Inkörning
(Det finns säkert nån liknande tråd men men)
Jag hörde att det var en tjej som hade kört in sin 17-åriga valack,
kan man det?
Min polle är också 17 och skulle mer än gäärna kunna köra med henne.. ett litet problem bara… hon är inte inkörd!
Vet någon, någon som kan sånt här med inkörning, vart man kan vända sig.. hon är lite tömkörd och det har gått bra, men man vill ju ha ordentlig hjälp såatt inget går snett!
Hur kan man börja efter lixom tömkörningen, ska man börja dra saker lite bakom eller?! så hon vänjer sig vid ett konstigt ljud eller så.. typ så.. hehe..

Klart man kan köra in om dom är 17 år. Åldern spelar ingen roll om hästen är frisk och orkar.
Själv red jag in mitt halvblod/fullblod vid 15 års ålder och körde in honom när han var 18 år. Men slutade köra efter att han blev rädd för två hundar som kom fram från varsin sida av en stor häck. Ärligt talat så vågade jag inte köra honom mer. Fast det säkert skulle ha gått. För han gillade det verkligen. :)
#1 Nej va tråkigt! Jobbigt att det blev så för en sån "liten sak".. Fast det var ju ändå kul att det gick, :)
åh ja blir så sugen, ja vill köra in henne, bl.a för att ja är så pass lång på henne och att sälja går inte, ja får ridhjälp av min lilla kusin och så vill ja köra henne, mamma vill med det :) ja tror hon skulle passa perfa till det, en liten gullig vit welsh framför en liten vagn :) :)

Det går säkert bra om inte hästen är bakrädd. Skynda långsamt bara så….. Lycka till!
hur har det gått?
Blev hon inkörd? Bilder?
Lycka till!