyvärr har jag ingen egen häst, utan rider på LCR i Lund, där jag bor. Till vardags arbetar jag som lokförare.
Jag började rida som vuxen. Mitt mål är att kunna rida ute i naturen, och jag har deltagit i några ridresor. Drömmen är att rida i Centralasien. Framförallt i Kirgizistan anordnas långritter.
Även körning intresserar mig och jag har gått kortkurser såväl på Strömsholm som på Flyinge (bilden).
Hej!
Jag heter Caroline och bor i södermanland. jag är 20 år och går sista året på Gymnasiet Hotell- och restaurang.. så jag är snart utbildad kock.
Jag har ett Amerikanskt varmblodssto på 9 år (ridtravare) som blir 10 år i Juni.
jag dåde rider och kör henne.. hon är en riktig allrand häst som jag nästan kan göra vad jag vill med :P.. vi ska försöka komma ut på några tävlingar i sommar tror jag (dressyr och hopp).. jag har ägt henne sen i somras 08.
hon är en riktig liten busunge som älskar livet, speciellt när man tömkör henne eller longerar henne så får hon sina busspratt:P..
jag är med i ridtravarföreningen..
Ha det bäst!

#6 Åh, en chapmanhäst :D
Själv heter jag Hanna, är 18 år och bor i Göteborg. Har ridit i precis 10 år i år, och haft egen häst i snart 5 år. Jag tar studenten nu i juni och hoppas på att få ett jobb, vad som helst i princip, till hösten. Sommaren 2004 hyrde jag ett varmblodssto över sommaren, och sedan började jag sköta en häst i samma stall som sedan blev min alldeles egna ett halvår senare.
Min häst är en varmblod ridhäst (halvblod alltså) på 14 år. Han är e: Fontana ue: Chapman, dressyrstam. Kahlua heter han. Vi är ett hobbyekipage med hoppinriktning, och har som ambition att starta våran första lokala hopptävling i år. Hur det blir med det får vi se :B
Här är en video från i söndags, när vi hoppade clear round: Länk 90 cm, 2 vägringar.
Bifogar en bild på hästen också.
Jag heter Rubi, är 20 år och tar studenten 12 juni :)
Jag har ridit i 12 år, varav 5 år på ridskola. Hade ett varmblod på foder jan-juni 2005 innan jag lyckades tjata på mina föräldrar att köpa egen häst :)
Har en knabstrupperkorsning på 11 år, ett sto vid namn Astra. Har haft henne sen aug-06. Tråkigt nog har jag inte ridit henne på snart över ett år då vi har stött på diverse problem varav det största problemet ligger i hennes rygg. Men hon är på god väg på att bli bra igen efter månader med tömkörning, tömlongering, longering och skogspromenader :D Det är nog snart dags att sitta upp och börja rida.

Jag heter Lovisa är 16 år och går första året på Viktor Rydbergs Gymnasium i Stockholm. Har varit intresserad av hästar hela mitt liv och ridit i ungefär 10 år i år. Började rida på RJ för två år sedan ungefär och känner äntligen att min ridning börjar utvecklas igen! Är för närvarande medryttare på King (of Freedome) men han är ute för försäljning och åker väl till en ny ägare inom en månad eller två, övervägde att köpa honom men kom fram till att det inte kommer gå ihop med mina studier…
Han har vilket fall som helst utvecklat mig supermycket, han är välutbildad men kräver väldigt noggranna kommandon 

#9 Vilken skönhet han är!
Jag heter Linda, är 16år och går i 9:an. Varit intresserad av hästar i hela mitt, liv då min mor alltid har haft det. Redan i tidig ålder kom jag upp i sadeln och har unte perioder ägt hästar som jag delat med min syster och mamma. Största erfarentern jag har är min föredetta foderhäst, en envis liten fjordingvallack född 1993. Calle är dock avlivad. :( Sörjer den lilla krabaten. Han visade mig vad ridning eg. var. Jag åkte mest runt, men han visade mig ridning. Har ridit endast 1år på ridskola, har nu en egen varmblodsvallack som jag utbildar det jag kan i formerna osv. Varit med om en del skador osv, men nu går det framåt igen och hoppas det fortsätter! Målen är såklart att både jag och hästen ska bibehålla våran balans och förhoppningsvis kunna hålla formen mer än stundsvis!
Dålig bild! :)
Förutom hästen så fotar jag lite smått och är väldigt aktiv när det gäller idrott, och spelar då med Innebandy. Åker snart iväg på innebandy cup där ca 1200lag kommer att finnas på plats i göteborg!
Jag heter Anna och jag fyller 16 i sommar, så börjar gymnasiet i höst.
Håller på med hästar och fotografering, samt älskar musik! Har ridit i ca 10 år och fotograferat i ca 4.
Spenderade 5 år på ridskola och 5 år på medryttarhäst. För tillfället rider jag inte då min medryttarhäst avlivades hösten 08, men "min" treåring ska ridas in nu snart…
…vilket för mig vidare in på Wild Wonder, eller Wilda som hon kallas. Hon är då min förra medryttarhästs föl, föddes den 20 juli 2006 och jag var där bara några timmar efter fölningen! =)
Hon är e. Hagens Ryan RC 76 (connemara) och u. Wind of Fields (arab/pinto). En rejäl liten dam, i dagsläget ca 144cm hög.
Hon är väldigt personlig och mysig, men lite ouppfostrad i dagsläget och vid vissa tillfällen. Annars världens härligaste.
Inridningen börjar när som helst nu, ska bli jätteskoj! Äger henne alltså inte, men förhoppningsvis i framtiden…
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

Hej Jag heter Erika och är 16 år idag =) börjar gymnasiet till hösten…,
Håller på med hästar framförallt har pysslat med kaninavel tidigare oxå men inte längre, Har pysslat med hästar sen ja kunde stå på benen själv har ridit lite av och till genom hela livet men nu dom senaser 6 åren har aj rede regelbundet =) jag kör även med den lille shettisen och planerna är att vi ska köra och rida in morfars nordsvensk till sommaren =)
Mitt mål inom ridingen är väl att få en bra kontakt med hästen får den att lyssna på små små hjälper och så hoppar jag en del oxå har aldrig tävlat men vem vet jag har blivit erbjuden att anmäla mig till hopptävlingar flrea ggr =)
mina två nuvarande hästar heter Jackie John hon är en varmblod travare på 11år =)
Och shettisen Oskar som är 16år =)
Så är det ju morfars Nordsvensk som heter Molly hon är 3 år =)

Jag heter Ellinore och fyller 15 år i sommar, den dagen i juli ska jag också iväg på en nationell tävling, längtar massor redan ;D Jag bor i Finland och går just nu i 8:an :) Jag älskar hästar mer än något annat, och håller på med natural horsemanship :) Tävlingar (spec. hopp) är något jag älskar, så härlig känsla när man rider ärevarv - speciellt om man vunnit en stor tävling. Men det är inte bara det jag gillar med tävlingar - även om man inte blir placerad är det mkt skoj :D
Min egna underbara ponny heter Maskerade, fyller 17 år imorgon fredag! Hon är en tysk ridponny, och jaa, helt underbar<33 massa gosig att rykta och sköta :) hon är lite busig ibland men ;) vi hoppar, rider i terräng, rider dressyr och rider NH tillsammans. På senaste tiden har jag blivit mer och mer intresserad av NH, och nu rider vi ofta bara med halsring eller helt löst (dock ännu inhägnat i en stor hage). Det är helt underbart, och något jag verkligen rekommenderar! Men börja på marken först :)

#10 Tack! Ja han är verkligen superfin 
jag heter fanny och är 14 år och bor i rånäs jag tycker om att teckna och rida jag rider inom western men iblad så hoppar jag med krezip. hade tänckt ta en hopptävling i sommar (men vi får se)
Krezip är ett 5 årigt appaloosa sto som är 1.55 (holländsk import) hon är helt underbar och försöker alltid lyssna och förstå de är den bästa häst man kan önska sig! hon ställer alltid upp och kan hitte på lite bus men inge farligt! hon hoppar inte så värst bra men allt går att träna på. hon älskar långa uteritter ensamn eller med andra!
Jag heter Linda, 31år, bor i Fjärdhundra utanför Enköping.
Har precis sålt mitt PRE sto som jag ridit, men håller nu på att rida in min nygodkända avelshingst. Jag har även två ungston ( alla PRE ) som går på tillväxt.
Vi har PRE stuteri i liten skala och likaså stuteri med shettisar.
Jag håller även på att sy upp träns och grimmor i olika utföranden och önskemål.
Kika gärna in!
www.stuteri-finnsta.se
Jag heter Lise, bor i Lund, fyller 22 i höst och har ingen häst.
Däremot jobbar jag i stall med 20 hästar, 10 privatare och 10 som tillhör ridskolan. Saknar ridningen, men har iallafall full mystid med pållarna.
Åsa och bor i en liten by längs skånska kusten med man och 3 barn. Är 34 i år o äger 4 egna hästar(3 shettisar och 1 varmblodstravare) samt delägare i 1 halvblodssto på 23 år.
Shettisar:
Östertorps Kefir -96 inriden o inkörd
Risslas Kelda-07
Kasebackens Keso-08
Varmblodstravaren:
Lord Ajrim-92 inriden o inkörd men aldrig kört honom. Skogsmullar som lufsar mest i skogen när vi har tid..
Halvblod:
Grabina-86 har livslång semester i hagen..
Mitt shettisstuteri heter Kasebackens stuteri
Camilla heter jag, fyller 22 imorgon. Är just nu sjukskriven igen, men kämpar mot att bli sjuksköterska.
Har en foderhäst på 17 år, en varmblodstravare. Vi tränar dressyr en dag i veckan och rider mest ut annars. Håller på att lära mig mer om PNH, vilket jag känner redan nu är min grej. Tränar även mycket klickerträning med hästen, tycker vi båda är superkul!
Hästen heter Sartorius, kallas Storis. Är e: Chauncey Lobell u: Magie May ue: Senator Alan.
Bilden är på mig och Storis.
Maja, 19 år, bor i Örebro och pluggar på universitetet.
Har alltid ridit islandshästar (tja, förutom några enstaka gånger på travare, nordsvenskar eller ponnyer) och det är det enda som intresserar mig. Hoppning är bara otäckt, western känns inte som jag, enbart dressyr skulle vara tråkigt.
Nej, jag leker runt med "min" femåriga valack och tränar gångarter inför en framtid på tävlingsbanan om allt går väl. :) Just nu tycker han att man får gå över i grisepass om man inte orkar hålla traven så länge, men det har blivit mycket bättre sedan vi började! Vissa gånger travar han helt rent! =)
Så ja, det är gångartsridning som gäller för min del, med lite inslag av dressyr på ridbanan när vi är på humör. :)