Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketthoppning
Läst 1155 ggr
Fiona
0

För tätt inpå ?

Hej,

Jag ska nu ut på några utbildningshoppingar med Dodde och undrar om det blir för nära med bara två dagar emellan? Den första är på söndag och då tänkte jag ev. hoppa 50 & 60 cm och den andra är på tisdag nästa nästa vecka och då ska jag hoppa 60 & 70. Men blir det för stor anstränging så nära inpå varandra? Det är ju inga höjder men…

Tack på förhand //

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

Thorsson
0

Det finns ju de som tävlar ett par dagar i sträck, det beror väl lite på hur hästen är tränad, dess kondition och hur jobbig banan är. Han får ju vila en dag imellan och märker du att han är trött är det ju bara att du stryker dig. Dock tror jag att du känner din häst bäst, muskler, konditionmässigt menar jag!  :)

Fiona
0

#1 Kondition har han och sen hadlar det ju inte om några direkta höjder så, men vi får se om jag har skjuts på söndag till och börja med ^^

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

WhoCares-01
0

jag tror inte det är några problem de flesta hästar klarar av sådant. hur gammal e hästen?

// Alexandra

Hästen är människans bästa vän <3

Marija
0

Du får väl se hur han känns dagen efter första tävlingen, som Linda säger, det går ju att stryka sig!

Är det en häst (unghäst t ex) som lär sig hoppning så skulle jag nog inte tävla så tätt, utan låta dom vila lite och "smälta" upplevelsen Flört

Men du känner hästen bäst, så känn efter och se, jag tror att du kommer göra det som är bäst för hästen!

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

Fiona
0

Blev inget i söndags så vi taggar för i morgon istället ;)

Jenny