täckesstorlek 115cm
Finns det några här inne som har så små hästar att dom har 115cm i täckesstorlek?
Skulle sy ett täcke, men beställt för lite tyg, räcker bara till ett 115cm-täcke.
Men har inget så litet täcke eller liten häst att mäta på så jag undrar nu om någon skulle kunna mäta på täcke eller häst hur långt det är från manken till nederkanten på täcket.
Tack på förhand!
Mvh Emelie & Jack
Exa Equestrian, Ingen död fisk, 141km
Hejsan!! Det skulle jag kunna göra! :) ska jag även mäta ifråb frontsännena till rumpan?
ja, det skulle vara jättesnällt!
Mvh Emelie & Jack
Visst finns det folk här inne som har små täcken, min har stl 85cm
Menade självklart inte att det inte finns små hästar här. Men eftersom det var en så specifik storlek….
passar på att putta!
Mvh Emelie & Jack
det vore jättebra om du gör ett nytt "försök" idag… jag ska åka på en utställning på lördag och ville ha det med och visa upp/sälja.
Mvh Emelie & Jack
#5.. fick du med dig minnet till stallet idag?
Mvh Emelie & Jack
#5.. fick du med dig minnet till stallet idag?
Mvh Emelie & Jack
Prova fråga på gotlandsruss.ifokus och welshponny.ifokus, där kan jag tänka mig att det finns flera som har ponnyer med täckesstorlek 115
Själv har jag storlek 85-105 samt 155 till mina hästar så jag kan tyvärr inte hjälpa dig.
*** Medarbetare på belgiskjättekanin.ifokus ***
jag vill också ha små söta ponnytäcken haha pastellfärger är fin t=) fast min drar hela 165 så några ponnytäcken funkar int eså bra :P får hålla mig till"sofistikerade" färger :(
Kan inte heller hjälpa, min har 95 i storlek :P
#10 ska vi byta? jag har liten häst och jag vill INTE ha pastell färger. dock det som man får nöja sig med.
#11 tycker ju att man skulle få välja själv om det är passande med pasteller på stor häst, men det får man tydligen itne göra…. jag betalar gladeligen en hunring extra för att kunna välja "ponnygrejor" till min jätte
#11 Jag tycker inte heller om pastellfärger på täcken. Har täcken från Hansbo till mina shettisar. De har jättefina, neutrala färger och är riktigt hållbara
Superbra passform åxå =)
#12 Hör med trådskaparen om denne kan sy ett pastellfärgat täcke till din stora häst 
*** Medarbetare på belgiskjättekanin.ifokus ***
oo bra ide =)
winterprince, har du möjlighet att sy ett pastelltäcke =)
#14… det är inte helt omöjligt… men vad för täcke är det du vill ha? Inne, ute, regn, fleece, ylle, annat material?
Jag tror inte att jag vågar ge mig på ett fodrat täcke då det lätt drar sig när man syr.
Mvh Emelie & Jack
fleece är itne helt fel =)
Jag skickar dig ett PM.
Mvh Emelie & Jack
yes box =)
jag har en liten B-pnny hemma i stallet ;)