Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketteroff-topicgod-morgon
Läst 729 ggr
jackiejohn
0

OT: Lammunge i mars!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejhej!

Hör inte hit men..natt till igår föddes första lammungen för i år =) han är tidigt ute vanligtvis lammar dom inte förrän i slutet av april..han är liten men pigg och kry än så länge =) En liten kille som vi inte kan komma på ett namn till…hans underbara mor heter Sigrid =) så nåt på S kanske? =) förslag?? =)

jackiejohn
0

hehe lite lustig bild han gör ett skutt =)

vicc
0

söt =)

Svante va de ända namnet som jag kom på :P

jackiejohn
0

2# ja visst är han söt? =)

hehe nice de ja går och tänker på är om man ska kalla honom Surviver ? han är en månad förtidigt född nästan och de ser ut som att han kmr att överleva =)

vicc
0

# Ja, det va ju ett bra namn :)

jackiejohn
0

4# Han får nog bli en liten Surviver om de inte dyker upp nåt annat namn =)

niare
0

dom som äger stallet har fått lammungar för ca 2 veckor sen, jättesöta och tror de blev 14 st :P

jackiejohn
0

6# hehe älskar lammungar =) jaa en del får tidigare än andra men här brukar det var i slutet av april..och han är väldigt liten men han klarar sig nog allt =)

niare
0

#7 ja jag har ingen koll på de :P men vet att de har fått en massa så brukar vara inne och mysa lite med dem, tyvärr har två dött för de blev trillingar så dom var för små.

Ninnii
0

Idag har jag vart hos min syster som har fått lammungar. Jag tro hon har fått7st än så länge. Dte är några tackor kvar som sksa lamma inom kort. Dom ärså himla söta alltså!

jackiejohn
0

Jo de är risk att de blir så "/ och de är inte alltid man klarar dom klarar dom inte hålla värmen själv är det kört nästan "/ men de är kul när dom klarar sig =)

Marija
0

Naw, va söööt! Glad

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

Sehvrin
0

Så söt Glad

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

WinterPrince
0

Jag jobbade på en gård som hade får. Pratade med dom härom dagen, då var dom ca en tredje del genom lammningen.

Det året jag var där väntades det 1200 lamm.

QALM
0

Jag har fått ett litet Roslagsfår. Det blev en flicka som heter Britta. (Roslagsfår är utrotningshotade)

Salo
0

Så söt. Glad "Tussilago" var det första namnet jag tänkte på med tanke på att de kommer kring Mars och är den första vårblomman. Eller "Snödroppe". "Sigge" är ju likt "Sigrid" annars. Tungan ute

mazze
0

Här på gården har nog ca 20 lamm hittills fötts, varav några dödfödda, tyvärr. Det brukar bli runt 70 lamm varje år.

De är så oerhört söta när de är små.

[Angel88]
0

#14 åååååå… så söt!. gud va fin hon va.

Royalz
0

Jätte söt! :)

Pia-Lena
0

Mina första lamm kom redan 15 mars, har just varit och tagit in 4 nylammade tackor. Totalt har det kommit 34 lamm av rasen gammelnorsk spaelsau.