Snöras
Jobbade natt i natt och stod som vanligt på våran tilldelade plats där vi har motorvärmaren, men ställde mig så långt ut som det gick, då det är risk för snöras, stod kanske 5-6 meter från väggen. Vaknade i natt av att hela huset skakade och i morse när jag klev upp såg jag till min fasa att halva bilen är täckt av snö från taket. Skottar lös den och ställer mig på en säkrare plats. När jag sen slutade alldeles nyss så åkte jag hem och såg över bilen så den inte fått några skador men det har den fått, den har fått flera bucklor på huven och framskärmen, inga stora men så det syns iaf.
Vet ni hur man går till väga med det här? Vem betalar lagningen? Har pratat med kommunen och dom skulle kolla upp vad som gällde. Huvva min stackars lilla bil!! 

Är det inte fastighetsägaren som har ansvaret för att taket snöröjs och är säkert från snöras.
Det var väldigt stora skriverier om just detta om vem som bär ansvaret för en tid sedan då det var en person som fått en isklump i skallen.
Ring fastighetsägaren!
Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

Ok,tack! Eftersom jag va på arbetet och arbetet i sin tur hyr bostaden så får dom kontakta fastighetsägaren. Är ju inte ens rasskydd på huset…

Det var dåligt!
Stå på dig :o)

hmm naturkatastrofer går inte på försäkringen. undrar om detta räknas som naturkatastrof?
det klassas inte som naturkatastrof om det rasar ner snö från tak.
Det är fastighetsägarens ansvar att se till att det hålls rent från snö på taket. Alltså är det fastighetsägarens försäkring som ska täcka ev. skador.

Ok, tack för tipsen. Har inte hört något mer från dom. Ska skriva en skadeanmälan iaf och även höra med dom vad dom säger, ordnar dom inte upp de här på ett schyst sätt ska dom minsan få höra, jag ger mig inte!

Det är rätt…på dom bara :o)

Sådär nu är allt klart, hoppas jag…
Efter mkt ringande till kommunen fram och tillbax så åkte jag in på försäkringbolaget och pratade med dom för att få lite kött på benen inför att jag skulle prata med fastighetsägaren, då min chef på kommunen verkade för feg för att göra de… På försäkringsbolget säger dom att det är helt och hållet fastighetsägarens ansvar, har han en parkering där och inget rasskydd så får han stå för allt, skälvrisken och reparationen om det överstiger självrisken. Jätte trevlig man jag pratade med där som förklarade bra och i minsta detalj.
Ringde sen upp fastighetsägaren och han sa till en början att jag fick skylla mig själv som stod där, ja men vart skulle jag stå då när det är där vi har motorvärmarplatsen frågade då jag. Då säger han, den fräcke karlsloken "ja men jag har ju sagt att ni inte får stå där" Jasså? Det har inte vi hört de minst om och vart ska vi annars stå, har aldrig hört nå om att vi inte får stå där och inte heller någon av mina jobbarkompisar så då gav han sig, han skulle betala *andas ut* Fick adress och uppgifter på honom som jag ska ringa in till försäkringbolaget i morgon och sen är det bara att lämna in bilen på lagning, fixat och klart. Eller ja, jag ska väl inte ta ut för mycket i förskott med min vanliga otur men hoppas kan jag ju alltid göra. Som sagt, jag ger mig inte!

Vad skönt att det förhoppningsvis ordnar sig :o)
Jag håller med…karlslok >o(
Låt höra, hur gick det, stod karln vid sitt ord?
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Vet inte, har inte hört något mer, ska in på skadereglering på måndag så får se vad som händer efter det. Lär väl bli en långdragen process som vanligt när det är försäkringsbolag… Har inte så bra erfarenheter av dom, förutom mannen jag pratade med igår, han va super!