Försäljningstall
Vilka försäljningsstall känner ni till som har en hemsida?
Skriv gärna adressen!

Kan inte hjälpa dig där tyvärr.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Jag vet några själv som jag är inne på dagligen, tycker det är skoj att kika på. Vore därför roligt med lite nya tips! =)
jag vet massor… ett tips är att gå in på bukes annonssidor. där kan man klicka på försäljningsstall, och där finns massssssor.. men sen vill jag lägga till www.equistrian.net (där jag köpte ramira)

Ah, tack för tipset!!
#0 www.equitana.se, www.madelenpalmkvist.se, www.applahastar.just.nu, www.tenerifestables.com, www.stallgolden.se
#3 Besöker hemsidan dagligen, och det verkar alltid finnas någon häst som faller mig i smaken. Funderar även på att köpa en till sommaren.. Är du nöjd? Kanske kan du berätta lite om hur det hela gick till?

http://www.tenerifestables.com/ har ju underbara hästar, iaf enligt bilderna, dom verkar super. Vet en tjej som bor här i närheten och hon köpte sin häst därifrån och han är super, dock efter mkt krångel som de verka. Först tror jag hon fick hem en häst o så visade de sig att de va massa fel på den och sen kom den hon har nu och han är som sagt super, eller verkar vara de, har bara sett honom på några träningar.
#6 Tycker hästarna där är så dyra, men otroligt fina. Man sätter väl
till en nolla om man vill få det till kronor, dvs 10 gånger mer?
3.000 € = 30.000 Kr?
Vet någon vad det kostar att importera en häst?
ingen anning om vad de kostar har inte ens nån anning om hur man gör,, men de värkar ju ganska så populärt(smart) hehe,, många som gör de och dom är ofta väldigt duktiga .

helt underbart plejs :D kom hem därifrån igår, har varit där 3 ggr. helt uunderbara hästar. har egentligen bara ponnyer men just nu har hon faktiskt en halvblodsvalack oxå
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

#7 det blir väl ca 30.000 kr.. lite mindre.. trorjag..
#9 henne har jag gått i samma skola som… 

#11 nej vad roligt!!!! Vet inte hur hon va då men nu är hon hur goo som helst :D
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

www.stallenegarden.se det var därifrån jag köpte selle:)
*Putt* :)

Tack för alla tips! (Jag köpte själv en av mina ifrån applahästar)
Verkar ju som man får hästarna billigt utomlands eftersom så många importerar….men har ingen aning om vad det ligger på för summa…
#15 Vad tycker du om Applahästar då? Har dem bra hästar? Är dem trevliga? Hur gick ditt köp till? Skulle du kunna rekomendera dem? Är väldigt nyfiken på olika försäljningsstall eftersom jag funderar på att köpa en häst från något..
*Putt igen* :)
unlocked! kolla här: www.equistrian.net
superfins hästar, bra folk, litar på dom till 1000 %. tex hästen jag köpte är allt dom sa + lite till. har alla papper från pass, stobedömning, röntgenbilder och gamla vet-besiktningar till vaccinationsintyg ända från födseln.
underbara människor att köpa av. fina hästar och bra priser
#18 Om du läser ovan så kan du se att jag ställt några frågor till dig ang equistrian.net :) Du måste nog missat det.. Hur gick köpet till? Vad kostade allt inkl import m.m?

#15 Jag tycker applahastar var jätte trevliga att ha och göra med, eftersom att jag bor så långt ifrån dom så köpte jag min häst utan att ha provridit. Jag stod för transporten själv och jag tog henne med hästbuss vilket kostade 2500 + moms, tror ja det var.
#19 jag missar det mesta ;) jag mailade henne och frågade om hästen, vi mailade flera ggr om dagen, sedan gjordes besiktningen och så bokade jag henne. hon skrev över försäkringen på mig och så bokade jag transport upp. typ =) fråga om du undrar något spec. min häst hade dom redan tagit till sverige, så jag betalade från skåne och hit. jag tror faktiskt alla alla hästar är inkl. transport till skåne, så får man själv betala därifrån.
#20 Jaha ja, intressant :) Var hästen vad du hade förväntat dig? Stämde den in på deras beskrivning? Eller önskar du att du hade provridit innan? Träffade du Applahästar innan köpet?
#21 Okej :) Vad tycker du om ditt köp då, är du nöjd? Antar att du inte heller provred och sånt innan?

#22 Ja jag tyckte hon var som dom hade beskrivit henne, dom beskrev allt i från små detaljer till mer allmänna grejer. Alltså allt ifrån att hon var van vid att klivas på båda från marken och ifrån en pall till att hon blev rätt pigg/het när hon kom ut på ridbanan. Att hon var välhanterad och mycket personlig, vilket oxå stämmer! Jag träffade aldrig Tina (applahästar) men har varit i kontakt med henne angående andra hästar hon haft på försäljning och hon har alltid varit trevlig och tillmötesgåeende emot mig.
nej ingen provridning. fick en film och massa bilder. är supernöjd!
kan säga att jag har åxå pratat med applahästar ang 2 hästar, de var mycket trevliga och gjorde film och bilder åt mig, men jag valde min häst ändå, men dom var riktigt trevliga!