brunstar ett dräktigt sto??
Kanske en korkad fråga men blir ett dräktigt sto brunstigt även efter den har blivit betäckt och bär på ett föl?
Mvh Tessan

Är det inte som med oss vanliga människor att de kan brunsta en tid in i dräktigheten? Eller är jag helt ute o cyklar?

Jag har för mig att jag har hört att de kan brunsta under dräktigheten, men ja kan ha hört fel..
Brunsten betyder ju att stoet är redo att betäckas, att hon har ägglosning… Vilket hon inte ska ha när hon är dräktig ;)
Jag kan inget om avel, är första gången jag betäckt eget sto, så det här är rent teoretiskt utan att ha läst på för fem öre för den delen med…
hmm, ok..
Då får vi hoppas någon som vet och kan sådana här intressanta saker, kan svara på denna fråga! =)
Kan säga att ingen av mina tre ston som är konstaterat dräktiga har ännu brunstat iallfall :p
Vad jag tänker är att stona däremot kanske har falska brunstningar, alltså inte riktiga under dräktigheten, det är inte det ni andra har tänkt på?
Jag har för mig att stona kan "fejk-brunsta" om de tex hälsar på hingsten, även efter att de är dräktiga. De gör det i hälsningssyfte i så fall.
Tror iofs att de kan fejkbrunsta annars också men de borde inte brunsta om de är dräktiga… *något förvirrat*
Ston som är dräktiga kan visa upp brunstsyptom, sådant som att blinka och pissa lite men de är inga riktiga brunster (falska) - träffar hon en hingst så slår hon ifrån.
Jag har två ston som går med hingsten de är betäckta med, och de står ofta och blinkar och pinkar men hingsten bryr sig inte nämnvärt, han vet vad han gjorde för 6 månader sedan ;)

Tessa, en del ston visar "brunst" under hela dräktigheten, men det är inte så vanligt
Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

Sandra, fniss, om jag inte har fel "brunstar" vi kvinnor under hela graviditeten,
Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst
Jag har haft ett sto som fölat trots att hon brustade under hela dräktigheten… Men föl kom det ändå…
asch då, jag som hoppades på ett idiotsäkert kort, att brunstar en häst så är det garanterat inte med föl ;)

Men bebbe!!! Det va ju inte sååå jag menade. Jag vet ju inget om att vara gravid. Så jag vet ju inte hur det funkar. Jag chansade ju hejvilt vetja =)