lite help me sitsen :)
läste en tråd av eve där hon hade bilder på sej o lykka där hon fråga om sitsen (jätte fina bilder förden delen:) så kom ja på att ja behöver lite (läs mykke)hjälp me min sits..
- ja har väldigt lätt för att falla fram(spec på hetare hästar för då spänner ja mej offtast)
- sen sitter ja me axlarna lite framåt eller hur man nu ska säga (har försökt räta på mej o dra bak axlarna men då spänner ja mej bara o de känns inge bra
- sen i galoppen typ gungar jag överlivet sa min tärnare och hon sa att ja sku sitta still med de och typ bara gnugga sadeln me underlivet men när ja försöker de börjar ja ist på nå sätt att spänna mej men ja vet itne riktigt var de sitter vet bara att ja gör de för ja tappar ena stigbygeln och får inge bra stöd i stigbyglarna och sen när ja gör de o försöker att inte tappa stigbyglarna så lättar ja offtast från sadeln typ spänner på nå sätt så ja sitter lite i lätt sits o allt blir skit (bilden som är me är rätt gammal men där ser man att ja lutar fram när de går lite fortare och att jag lättar väldigt mykke på sadeln,lite överdrivet på den bilden men ja hoppas ni förstår)
- och sen har ja lite problem me mitt vänstra sittben och vänster varv jä känner bättre mitt högra och har allmänt lättare för högervarv vilket ja försöker träna på.
nå tips på allt de här?:)
Jag skulle rekommendera dig att rida mycket utan stigbyglar för att få ner rumpan i sadeln och för att hitta takten i höfterna så du lättare kan hänga med. Du kanske kan be någon longera til så du bara behöver koncentrera dig på sitsen?

ok:) de där me longera sku ja vela testa men kan inte göra de just nu iaf:(
min sköt/medryttar häst va man nu ska kalla de hon går inte så br att longera tro ja de va en kompis som sa att hon bara typ dampar(?) har inte testat
men ja ska nog börja rida utan stigbyglar:)
Ja, det är jättebra, för då måste du ha rumpan i sadeln för att ha balans..

jo:) men ja har vart lite slö på sista tiden nu när ja börjar tänka på de.. mest ridit lätt har inte blivit mykke nersittning i traven på senaste tiden, o de känns lite, balansenhar blivit lite sämmre tro ja:/..känner på mej att de blir världens träningsvärk om ja kör hela passet utan stigbyglar..ajaj :D

ska försöka släpa me nån me kamera .. har inte sett bilder på när ja ridit på ja vet inte hur länge ;P kanske lägger ut om de inte är allt för gräsligt och om ja nu hittar nån fotograf;D
annars kan du ju rida mycket barbacka om du vill få upp balansen..

mjo.. de är så mysigt att göra de på vintern(: fast de ha ja gjort senast nån gång mitt i sommarn så de är väll dags för att göra de;P o de är ju iaf mjukt o landa om man trillar av nnu:Pdå sen blire väll världens träningsvärk;P hihi ;P längtar till onsda..elle torsda;D

Mitt tips är att titta UPPÅT. :P Titta mot taket/himlen så får man automatiskt en bättre sits, försök dra fram skänklarna, hålla om med låren, spänna magen allt vad du kan och räta upp dig helt enkelt. :P Sitt på rumpan. ;)