Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketteroff-topicgod-morgon
Läst 2513 ggr
Alexaandraa
0

OT. Laga tand

Har en fråga här då. Gör det ont att laga en tand utan bedövning? Jag har bara gjort det med bedövning, och det är så jävla obehagligt när man får sprutan i tandköttet, ibland knackar det till, ryser när jag tänker på det :S

Fiaa2
0

Jag tror att det gör ondare att dra ut en tand utan bedövning än att få bedövning! Ska själv dra ut en på fredag :)

Alexaandraa
0

Ok, men bedövning tar så sång tid ;P Har inte lust att spendera Tisdagseftermiddagen(Då jag ska dit) hos tandläkaren. Eftersom jag ska rida på Tisdagen xD Men jag vill ju inte ha ont när dom lagar tanden ^^

Fiaa2
0

Nej då! :)

Ojoj, ska du rida efter? :P

Alexaandraa
0

#3 Ja :P

Någon mer? ^^ Konstigt nog så brukar inte så många svara på mina inlägg. Vad gör jag för fel?

Fiaa2
0

Okej, tänk på att passa munnen bara! Väldigt lätt att bita sönder någon i munnen innan bedövningen släppt! :)

jsca
0

jag tycker inte att de gör ont utan bedövning.. Jag tar sällan bedövning pga sprutan.. Jag tycker de gör ondare att få sprutan än att laga en tand.  Nu vill jag inte skrämma upp dig och säga att sprutan gör SKITont. för de gör den inte.. MEN jag gillar inte sprutor överhuvudtaget.. Så df  tkr jag de är läskigare ^^

Tusen
0

Är det ett litet hål kan man låta blli bedövning men jag har lagat större hål en gång i tiden och det lovar jag dig - Det gör JÄTTEONT. 20 gånger ondare än en spruta någonsin kan göra.

bubbelbubbel
0

ska du dra ut eller laga? att laga en tand utan bedövning gör inte speciellt ont, kan kittla ordentligt när dom når en nerv, men annars inte alls.

Zabbio
0

Dt beror ju helt på hur djupt hålet är och hur mycket de behöver borra/rensa :)

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

Turfaren
0

Att laga en tand utan bedövning låter för min del som ett aprilskämt. Obehaget av sprutan är inget mot hur ont det kan göra. Nu har jag nog extremt känsliga tänder. Det har flera gånger hänt att det inte har räckt med en spruta.

Visst kan man laga ett mycket litet hål utan bedövning, men normalt vill jag alltid bli bedövad. Så lång tid tar det inte heller. Det är bara vid stora ingrepp som jag har behövt komma tidigare för bedövningen, och i de fallen skulle det vara helt uteslutet att avstå från bedövning.

WinterPrince
0

Jag tycker det gör ont att laga en tand med bedövning. Beror väl på vad man har för smärttröskel.

Sen tar det väl inte så lång tid med bedövning, brukar räcka med ett par minuter så börjar man känna hur kinden domnar.

carrrrrooooo
0

jag har lagat enligt tandläkaren ljupa hål UTAN bedövning.. jag är jätte spruträdd,, visst känns det men jag lider igenom det hällre än att ta en spruta och få en jobbig läpp efter hähä:P

akta kinden om du ska rida efter lätt att man kan bita sig..

om jag hade varit du så hade jag tagit utan bedövning till att börja med och om du känner att det gör för ont så kan du be tandläkaren lägga bedövning och sedan fortsätta med lagningen (så får iaf jag göra)..

Lycka till!, det kommer att gå bra..!:)

bubbelbubbel
0

jag står hellre ut dom 10-15 minuterna som det tar att laga ett hål utan bedövning, än dom timmarna av obehag när bedövningen släpper.