Lite uppdateringar om Lord!
Var ett tag sedan jag nämnde något om våran utveckling. Nämnde ju att det var svårt för oss att ta vänstergaloppen. Den tar han alldelles förträffligt nu. Han får en bra form, och kan hålla den stundvis så länge jag håller balansen, inte alltför länge då!
Filmade för ett tag sedan med, då gjorde vi massa trav och galopparbete. Vi testade oss på både framdelsvändning och bakdelsvändning igen.
Krävs bara smådetaljer på framdelsväningen, men en hel del på bakdelsvändningen, har övat en del från backen på bakdelsvändningar, och jag tror att det är det som gjorde att vi klarade av att göra en halvtaskig bakdelsvändning! :) Han studsade lite, och så, men första gången och jag är stolt. Filmer finns.
Igår så var jag och red på en gräsplätt och han har aldrig tagit vänstergaloppen så lätt! Han var lugnt och fin i traven, i galoppen hur lätt som helst att samla in i högern, otroligt mycket lättare att samla ihop i vänstern nu, kunde korta upp honom bra mycket mer och lättare! I traven kom det fram en låg underbar form i ett litet tag innan den försvann. Känns som om allt går framåt nu, och han känns så otroligt mjuk att rida!
Har en ny sadel nu med, en halvtaskig allround sadel, som har legat på tjockisen calle, men som ligger bra på Lord! Blir snart ett nyt sadelköp igen! ^^
Hoppningen går framåt, blir studs, kominationer och bommar. Hindrerna ligger på 30cm kanske, lite gymnastik hoppning, och teknikhoppning är alltid kul. Plus att Lord drar sig mot hindrerna så himla hårt, så jag tycker det är bra att jag bara har de så låga! Har endast sockerbitar med så de kan inte bli så höga!
Gammal dålig bild!