Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketterwesternnh
Läst 2474 ggr
jen
0

western "idoler"

Vem eller vilka är din/a  western "idoler?

Jag gillar helt klart Linda och Pat Parellis syn och tänk.

De ser till HÄSTENs personlighet och hanterar hästarna utifrån varje enskild hästs personlighet.

Lorita
0

Staffan Ljungberg, jag har tränat för honom och jag har inte ord för att uttrycka min beundran.

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

jen
0

#1  Ja, honom har jag bara sett på en clinic. Men han verkar helt ok tycker jag.

Lorita
0

Jag har ridit för honom flera gånger och varje gång har jag kommit en insikt längre Skrattande

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

Zaphix
0

Tränar enligt Parelli.. Så honom gillar jag. :)
Inte kommit så långt än, men det känns som jag hittat ett såätt att tänka som passar mig nu.

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

jen
0

#4 ja, visst är det skönt när man hittar ett sätt som passar en själv!!

är du också med i savvy club?

Zaphix
0

Nepp, är inte med där. Kommer nog inte gå med än på ett tag i alla fall. Har en jätteduktig Parelli-människa i stallet som brukar hjälpa mig. Hon är en sån som åker runt och hjälper folk med deras problemhästar och sånt.

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

jen
0

#6 vad bra!

själv skulle jag vilja åka på en clinic med Erika Furberg som är en licencierad Parelli tränare. (utbildad av Parelli)

running
0

Staffan Ljunberg

Har ridit för honom och gillar värkligen han sätt att se hästar.

har även sett honom som dommare och han gör bra och ärliga bedömningar sånt gillar jag.

Brukar gå in och kolla han hemsida vid jämna mellan rum

där han skriver väldigt kloka funderingar på vart western sverige är på väg.

Läs och fundera.

MNarabian
0

Tommy Bäcklund

Jag har tränat för honom, men då var jag inte gammal, jag var nog 9år då. Han gillade vår arabhingst Nicodar :) Jätte snäll är han, Nicodar var stirrig i början och han sa att mamma skulle sitta tungt i sadlen och tänka bakåt och det funkade faktiskt, var lite läskigt att se det men sen skrattade man åt det.

SHV-Pysen
0

Min gamla lärare Susanna (kmr inte ens ihåg efternamnet Skäms) var riktigt bra. men sedan har det inte blivit så mycket mer westernfolk för mig. Får aldrig åka iväg på evenmang eller träningar för de ligger så långt bort. Fick för en gångs skull åka till high chaparall för ett par år sedan. såg en jätte duktig ryttare där, men kmr såklart inte ihår namnet.

Ninnii
0

När jag tävlade western med min quarter jag hade så tränade jag för Anki Olsson och Anna Lööf. Tycker även att Jeanette Blomberg är väldigt duktig. Sedan är Manuela Witt otroligt duktig, hon är den "tränar gurun" i Sverige nu.

LinaN
0

Kelly marks som tränat för monty roberts. samt så gillar jag leslie desmonds arbetssätt och person.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

lisette
0

#11 anki som bor i vinslöv och har nordsvenskar? *nyfiken*

Ninnii
0

#13 Anki Olsson bor i Bålsta och tävlar framgångsrikt  qurterhästar som hon fött upp själv och tränat.

lisette
0

ok, för det finns en annica olsson här nere med som tävlat mycket western.

SHV-Pysen
0

#14 känner igen det namnet så mkt… undrar om hon varit i ockelbo och haft träning ngn gång…

studs
0

Anki olsson står mellan bålsta o bro o driver inakorderings verksamhet o har lektioner samt att hon tar in träningshästar.

Ninnii
0

#17 Det är en gammal vän till mig. Jag hade min häst coh tränade för henne när hon bodde här nere i Skara. När hon flyttade upp tll Bålsta så tog jag över hennes lilla hus och stall.  Hon är otroligt duktig på att lära ut och få ut det bästa från ette ekipage.

running
0

Va kul jag var på clinic i bro hos en trevlig kvinna de var då Anki Olsson och hon som höll clinicen var Manuell Witt.

Jo hon var jätte duktig förklarade bra och dom had jätte bra övning med bommar som man faktiskt inte sätt för

Jätte Kul och läro rikt för även en fot tossa.

Passa på och rita upp mönstret på bommarna så man har lite insperation att kolla in. sen sommaren 2007 var de nog